Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Porsche Cup velgen op T4

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Porsche Cup velgen op T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

Joop schreef:
Mijn T4 mag voor 1510 kg en achter 1490 kg hebben (totaal max 2800 kg) Dit alles staat op mijn (grijs)kenteken.
Ik heb van die imitatie A8 velgen eronder. Die moesten dus (2800/4) 700 kg per velg kunnen hebben. Gezocht en gevonden.
Het gaat bij een eventueel ongeval/keuring om het max. totaal gewicht (GVW) van je wagen en dan of die velgen (icm banden) dat aanmogen!
Moet je dan niet 1510 door twee moet delen= 755.
precies Joop, jij begrijpt het :yes


Ik heb er ook voor gezocht, die vijfspaaks audi velgen die op de A4 en A6 geleverd zijn... jammer dan navraag bij Audi duitsland leerde me: 570 kg max last. Dan maar niet, (mijn T4 het voor en achter 1230 kg max aslast)

heb er nu CB van Borbett in 16" onder. na lang zoeken voor weinig gevonden met het juiste ABE voor mijn auto :jumpklap
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Porsche Cup velgen op T4

Bericht door pluuke »

Huh ?
Je bedoeld RS6 velgen neem ik aan ?
Afbeelding

Ik heb ze in 18" en die hebben 690kg in de velg staan.
Peter heeft dezelfde 17", als ik me niet vergis hebben deze dat ook.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Porsche Cup velgen op T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik bedoel deze
Afbeelding

maar dan die met tussen de boutgaten niet een bult maar gewoon een holle kuil. Met onderdeelnummer bij audi geïnformeerd naar mogelijkheid een gutachten te krijgen voor die velgen op mijn T4, maar omdat de draagkracht maar 570 (kan ook 590 geweest zijn) was was dat niet mogelijk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Porsche Cup velgen op T4

Bericht door pluuke »

""Parabool" velgen.....heel mooi, jammer van het draaggetal...
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:56
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Porsche Cup velgen op T4

Bericht door Joop »

Die velgen op de foto hebben een draagkracht van 690 kilo (als het de 17 inch zijn met ET48 van een A8)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Porsche Cup velgen op T4

Bericht door Multivan Generation »

pluuke schreef:Huh ?
Je bedoeld RS6 velgen neem ik aan ?
Afbeelding

Ik heb ze in 18" en die hebben 690kg in de velg staan.
Peter heeft dezelfde 17", als ik me niet vergis hebben deze dat ook.
Bij mij staat er ook 690 kg in de velg.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

........

Bericht door Harry 341 »

......
Laatst gewijzigd door Harry 341 op 01 jan 2009, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
carsmurf
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jun 2007, 20:55

Re: Porsche Cup velgen op T4

Bericht door carsmurf »

Ja Harry dat gevoel heb ik ook. Maar je weet het het met verzekeringen is, als ze een keer moeten uitbetalen doen ze er alles voor om er onderuit te komen. Heb onlangs een stevige aanrijding gehad maar de politie keek enkel naar de geldigheid van het keuringsrapport. Echter als er iet gebeurd met een klapband of zo weet ik nog zo net niet.

Kort gezegd ik kan meer het ook niet voorstellen dat die velgen niet voldoen als ze voor een grote mercedes of BMW voldoen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Porsche Cup velgen op T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

hier mag het simpelweg niet, als je geen papieren hebt van de fabrikant waarin voor jouw exacte type auto een goedkeuring voor de betreffende velg (MET een of meer banden maten die je dan mag voeren) mag het niet op de auto gemonteerd worden.

Bij tweejaarlijkse TUV keuring afkeur, en in geval van ongeval kans op bekeuring en grote verzekeringsproblemen (ZELFS als er niets met je velgen misgegaan is)

en:
Joop schreef:Die velgen op de foto hebben een draagkracht van 690 kilo (als het de 17 inch zijn met ET48 van een A8)
Als dit over die foto met 4 velgen gaat, dit zijn 16" velgen van de A4 en A6 en die velgen die ik wilde zijn IETSIE anders (in midden holle kuil, niet zoals hier dat naafgat weer iets naar buiten staat) en daarvan was die draagkracht van nog geen 600kg
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

........

Bericht door Harry 341 »

........
Laatst gewijzigd door Harry 341 op 01 jan 2009, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Porsche Cup velgen op T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat komt omdat ze in Nederland zo'n idiote wetten maken.....

als je met een auto van 31-12-97 rijdt op te zwakke velgen is dat niet gevaarlijk en mag het, maar met exact de zelfde auto van 01-01-98 op de zelfde velgen mag het niet :bonk :bonk :muur :muur sorry hoor, maar als DAT geen achterlijke wetgeving is....

In duitsland zijn het miereneukers en regelridders, maar er zit wel een degelijk veiligheidsoogpunt in die regelgevingen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

.....

Bericht door Harry 341 »

.........
Laatst gewijzigd door Harry 341 op 01 jan 2009, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Porsche Cup velgen op T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

Harry 341 schreef:Lees mijn redenering nog eens...ik rij NIET onveilig!
Tja, dat is JOUW mening....en wat als je nou toevallig op die dag dat je wel 200 kg in de bus hebt WEL een rare uitwijkmanouevre moet maken en daarbij net te hard over de velg hangend een kuiltje instuiterd en het hart uit je velg breekt? DAAR zijn die regels voor draagkracht nou voor bedoeld.....
Harry 341 schreef:En dat ik niet aan de Duitse eisen voldoe?
So be it...De Duitse eisen voldoen ook niet aan de rest van Europa..laten we eerst maar eens alle regels in Europa op één lijn zien te krijgen....toch?
Dat je niet aan de duitse regels voldoet is geen probleem, je rijdt immers met een nederlands kenteken..En gezien je afgifte datum van het kenteken voldoe je ook aan de (achterlijk opgestelde) wetgeving van nederland.

wat ik bedoel is dat ze in NL van die domme overgangen maken in de wetgeving, is je auto een dag jonger dan zijn de velgen niet veilig voor je auto en mag je ze niet monteren.... Oh uw auto is een dag eerder op kenteken gezet (net voor de ingangsdatum) ohhhh Dan is er niets aan de hand en kunt u gewoon op veel te lichte velgen rijden....

Wat jij voor velgen onder je auto schroeft moet je zelf weten, als je dat weloverwogen beredeneerd doet :toppie dan heb je in elk geval overwogen hoe groot het risico waarschijnlijk zal zijn dat je er last van krijgt en dat risico klein genoeg bevonden.

Maar dan nog zou ik een ander niet adviseren die zelfde keuze te maken, want die persoon overweegt misschien niet zo goed wat die velgen met zijn bus en belading EN rijgedrag te verduren krijgen...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
carsmurf
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jun 2007, 20:55

Re: Porsche Cup velgen op T4

Bericht door carsmurf »

Vertel mij wat........

Ik heb een VR6 Caravelle heeft duitse papieren gehad en is een super bus. Gaat naar Nederland als dubbele cabine geen probleem. Ik ben Nederlander en woon net over de grens in Belgie. Koop die bus en laat ze keuren in Belgie. Tank NL afgekeurd......Leeuwtje mag niet !!!????!!!! Een vriend heeft een garage en past de LPG aan en plaatst er een POOLSE tank in (tegenwoordig bijna overal in). Ze mag wel niet meer onder de bus maar MOET in de bus.

Ga terug op keuring (nadat ik GEEEEN motornummer kan vinden, ondanks papieren van een Nieuwe ruilmotor) en heb een hele hoop problemen hiermee gehad.

Bus wordt afgekeurd op LAADVERMOGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is onvoldoende voor 5 personen (dubbele cabine). Moest eigenlijk gekeurd worden voor 2 personen. Dan sta je even te kijken hoor.

Wat blijkt ze maken een berekening van de assen en krijgen een heel ander eigen gewicht dan werkelijk gewicht.
Na een hele hoop heen en weer ZELF alles uitgezocht.

Ze willen de mensen de EEG door de strot duwen maar simpele zaken als keuren en verzekeren van auto's krijgen ze niet voor mekaar.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Porsche Cup velgen op T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

zal je nog mooier verhaal vertellen...

werkte bij een landrover dealer in de tijd van de laatste grijskenteken regelgeving. de defender 130 high capacity pickup had de laadbak minder dan 40% voor de achter as liggen en mocht niet op grijs kenteken.....

Dus ding naar Terberg , 17cm chassis verlenging (dus ook wielbasis verlenging) en de laadbak weet tegen de cabine, voilá voldoet aan grijskenteken eissen.....

Naar de RDW, werd niet geaccepteerd en dus niet goedgekeurd.... OW, dan maar naar de TUV in Aken, geen probleem, met papieren van Terberg erbij en goed gecontrolleerd, goedgekeurd.

Met TUV papieren en auto terug naar de RDW, OW dan is het goeden keuren wij de auto ook goed (moet als de tuv het goedgekeurd heeft....

Probeer dat niet andersom want dat werkt niet, een auto die vanochtend bij de RDW goedgekeurd is en vanmiddag bij de TUV aangeboden wordt kan maar zo afgekeurd worden op de gekste puntjes
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie