Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

174 turbo op 131

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: 174 turbo op 131

Bericht door Mastodont »

effe off topic nog maar eens .....
robindekeiser schreef:Cayenne remmenset past er zo op en van een 3.2 ook

eerst f turbo dr op schroeven

Van welk type/model Cayenne gaat het zo in één keer passen dan ??

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
overbeek
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:25

Re: 174 turbo op 131

Bericht door overbeek »

henkiepenkie schreef:wat een moeite,,,,,

verpats toch gewoon dat 131,er gebakje, en koop een gewone 174,er. dan heb je tenminste een echte, anders blijft het een neppert met alle nodige risico,s erbij.


groetjes,


henk
Weer een super Jan K antwoord
Heb je die 131er wel eens gezien van hem?
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: 174 turbo op 131

Bericht door Mastodont »

Mastodont schreef:effe off topic nog maar eens .....
robindekeiser schreef:Cayenne remmenset past er zo op en van een 3.2 ook

eerst f turbo dr op schroeven

Van welk type/model Cayenne gaat het zo in één keer passen dan ??

Grt Mastodont
Nou Robin......
Vertel eens !!!!

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: 174 turbo op 131

Bericht door robindekeiser »

De klauwen van een cayenne moeten erop passen.

Zal niet zo zijn dat je daar niets voor hoeft aan te passen. Maar ik kan de ophanging van de klauw zelf lasersnijden en zetten.
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: 174 turbo op 131

Bericht door Mastodont »

ooooookay

Begreep dat je bedoelde dat het zo in één keer zou gaan passen .... :nuts

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: 174 turbo op 131

Bericht door robindekeiser »

Nee zal niet zo passen helaas.

Geloof dat hier een maand geleden ook 911 turbo remmen voorbij kwamen tevens Movit.

Maar ik heb eigenlijk nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Wat moet ik aanpassen? voor zover ik er zelf achter ben, alleen de luchtinlaatbocht à € 50,00
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
buks
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2009, 22:14
Locatie: Hof van Twente
Contacteer:

Re: 174 turbo op 131

Bericht door buks »

robindekeiser schreef:Maar ik heb eigenlijk nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Wat moet ik aanpassen? voor zover ik er zelf achter ben, alleen de luchtinlaatbocht à € 50,00
Dit is een aanpassing die, ook bij mij, hoog op het lijstje staat..

- Turbo
- Twee-massa-vliegwiel ?
- JD Software
- TIP ?

Of vergeet ik nog iets...
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: 174 turbo op 131

Bericht door edjeraketje »

Ik heb er per direct 1 te koop. Deze turbo is 9 maanden jong en heeft een 21000 km vol overtuiging elke dag weer een glimlach weten te maken.
Reden van verkoop is een stage 2 turbo voor een nog bredere glimlach. Turbo is 100% in orde en ligt bij JB Autoservice in Dieverbrug even vragen naar Jos "the Boss". Voor info kan er gebeld of gemaild worden.

Zie ook bij te koop
Groeten Edje
06 28979096
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 174 turbo op 131

Bericht door Donald4Motion »

edjeraketje schreef:Deze turbo is 9 maanden jong en heeft een 21000 km vol overtuiging elke dag weer een glimlach weten te maken.
Reden van verkoop is een stage 2 turbo voor een nog bredere glimlach.
Zie ook bij te koop
Groeten Edje
06 28979096
Edje ik zou serieus uitkijken dat je mondhoeken niet uitscheuren zometeen :knipoog
PDBteH
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2008, 20:34

Re: 174 turbo op 131

Bericht door PDBteH »

een 2 stage turbo is dit dan een oplossing op je stock turbo??

eBooster from BorgWarner Turbo Systems
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: 174 turbo op 131

Bericht door edjeraketje »

De eerste versie is dit al (de oplossing op je stock turbo). Die is al goed voor een 245 pk en een 520 a 530 Nm.
Voordelen bij deze turbo meer vermogen, hogere topsnelheid, meer trekkracht over een breed gebied.

Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: 174 turbo op 131

Bericht door rick_k »

Waarom denkt niemand eraan dat een 128 kW dikkere aandrijfassen heeft? Dus waarschijnlijk ook andere fusees en een ander diff.

Daarom hebben de 128 kWs minder last met de assen dan de 96 kWs...

mvg Rick
koning232
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:57
Locatie: Volendam

Re: 174 turbo op 131

Bericht door koning232 »

rick_k schreef:Waarom denkt niemand eraan dat een 128 kW dikkere aandrijfassen heeft? Dus waarschijnlijk ook andere fusees en een ander diff.

Daarom hebben de 128 kWs minder last met de assen dan de 96 kWs...

mvg Rick

Wie heeft je dit verteld??
buks
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2009, 22:14
Locatie: Hof van Twente
Contacteer:

Re: 174 turbo op 131

Bericht door buks »

rick_k schreef:Waarom denkt niemand eraan dat een 128 kW dikkere aandrijfassen heeft? Dus waarschijnlijk ook andere fusees en een ander diff.

Daarom hebben de 128 kWs minder last met de assen dan de 96 kWs...

mvg Rick
Bron ? Mag ook via de mail of pb.

gr.Erwin
Plaats reactie