Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verwarming T4

vragen over de T4
Haya
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2019, 18:43

Re: verwarming T4

Bericht door Haya »

Hallo Pascal, ik ben nu mee bezig om die kachel slangen los maken en door spuiten, ik ga kijken hoe en wat hiermee gebeurt en dan kom ik weer mee terug.

Multivan, ik heb ook de zoekfunctie gebruikt maar geen resultaat tenminste wat ik denk dat je bedoelt van zoekfunctie. Het meeste info/tips wat het gegeven en benoemd word, heb ik al geprobeerd en gedaan ik denk heb nu echt alles gedaan op een ding ná: kachelradiateur losmaken en evt vervangen zoals Pascal heeft benoemd. Daar ben ik nu mee bezig. Ik hou jullie op de hoogte.
Nogmaals bedankt en tot later :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verwarming T4

Bericht door Multivan Generation »

Er staat op het forum een foto van de kachel kraan, kan ik mij herinneren.
Die wist je niet waar je die kon vinden toch?

Als je die handmatig open zet, kan de wereld er in eens wat warmer uit zien. Doorspoelen van kachel unit na 3 jaar stilstand is zeker ook een must. Maar brengt niets als je kachel kraan dicht staat. Want dan komt er geen warme koelvloeistof in je kachel radiator, en dan dus geen warmte uit je kachel..

Of anders kijk je op t4 wiki naar Heizung.

Ik heb ook eens een artikelnummer geplaatst van een reinigingsmiddel voor het koelsysteem wat je zo bij de vw dealer kunt halen.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Haya
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2019, 18:43

Re: verwarming T4

Bericht door Haya »

Hallo, heb net de kachelradiateur met de tuinslang door gespoeld komt net zoveel water uit dat erin gaat. Vrijwel direct en schoon. Dus is dat goed of slecht teken?!
Kacheltje worde wederom niet warm van binnen natuurlijk.
Peter Bedankt voor je reactie, idd ik kan die foto niet vinden, maar ik ga zo even naar die website waar jij mij naar toe heb gewezen, ik hoop dat ik daar wijzer van word.
Jonges dit is toch te gek voor worden!!! :muur :muur
Tot de volgende update.
Haya
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2019, 18:43

Re: verwarming T4

Bericht door Haya »

Ik heb het kachel bediening klep ook nu gebonden en dit kan ik inderdaad handmatig open en dicht zetten maar ik zie ook dat de kabel keurig op zijn plek vast zit en exact doet wat die moet doen, dus mooi open en mooi dicht trekken net zo goed dat ik dat met me hand kan doen, dus dat is het ook niet ben ik bang!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verwarming T4

Bericht door Multivan Generation »

Mooi zo..
Succes met doorspoelen en of vervangen van kachel radiateur dan..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Haya
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2019, 18:43

Re: verwarming T4

Bericht door Haya »

Even een update. Ik ben iets verder nu, na dat ik het kabeltje heb doorgespoeld, heb ik iets meer warmte maar alleen als ik hem op de voeten en/of op de vooruit stand zet. Dus al 5 hoofd/gezicht roostertjes belazen nog gewoon koud lucht uit. Ik heb zo een beetje half uurtje mee gereden, verder geen verandering in de situatie. Dus de temp belijft mooi op 90°. Is nog niet echt druk op het systeem, na mijn proef ritje heb ik de reservoir dop rustig open gedraaid, maar hij had nix opgebouwd.
Ik weet het niet meer, zou ik dan gewoon een tijdje zo mee rijden om te kijken wat die doet? Misschien komt het nog?! Zijn dit opstart problemen!? Ik hou het voorlopig hierbij en ga eerst paar 100 kilometers mee rijden. Ik zal later op terug komen met mijn evt bevindingen misschien kan dat het volgende slachtoffer beetje helpen.
Nog even terug komen op mijn kapot/gebroken gedraaid e ontvluchting schroefje, ik heb de restant schroefje voorzichtig eruit geboord, een mooie maat gewoon schroefje nr.10 ong 1cm lang met een O ringetje erin gedraaid en alles lijkt prima te werken. Ik zou zeker niet de eerste zijn met deze oplossing, maar toch vind ik het moeite waard om te benoemen, je weet maar nooit waar die goed voor kan zijn.
Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie fijn steun en manier van benaderen, dat voelt heel fijn en welkom. Heb ik anders gelezen me gezien op andere forum's. :toppie :toppie
Tot de volgende keer en iedereen succes met zijn/haar fijne T4.
( ze moeten het wél gaan doen) :bifun
Haya
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2019, 18:43

Re: verwarming T4

Bericht door Haya »

Hallo allemaal, even n korte update over mijn t4 situatie,. Ik heb inmiddels paar 100 km mee gereden, de verwarming tegen het voorruit en de voeten stand doet het prima, maar naar voren, dus gezicht stand doet het nogsteeds minder goed. Ik heb natuurlijk alle kleppen en keren en gaten na gekeken en waar nodig afgesteld en gesmeerd, het mocht niet baten, maar ik heb niet echt heel veel moeite mee(nog niet) misschien tzt ga ik n nieuw kachelradiateur bestellen en die ook vervangen en als het dan nog niet goed doet, dan weet ik het niet meer. :muur
Goed het volgende probleempje was dat gepiep van een van de geleiders waar multiriem overheen gaat, die heb ik ook vervangen en het geluid is verdwenen, dus :lach
Verder ben ik erg blij dat me bus is weer bus geworden en wij ervan kunnen genieten, een goeie bus is tegenwoordig haast niet meer te vinden of moet je ze zowat op nieuw opbouwen wil je lekker mee kunnen rijden. Dat is dus wat in mijn geval het gebeurt is. Anyway nogmaals bedankt voor al jullie support en tips.
Ik wens jullie allen, t4 rijders heel veel plezier met jullie t4 en wie weet tot de volgende bezoek.
Groet Hadi :sjaal
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verwarming T4

Bericht door Multivan Generation »

Als je wel warmte krijgt uit de kachelunit op de voorruit, en op de voeten stand,
dan lijkt mij, dat de kachel radiator wel goed is. Er komt dan immers wel warmte uit.
Maar dat het misschien wel aan een staal kabeltje voor de verstelling van de luchtstroom te liggen,
de overgang van staalkabel op kunststof, of in de kachelunit zelf.

Mooi dat je van het gepiep af bent :toppie
Weer een puntje dat je af kunt vinken.. :adhd

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie