Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2400d turbo plaatsen

vragen over de T4
Plaats reactie
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

ik ga het vandaag eens na vragen ,aan iemand dat revisies doet.
ik wil eens de onderblok zien dat volledig uitelkaar ligt.....
dan weet ik of de zuigerbodemkoeling kan geplaatst worden zonder de moter uit te halen....
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Roger B. (11)61 »

je bent niet eigenwijs hoor..

maar natuurlijk kan dat, zuigerkoeling in het blok aanbrengen zonder uitbouw... maar dan moet je dus van onderaf, diep in het blok, boven de krukas gaatjes boren en draad tappen, dan hopen dat er geen metaaldeeltjes achterblijven (je zult niet de eerste zijn die met een boorsplinter zijn blok om zeep helpt) en dan die sproeiers monteren.

daarvoor zul je minimaal de krukas moeten demonteren, en dan zitten de drijfstangen nog steeds in de weg. Als je de zuigers eruit moeet halen om er bij te kunnen moet de kop er dus af, kortom het hele blok moet uit elkaar om fatsoenlijk bij de plek te komen waar die zuigerbodemsproeiers zitten.

Je gaat heel veel moeite doen voor ik vermoed hooguit 10 á 20 % vermogenswinst met heel erg veel kans op om zeep helpen van de motor.

Ik blijf er bij dat ombouwen naar TDI verstandiger is en aangezien je de motor al hebt kan ik me voorstellen dat het op den duur ook nog goedkoper is
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door gait »

Proberen en kijken hoe lang het heel blijft is ook een experiment!
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

maar kan er op en 2.5tdi van bj 2000 ook en mechanische pomp geplaatst worden
dan heb ik de computer en de pedalen allemaal niet nodig voorlopig


er is blijkbaar en 2.4d met zuigerbodemkoeling..maar ze hebben ze in de wagens gelegd( AUDI)
voor normaal gebruik kan ik het overwegen zonder zuigerbodemkoeling.
maar ja::.............................
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Pascal-141 »

TRANSPRTER schreef:maar kan er op en 2.5tdi van bj 2000 ook en mechanische pomp geplaatst worden
dan heb ik de computer en de pedalen allemaal niet nodig voorlopig
Indien je een mechanische pomp vind met LDA (dus met turbo-aansturing) voor een 5-cylinder , en die passend te maken is op het blok (rekening houdend met de montagepunten en uitlijning van de riem enz ) , is een TDI wel mechanisch te maken ja .
Bij de 4 cilinder TDI's word dit zelf regelmatig gedaan (maar daar vind je makkelijker passende pompen enz voor) , een 5 cilinder pomp is al wat lastiger ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Roger B. (11)61 »

tja..... de pomp kun je natuurlijk ook weer antiek maken, maar daar verlies je geheid ook vermogen mee, en de TDI zal verder ook niet 1op1 op je huidige kabelboom passen......

en wat denk je dat een andere pomp kosten zal..... als je er al een vinden kunt die werkt op de TDI.......

wat heb je nog nodig om de TDI werkend te krijgen?

motorkabelboom
TDI tellerunit misschien ivm toerental uit computer ipv van dynamo
Motorcomputer
gaspedaal
startblokkering kastje, antenne en transponders (bij voorkeur voor bij de betreffende computer)
N95 klep
en wat klein spul....

heb je daar niks van?? of een deel wel?

heb het allemaal nog niet verkocht van mijn 96'er TDI motormanagement is met ABT chip bijna 130 pk....

ik denk dat je voor een goede pomp met eventueel benodigde aanpassingen niet veel goedkoper uit zult zijn...................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

spijtig genoeg heb ik alleen de moterblok. maar volledig
(ik heb wel en tellerunit liggen van en tdi maar het is van en automaat(onderaan staan 2displays)ik wil gerust foto posten (maar zijn altijd te groot)
wat jij allemaal op noemt Roger,heb ik niet

de diesel pomp heeft ook schade (DOOR BRAND)
dus ja .het klein gerief zal ook wat kosten
maar hoe veel??????????????????
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Roger B. (11)61 »

originele tellerunit TDI 96 handbak
kabelboom van tellerunit
motorkabelboom
inspuitpomp
motorcomputer ABT gechipped
N95
startblokkering kastje, antenne en transponders
gaspedaal
============================================

samen voor 750 euro voor jou
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

ik veronderstel dat het en goede prijs is.........
het is wel dan mijn oude 2.4d niet meer :love
Laatst gewijzigd door TRANSPRTER op 29 sep 2010, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door rick_k »

Ik haal uit een 1.8 turbo dieseltje van PSA (XUD7T) al zo'n 110 pk. Dan hebben we het over een geblazen, indirect ingespoten, 2 kleps dieselmotor.

Ik haal uit een originele 2.1 turbo diesel van PSA (XUD11TEA) al makkelijk 130 pk. Dit is bij 1,1 bar turbodruk en wat zwarte rook (meer diesel is hogere EGT dus niet teveel diesel inspuiten in tegenstelling tot een benzine motor uitlaatgas temp mag tussen de 600 en 800 graden zijn). Km-stand blok: ong. 350.000 km.

Andere jongen, rijdt met 150 pk uit de 2.1 liter met behulp van andere turbo. En dat blok staat nu op 350.000 km.

Dus 100 pk uit een 2.4 echt wel (alhoewel VW nooit echt hele goede diesels heeft gebouwd in mijn ogen, altijd weinig vermogen, maar ik ben dan ook geen VW liefhebber)!!!

Maar dan moet je een pomp hebben met LDA vollast (niet noodzakelijk alleen gaat ie dan onwijs roeten onder de 2000 toeren).

Goedkoper en makkelijker, gezien je problemen met de koeling en andere dingen, is een TDi erin knutselen zoals ze hier al een paar maal gezegd hebben.

Maar voor de rest, succes ermee en probeer wat dan.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Multivan Generation »

Zo te lezen komt TRANSPRTER uit Vlaanderen.

Als je dat allemaal gaat uitvoeren,
wat gaan ze dan op de technische Keuring zeggen? ---> rode kaart?!?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Pascal-141 »

rick_k schreef: Dus 100 pk uit een 2.4 echt wel (alhoewel VW nooit echt hele goede diesels heeft gebouwd in mijn ogen, altijd weinig vermogen, maar ik ben dan ook geen VW liefhebber)!!!




mvg Rick
... Zijn er geen Peugeot forums dan ?




:lach
Laatst gewijzigd door Pascal-141 op 30 sep 2010, 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:Zo te lezen komt TRANSPRTER uit Vlaanderen.

Als je dat allemaal gaat uitvoeren,
wat gaan ze dan op de technische Keuring zeggen? ---> rode kaart?!?
Turbo bijplaatsen = rode kaart
van 2.4D naar 2.5TDI = rode kaart

simpel

(ALS ze het zien op de keuring natuurlijk)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Egbert&Manon »

Roger B. (11)61 schreef: wat heb je nog nodig om de TDI werkend te krijgen?
..................
startblokkering kastje, antenne en transponders (bij voorkeur voor bij de betreffende computer)
.............
Die van mij werkt ook zonder deze onderdelen :lach
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Harry 341 »

TRANSPRTER schreef:ik heb terug 2 forums gevonden,waar ze het gedaan hebben
maar ik kan het niet lezen.........
http://www.brick-yard.co.uk/forum/how-t ... page1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubgti.com/forum/showthread ... 784&page=4" onclick="window.open(this.href);return false;

kan iemand mij soms de rezultaten er van vertellen
Als je het bovenste (engelse) item leest ,zie je dat er eigenlijk alleen een Turbo en twee spruitstukken nodig zijn,en een paar slangen en pakkingen.
Totale kosten 983 euro incl. arbeidsloon.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie