Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

vragen over de T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door raymondo »

eindelijk wezen rijden met een 180 pk dsg........ wat een wereld van verschil.....

deze bus had 14000 km op de teller.. en reed net als ik op winterbanden op de originele velgen.


* geen gebonk bij drempels en kuilen in weg..
* geen rare geluiden als je heel langzaam rijd en dan hard remt.... ( klinkt als speling op de aandrijfas of zo)
* bij stilstand volgas weg. turbo fluit zachtjes en bus rijd aan stuk lekker door.. schakelt soepel..
* bij hogere snelheid.. kick down.. schakelt netjes terug zonder al te veel te denken......
* geen gevoel dat de auto af en toe in de vrij staat als je gas geeft ( dus alleen toeren ipv van versnellen)
* geen groeven in de remschijven...
* geen geluid als je scherp door de bochten gaat of over rotondes...... ( bij mij lijkt of de banden aan lopen)
* en deze bus had bij 14000 nog nooit olie bij hoeven vullen. bij mij was gemiddeld om de 9000 km...1 liter nodig.

eerlijk is eerlijk.... als dit me eerste test rit zou zijn om te beslissen dan zou ik het zeker doen...

zou mijn bus de enige testrit alvorens aan te schaffen..... dan zou deze eigenaar het niet hebben gedaan...

en waarschijnlijk had die dan schakel genomen.....

Morgen eerste onderhoud... Boordcomputer geeft het nu ook eindelijk aan.... 36500 km...... hopen dat deze Vw garage mijn kalchten wel serieus wilt nemen.. zo niet dan weet ik ook niet welke opties ik nog heb. Om mijn bus net zo te laten rijden als de bus waar ik vandaag mee reed... er zit 22000 km verschil tussen de autos..... lijkt wel 300.000 km.
En de klachten die heb ik al vanaf dag 1... dus ligt niet aan me rijstijl........
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door Multivan Generation »

zou het kunnen,
dat de bus waarmee je gereden hebt,
een andere softwareversie voor zowel de motorcomputer,
als ook voor de DSG bak zou kunnen hebben?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door raymondo »

is dat mogelijk dan???? deze bus was 6 weken ongeveer... en die van mij nu 6 maanden.... had wel gezien dat hij andere sleutels heeft....voor de rest weinig verschil..

maar het grootste probleem is volgens mij echt in de ophanging...... en komt het meeste niet uit de bak....

hoop maar dat ik morgen goed geholpen word... en dat ze de moeite nemen er goed na te kijken.....
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door raymondo »

mijn bus rijd momenteel heerlijk.. ondanks dat ze er niks aan gedaan zouden hebben merk ik toch een verschil in het rijden....lijkt of het schakel moment is veranderd.... ook als ik nu gas geef pakt die hem beter op zonder te twijfelen..

Maar alleen de storing in me PDC achter konden ze niet vinden... ALs je de auto in zijn achteruit zet blijft die piepen... net of je ergens tegen aan zit.... als de sensors kapot zijn dan gaat die af en aan piepen...

Misschien iemand een idee waar dit aan kan liggen.... Voor 28 februari willen ze bumper trekhaadk ed gaan demontere om te kijken.. Maar ken VW... als ze dan iets vinden wat ze mij in de schoenen kunnen schuiven kan ik zelf betalen.. Dus liever een tip van iemand en daar dan zelf eens naar kijken..
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door Multivan Generation »

Mooi he die software update via de dealer..
Ja dat kan dus :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
klungel
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:50
Locatie: roden
Contacteer:

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door klungel »

raymondo schreef:mijn bus rijd momenteel heerlijk.. ondanks dat ze er niks aan gedaan zouden hebben merk ik toch een verschil in het rijden....lijkt of het schakel moment is veranderd.... ook als ik nu gas geef pakt die hem beter op zonder te twijfelen..

Maar alleen de storing in me PDC achter konden ze niet vinden... ALs je de auto in zijn achteruit zet blijft die piepen... net of je ergens tegen aan zit.... als de sensors kapot zijn dan gaat die af en aan piepen...

Misschien iemand een idee waar dit aan kan liggen.... Voor 28 februari willen ze bumper trekhaadk ed gaan demontere om te kijken.. Maar ken VW... als ze dan iets vinden wat ze mij in de schoenen kunnen schuiven kan ik zelf betalen.. Dus liever een tip van iemand en daar dan zelf eens naar kijken..

kun je zelf niet alleen de trekhaak demonteren? de haak zelf zit vaak met 2 bouten vast, kun je gelijk zien of dan het probleem verholpen is. Ik heb zelf in het verleden een Peugeot gehad en daar kon je de trekhaak ook niet achter laten zitten er zijn toen andere sensoren geplaatst.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door raymondo »

het probleem is pas sinds een maand.. en de computer bij volkswagen geeft aan dat alle sensors iets detecteren.. dus het moet ergens anders in zitten .. en zoals ik zeg. als hun gaan zoeken en dat duurt wat uren en ze geven mijzelf de schuld dan weet ik ook wel wat het gaat kosten..
Plaats reactie