Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

in de noodloop bij volgas, alleen 5e/6e versn.

vragen over de T5
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: in de noodloop bij volgas, alleen 5e/6e versn.

Bericht door emil »

euh.....robert wil niet zeuren maar het is geen lochum maar lochem
Gebruikersavatar
navi16
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:38
Locatie: Zoetermeer

Re: in de noodloop bij volgas, alleen 5e/6e versn.

Bericht door navi16 »

waarom naar Lochem ze zitten in Benthuizen ook.
http://www.tuningparts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
VW T5 170PK van TDI naar TDI ---> VW Passat Variant TSI
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: in de noodloop bij volgas, alleen 5e/6e versn.

Bericht door robertTREBOR »

das nog eens een goede tip !

vlaardingen benthuizen 31 km = 62 km retourtje
vlaardingen lochEm 186 km = 372 km retourtje

ik hoop er voorlopig even niet meer te komen maar voor de toekomst nuttig om te weten !


:wjw
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Race Eend
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2012, 23:23

Re: in de noodloop bij volgas, alleen 5e/6e versn.

Bericht door Race Eend »

navi16 schreef:waarom naar Lochem ze zitten in Benthuizen ook.
http://www.tuningparts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
JD zit niet in Benthuizen, de seat dealer in benthuizen is DEALER van jd software. Echter voor de rollenbank en specifieke tuningen/maatwerk als het wegschrijven van dpf etc, moet de auto toch echt naar Lochem.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: in de noodloop bij volgas, alleen 5e/6e versn.

Bericht door robertTREBOR »

WouterW schreef:De foutcodes door noodloop zijn opgeslagen en dus naderhand uit te lezen. Ook wanneer de gloeispiraal weer uit is dus. Anders rijdend noodloop opwekken en datalog maken met VCDS. Verder...onder de 800 rpm..? Je bedoelt bij wegrijden of bij accelereren? De mechanische belasting op m.n. krukas, en 2mv zijn bij lage toerentallen erg hoog bij laatstgenoemde en zou je dus moeten vermijden. Omdat je noodloop ondervindt in de hoogste versnellingen, ligt een te hoge (tegen)druk wel voor de hand inderdaad. Uitlezen dus. Succes

Ik denk dat ik nu weet wat dat irri afslaan van de motor is geweest.
Je rijdt gewoon rustig weg laat de koppeling opkomen en..... boem motor slaat af.
Voor de tuning was dat het geval zodra de toerenteller op de 800 of eronder kwam was het afslaan.
Na de tuning nooit meer gebeurd dat afslaan ! Gewoon wat rijker afgesteld denk ik.
Denk dat door al de gekke millieu eisen de motor zo zuinig stond afgesteld dat er helemaal geen
fut meer inzat op die 800 omw.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie