Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

Bericht door Multivan Generation »

nou die Renault traffic generation was ook al zo'n fraai model..

Maar wellicht niemand van hier op het forum die hem live gezien heeft.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

Bericht door Leo45 »

Westfalia is gewoon de weg een beetje kwijt dat is niet erg daar moet je begrip voor hebben.
Gelukkig zijn ze tot inzicht gekomen en gaat het allemaal goed met de patient. :troost :troost



Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

Bericht door Multivan Generation »

:toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
kampertjes
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45

Re: T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

Bericht door kampertjes »

Hans,
Ik had een t4 California. Ondanks dat bijna iedereen hier zegt dat ze probleemloos zijn was het een vrij hoploos geval. Jammer want hij was echt heel mooi en reed geweldig (151 pk). Meeste is onder garantie gerepareerd maar op een keer ben je't zat en toen heel lang om een MB Marco polo heen gelopen. Ik ben het met je eens dat de binnenkant erg mooi is. Westfalia kan beslist goede interieurs bouwen, erg doordacht. Maar roest! dat ding was van 2007 en had 60.000 gelopen. Maar ik vond zo maar op 10! punten roest. Niet heel erg maar het was er wel. Ja, als je daar dan bijna 50 mille voor neer moet tellen... laat dus maar ff. Koop zeker niet een die ouder is dan 2007 (te herkennen aan één klok). Het is uiteindelijk toch een T5 california geworden (174 pk 4-motion 2007).
Beter dan de t4? laten we zeggen: anders. Zo'n t4 is meer puur. En dat geluid ... afijn daar is al het nodige over gezegd en nu moet ikzeggen dat die t5 van mij nog niet eens zo beroerd klinkt t.o.v. de rammelbakken op het werk. Qua interieur is het wel top! En rijden is een genot! Waar je wel even op moet letten: een T5 is breder gebouwd (rechtere zijkanten) dus je hebt meer ruimte in je bovenbed.
En blijft de T5 dan wel heel? Ik heb er in 2 jaar ruim 30.000 mee gereden maar heb er ook al best wat kosten aan gehad en het rammelt alweer ergens. Nee, feilloos is het niet en dan te bedenken dat ik er loepzuinig op ben.
Ik heb op het werk veel bussen rondrijden van diverse merken, maar er is allemaal wel wat mee en het wordt er naar mijn mening niet beter op de laatste jaren. De concurrentie is zo strek dat er bezuinigd wordt op vanalles en nog wat. En, de motoren worden steeds geavanceerder (meer vermogen uit een klien blok) om nog maar te zwijgen over roetfilters.
VW zit bij ons qua betrouwbaarheid in de middenmoot, peugeot doen we echt niet meer, MB doet het erg goed (sorry jongens).

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Suc6 met je zoektocht.
O, en bij van Tuyl kun je wel een bus kopen hoor! Maar kijk ook es bij Multicampers in Wageningen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

Bericht door Leo45 »

Voor wat betreft de modernere auto ben ik het grotendeels met je eens. Ik heb ongeveer 65000 gereden in een T5 van de eerste serie wel mooi maar voelde niet degelijk aan. Wel mooi dat 2.5TDI blok de automaat vond ik matig.
Nu heb ik inmiddels 2 jaar een T5GP wat betreft automaat (DSG) dat is geweldig maar motorisch heb ik mijn twijfels.
het ontbreken van een motorbeschermplaat vind ik helemaal raar een paar weken terug in de sneeuw naar huis gereden vanaf Delfzijl zag ik bij het vullen van het sproeiwater dat de hele accuruimte vol met sneeuw zat. Het zal geen kwaad kunnen maar toch.
Je merkt aan alle kanten dat het zuiniger moet.

Daarom als ik mijn CE verkocht heb in Juli ga ik op zoek naar een goeie T4 die zijn er wel je moet alleen wat geduld hebben en geen roze wolk meenemen, maar misschien is mijn wens voor een T4 al een roze wolk genoeg :driveT4 :T44EVER

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
kampertjes
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45

Re: T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

Bericht door kampertjes »

Roze wolk... helemaal mee eens. Dus kocht ik 'em bij campercentrum Amersfoort (hoofdprijs dus), net geen 70.000 op de klok (bewezen) en echt als nieuw.... Wat een drama. In het eerste jaar heeft ie ruim 4 maanden daar in de werkplaats gestaan en in het tweede jaar (dus na de garantie) ruim 3000 euro aan kosten. Daar laat ik het maar bij.... :werkaanT4
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

Bericht door Leo45 »

Da's jammer ik heb inmiddels 4 campers en 1 gewone T4 gehad en altijd zonder problemen.
Alleen kosten aan normaal onderhoud (sommige kosten waren overigens wel pittig) maar altijd probleemloos gereden.
Twee van deze campers kwamen uit Amersfoort en laatste uit Tynaarloo maar dat was alleen omdat ik het financiel niet rond kon krijgen in Amersfoort.
Je hoort wel eens bij een enquette zou u ..... ook aanbevelen bij uw vrienden dan zou ik ja zeggen maar altijd met een voorbehoud dat mijn ervaringen geen garantie zijn voor anderen.
Zelfs met nieuwe campers kan je pech hebben. Ik laat het erbij.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

Bericht door Pascal-141 »

kampertjes schreef:Beter dan de t4? laten we zeggen: anders..
Ik durf gerust zonder blozen te zeggen dat de kwaliteit van de T4 California die van de T5 california overstijgt . Ik heb al van meerdere personen die vroeger de T4 Cali hadden en momenteel een T5 Cali rijden , dat ze minder tevreden zijn van het woongedeelte in de T5 dan van hun vroegere T4 , alles voelt "plastiekeriger" aan , kwaliteit is minder (denk maar aan de kastschuifdeurtjes die vaak kapot gaan)

Ik ga nu niet gaan beweren dat de T5 California niks waard is hé , begrijp me niet verkeerd . Maar ik wil gewoon zeggen dat er duidelijk verschil is tussen de T4 en T5 . De T4 was nog een echte Westfalia , de T5 is geen Westfalia meer maar gewoon een Westfalia-copie van VW zelf. Waarom ? Westfalia was decennia lang HET topproduct qua camperinterieurs ,(T.e.m. de T4) , maar net voor de T5 eraan kwam , werd Westfalia overgekocht door de Mercedes groep . Vandaar dat VW voor de T5 niet meer wou samenwerken met Westfalia . En ik vind dat de kwaliteit van Westfalia sinds de overname er op achteruit is gegaan .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

Bericht door Pascal-141 »

[quote="kampertjes"]Hans,
Ik had een t4 California. Ondanks dat bijna iedereen hier zegt dat ze probleemloos zijn was het een vrij hoploos geval.

Mijn T4 California Generation (ook een 151PK) heb ik nu 3 jaar , en de enige kost die ik er al aan gehad heb : ik heb vorig jaar het kraantje (van de wasbak) vervangen , kostte me nog geen 30eur. (zat slecht contact in het schakelaartje in de kraan) .
:knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Hans Cijs
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2013, 12:40

Re: T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

Bericht door Hans Cijs »

Beste Forum leden,

Ik ben er nog niet echt uit! Ben nu bezig mij te oriënteren en eerdaags een proefrit te maken met een:
Westfalia - James Cook - Mercedes Sprinter 316 CDI Automaat 156 PK. Bouwjaar 2003 en net nog geen 100.000 km op de teller.

Een ruimere en ook bruikbare bus voor woon/werkverkeer en de zo broodnodige vrije tijds besteding.
Een beer van een bus en oerdegelijke Westfalia afwerking.

Jullie mogen erop schieten ;-) Heb je een negatieve en/of positieve mening over deze Camper?

Wederom dank
Hans

PS. Nogmaals dank voor al jullie bijdrage, meedenken, Tips & Hints. Allemaal zeer leerzaam. Zeker zinvol om mij goed te oriënteren :jumpklap
kampertjes
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45

Re: T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

Bericht door kampertjes »

Op het werk een sprinter met deze motor gehad (met 4x4). Op het gevaar af dat ik van het forum gegooid wordt: een beest! en no problems at all. Maar wel roesten! En van Wetsfalia is al meer opgemerkt dat dat primaspul is.
Mooie campers!
Hans Cijs
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2013, 12:40

Re: T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

Bericht door Hans Cijs »

Dank je wel Kampertje ;-) Van welk bouwjaar was deze Sprinter en op welke plekken was de roest specifiek? Was er misschien schade mee gereden en veelvuldig door de pekel gereden zonder schoon te spuiten!
kampertjes
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45

Re: T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

Bericht door kampertjes »

Ik denk 2002 of 2003. Roesten doen mercedesen tot ongeveer 2008 allemaal. Let op de logische plekken, onder voorruit rubber, onder deurrubbers, achter de rails van de schuifdeur, kentekenplaat verlichting achter, spatbordranden enz.
Maar als de camper alleen voor vakanties gebruikt is en voor de rest binnen stond kan het best meevallen. VW T3's met zo'n achtergrond zien er na 30 jaar soms ook nog best netjes uit terwijl die ook ontzettend roestgevoelig waren.
Suc6
O, en kijk ook es op het camperforum als je dat al niet gedaan hebt. Het gaat nu nogal buiten de doelgroep hier he? MB is vloeken op dit forum :politie
Hans Cijs
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2013, 12:40

Re: T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

Bericht door Hans Cijs »

Wederom dank Kampertje.

Ik kijk direct naar het andere forum.

En je hebt gelijk, de vraag past nu niet helemaal bij dit forum. Een klein beetje uit nood geboren! Er is zo weinig te vinden over de James Cook Camper. Althans voor mij tot op heden.

Fijne groet en excuus :nuts

PS. Ik zal mijn vraag stelling aanstaande weekend verwijderen. Dank aan allen voor support en ondersteuning.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: T4 VW Westfalia California Exclusive 2.5 TDI!

Bericht door odorf »

Hans Cijs schreef:Wederom dank Kampertje.
Ik kijk direct naar het andere forum.
En je hebt gelijk, de vraag past nu niet helemaal bij dit forum. Een klein beetje uit nood geboren! Er is zo weinig te vinden over de James Cook Camper. Althans voor mij tot op heden.
Fijne groet en excuus :nuts
PS. Ik zal mijn vraag stelling aanstaande weekend verwijderen. Dank aan allen voor support en ondersteuning.
Vraagstelling verwijderen is -in mijn ogen- ook weer niet nodig.
Het hele verhaal startte met een VW T4-vraag :T44EVER en ging uiteindelijk richting James Cook MB sprinter. Dat is buiten dit forum :T4politie .
Maar voor toekomstige vraagstellers en mensen die de zoekfunctie gebruiken kan het zinvol zijn dat deze discussie gewoon blijft staan.
Maar dat is uiteraard mijn bescheiden mening. Misschien hebben anderen een heel ander idee :yes

Succes met de uiteindelijke beslissing met betrekking tot jullie camper! :toppie

Groeten,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie