Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!

Bericht door Oviivo »

Volgens mij zorgt Brake Assist ervoor dat bij een noodstop (snelheid vs kracht dat je het pedaal intrapt) de remmen direct voluit in de ABS gaan. Dit om te voorkomen dat je het rempedaal loslaat als de ABS ingrijpt. Ik ken dat gevoel in het pedaal wel, maar de kans dat je daarvan schrikt en je rem weer loslaat is aanwezig. BAS remt dan gewoon door, volgens mij :nuts

Ik weet niet of mijn T5 dat heeft (nooit hoeven proberen), maar wel mijn andere/eerdere auto's. Wel een raar gevoel, want je rempedaal lijkt te plakken, terwijl je je voet omhoog haalt blijft het pedaal lager :adhd
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!

Bericht door Multivan Generation »

EBC zit onder andere op de golf 5 en zorgt er voor dat, als het nodig is, het systeem harder gaat remmen.
Dit omdat in paniek situaties mensen het pedaal meestal niet met voldoende overtuiging intrappen.

Hoe is dit anders in een T5 is mijn vraag.

En dan heb ik het niet over brake by wire..
We hebben het niet over playstations Donald :zwaai :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!

Bericht door Donald4Motion »

Multivan Generation schreef:EBC zit onder andere op de golf 5 en zorgt er voor dat, als het nodig is, het systeem harder gaat remmen.
Dit omdat in paniek situaties mensen het pedaal meestal niet met voldoende overtuiging intrappen.

Hoe is dit anders in een T5 is mijn vraag.

En dan heb ik het niet over brake by wire..
We hebben het niet over playstations Donald :zwaai :gekte
Je kan het voelen in de vrije slag van je pedaal.

Rem je rustig is er niets aan de hand, maar als je snel remt dan merk je meer bite of minder vrije slag, dus eerder pakken van de rem. En aanknijpen bij fading voel je ook tot het te erg wordt, dan trap je toch je pedaal weg.

Als je los boven het pedaal hangt met je voet en je tikt het pedaal naar onder (niet verder dan de vrij slag) zal je bij een vlotte tik een hap in de remmen voelen ( het systeem herkent een 'noodstop' maar je breekt de actie af) mocht je gewoon je rem instampen en beet houden dan blijft de bite redelijk lang aan. Met of zonder ABS, dat ligt aan je rechtervoet.

Het is best leerzaam om eens te kijken wat je bus kan maar vooral wat die doet.
Met motorrijden oefen je ook vaak noodstops, zouden ze bij wagens ook moeten doe :wjw
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!

Bericht door Multivan Generation »

@ Donald:
http://www.eldiape.com/remmen/remmen.AVI

Om verschil tussen andere remschijven en andere blokken en verschil in remweg hierdoor te testen.
En voor en na de remafstand gemeten na ingeremde schijven en blokken .
Was erg verhelderend.. :knipoog

Lees ook eens hier
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie