Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bluetooth T5

vragen over de T5
Gebruikersavatar
sirbera
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2014, 16:23

Re: Bluetooth T5

Bericht door sirbera »

Oviivo schreef:ik heb hem nog steeds ;-)
Welke telefoon gebruik jij?
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Bluetooth T5

Bericht door Oviivo »

sirbera schreef:
Oviivo schreef:ik heb hem nog steeds ;-)
Welke telefoon gebruik jij?
iPhone 3GS, 4 en 5
HTC Trophy 7
Nokia Lumia 1020

Werken allemaal erop :lach
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
sirbera
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2014, 16:23

Re: Bluetooth T5

Bericht door sirbera »

Oviivo schreef:
sirbera schreef:
Oviivo schreef:ik heb hem nog steeds ;-)
Welke telefoon gebruik jij?
iPhone 3GS, 4 en 5
HTC Trophy 7
Nokia Lumia 1020

Werken allemaal erop :lach
Hallo Oviivo
Kan ik het Touch screen samen met de houder waar deze in zit van je kopen?
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Bluetooth T5

Bericht door Oviivo »

ik heb alleen de touch adapter te koop. ik dacht dat hij in de plaats van een telefoonhouder gebruikt kon worden, maar dat is niet zo?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
sirbera
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2014, 16:23

Re: Bluetooth T5

Bericht door sirbera »

Oviivo schreef:ik heb alleen de touch adapter te koop. ik dacht dat hij in de plaats van een telefoonhouder gebruikt kon worden, maar dat is niet zo?
Ik heb beide nodig.
Weet jij of de basishouder los te koppelen is van de steun op het dashboard?
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Bluetooth T5

Bericht door Oviivo »

Dat moet haast wel. Maar ik dacht dat het 1 en hetzelfde was, jouw ervaring heeft me naders geleerd :gekte
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
sirbera
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2014, 16:23

Re: Bluetooth T5

Bericht door sirbera »

Oviivo schreef:Dat moet haast wel. Maar ik dacht dat het 1 en hetzelfde was, jouw ervaring heeft me naders geleerd :gekte
Ik ben er achter gekomen dat het heeft te maken met bouwjaar. 2008/2009 is net het wisseljaar. Ik wil ombouwen naar model 2009 maar is er iemand die daar ervaring mee heeft
Bedankt voor de reactie[s]
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Bluetooth T5

Bericht door jacobsentertainment476 »

sirbera schreef:
Oviivo schreef:ik heb alleen de touch adapter te koop. ik dacht dat hij in de plaats van een telefoonhouder gebruikt kon worden, maar dat is niet zo?
Ik heb beide nodig.
Weet jij of de basishouder los te koppelen is van de steun op het dashboard?
Ik denk dat je niet alleen de basis houder alleen nodig hebt, maar ook de module die onder het dashboard zit, ik denk om volledige bleutooth functionaliteit te krijgen je het nieuwere model nodig hebt, die onder de passagiers stoel zou gepositioneerd zijn.
Ik weet niet wat je uiteindelijke doel is met de bleutooth in de T5, ik weet wel dat de info van de telefoon nooit zichtbaar gaat worden op de rns2 met FIS scherm in de teller unit. Zou je dit wel willen, dan kun je beter de T5 upgraden naar de T5-GP. Als je alleen handsfree wilt bellen dan zijn daar voldoende mogelijkheden voor om dit via de rns2 werkzaam te gaan krijgen. Wil je handsfree bellen en audio streamen via AD2P dan zou ik de blaupunkt module aanraden ! Ik heb deze zelf ook en het bevalt mij heel goed.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
sirbera
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2014, 16:23

Re: Bluetooth T5

Bericht door sirbera »

jacobsentertainment476 schreef:
sirbera schreef:
Oviivo schreef:ik heb alleen de touch adapter te koop. ik dacht dat hij in de plaats van een telefoonhouder gebruikt kon worden, maar dat is niet zo?
Ik heb beide nodig.
Weet jij of de basishouder los te koppelen is van de steun op het dashboard?
Ik denk dat je niet alleen de basis houder alleen nodig hebt, maar ook de module die onder het dashboard zit, ik denk om volledige bleutooth functionaliteit te krijgen je het nieuwere model nodig hebt, die onder de passagiers stoel zou gepositioneerd zijn.
Ik weet niet wat je uiteindelijke doel is met de bleutooth in de T5, ik weet wel dat de info van de telefoon nooit zichtbaar gaat worden op de rns2 met FIS scherm in de teller unit. Zou je dit wel willen, dan kun je beter de T5 upgraden naar de T5-GP. Als je alleen handsfree wilt bellen dan zijn daar voldoende mogelijkheden voor om dit via de rns2 werkzaam te gaan krijgen. Wil je handsfree bellen en audio streamen via AD2P dan zou ik de blaupunkt module aanraden ! Ik heb deze zelf ook en het bevalt mij heel goed.
Bedankt voor je reactie, super!
Het gaat mij idd om de Buetooth van diverse telefoons zoals Iphone5 en audiostream. Kan je mij meer uitleg geven hoe ik dit kan aanpakken?
THNX! :toppie
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Bluetooth T5

Bericht door jacobsentertainment476 »

sirbera schreef:Bedankt voor je reactie, super!
Het gaat mij idd om de Buetooth van diverse telefoons zoals Iphone5 en audiostream. Kan je mij meer uitleg geven hoe ik dit kan aanpakken?
THNX! :toppie
Ik ben zelf momenteel ook weer even aan het rond speuren in ElsaWin etc. Maar hier wordt ook maar heel summier omschreven wat er mogelijk is met de UHV verbinding in de T5 in combinatie met de RNS2. Wat ik zelf heb gedaan staat ook op mijn Site Ik heb deze module ingebouwd. En het gaat mij helemaal niet om eBay of blaupunkt te promoten, maar dit is wel (in mijn ogen) de mooiste oplossing en het gene wat het dichts bij het orginele komt. De originele beugel op het dashboard heb ik velcron (klittenband) op geplakt, en op de telefoon zelf de zachte kant. In de beugel heb ik een klein gaatje geboord en hier een oplaad kabel doorheen getrokken en een 12V USB oplader onder het dashboard aangesloten op de geschakelde +. De microfoon heb ik af geknipt en de originele microfoon van de T5 telefoon moduul aan gesoldeerd, deze zit netjes weg gewerkt in het roostertje bij de midden spiegel. (geluidskwaliteit perfecto)

De module heb ik destijds gekocht voor mijn passat met een MFD1 radio/navi, en een beetje aangepast. (schema op mijn site)
Ik heb dus handsfree met het gesprek over de speakers, en microfoon over de originele locatie. USB aansluiting in het dashboard kastje ( zolang de schijf/stick FAT32 is) En audio streaming via AD2P. In de telefoon heb ik een 64GB ter beschikking voor heel erg veel muziek. Ook leuk is dit topic. De bediening op het stuur (MFL = multi function lenkrad) voor "track forward / back" werkt ook. De volume knoppen van het stuur werkt rechtstreeks op de radio zelf. Voor de "telefoon" en "mode" knop heb ik wat aanpassingen gedaan, daar zal ik eventueel nader op in gaan. Volgens mij hoef ik niet veel meer uit te leggen, en heb je vragen dan stel ze gerust weetjewel.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
sirbera
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2014, 16:23

Re: Bluetooth T5

Bericht door sirbera »

jacobsentertainment476 schreef:
sirbera schreef:Bedankt voor je reactie, super!
Het gaat mij idd om de Buetooth van diverse telefoons zoals Iphone5 en audiostream. Kan je mij meer uitleg geven hoe ik dit kan aanpakken?
THNX! :toppie
Ik ben zelf momenteel ook weer even aan het rond speuren in ElsaWin etc. Maar hier wordt ook maar heel summier omschreven wat er mogelijk is met de UHV verbinding in de T5 in combinatie met de RNS2. Wat ik zelf heb gedaan staat ook op mijn Site Ik heb deze module ingebouwd. En het gaat mij helemaal niet om eBay of blaupunkt te promoten, maar dit is wel (in mijn ogen) de mooiste oplossing en het gene wat het dichts bij het orginele komt. De originele beugel op het dashboard heb ik velcron (klittenband) op geplakt, en op de telefoon zelf de zachte kant. In de beugel heb ik een klein gaatje geboord en hier een oplaad kabel doorheen getrokken en een 12V USB oplader onder het dashboard aangesloten op de geschakelde +. De microfoon heb ik af geknipt en de originele microfoon van de T5 telefoon moduul aan gesoldeerd, deze zit netjes weg gewerkt in het roostertje bij de midden spiegel. (geluidskwaliteit perfecto)


De module heb ik destijds gekocht voor mijn passat met een MFD1 radio/navi, en een beetje aangepast. (schema op mijn site)
Ik heb dus handsfree met het gesprek over de speakers, en microfoon over de originele locatie. USB aansluiting in het dashboard kastje ( zolang de schijf/stick FAT32 is) En audio streaming via AD2P. In de telefoon heb ik een 64GB ter beschikking voor heel erg veel muziek. Ook leuk is dit topic. De bediening op het stuur (MFL = multi function lenkrad) voor "track forward / back" werkt ook. De volume knoppen van het stuur werkt rechtstreeks op de radio zelf. Voor de "telefoon" en "mode" knop heb ik wat aanpassingen gedaan, daar zal ik eventueel nader op in gaan. Volgens mij hoef ik niet veel meer uit te leggen, en heb je vragen dan stel ze gerust weetjewel.
THNX, ik ga er op studeren :toppie :toppie :toppie
maxed
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2012, 11:38

Re: Bluetooth T5

Bericht door maxed »

Oviivo schreef:ik heb hem nog steeds ;-)
Hallo,

Ik zit sinds kort met hetzelfde probleem als sirbera. Een mooie telefoonvoorbereiding op het dashboard en een losse Touch Adapter...maar met geen mogelijkheid een houder kunnen vinden waar je de Touch Adapter in kunt doen en aan kan sluiten. Ben inmiddels bij meerdere VW dealers langs geweest om info in te winnen, maar niemand weet een oplossing voor dit probleem.


Als ik het goed begrijp dan heb jij een werkende Touch Adapter in je T5 zitten op een originele telefoonvoorbereiding?

Hoor graag,
Eddy
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Bluetooth T5

Bericht door Oviivo »

maxed schreef:
Oviivo schreef:ik heb hem nog steeds ;-)

Als ik het goed begrijp dan heb jij een werkende Touch Adapter in je T5 zitten op een originele telefoonvoorbereiding?

Hoor graag,
Eddy
Klopt.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bluetooth T5

Bericht door Multivan Generation »

Neem eens contact op met forum-lid RogerB.
Die heeft vroeger voor zijn werk heel veel carkits ingebouwd,
en kan jullie wellicht met raad en daad bijstaan?

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Bluetooth T5

Bericht door Oviivo »

Het spul komt van Bury af. De cradle waar de Touch Adapter inpast lijkt erg op een Bury System 9 dock, maar of die 100% hetzelfde is .... :nuts

http://bury-automotive.de/en/solutions- ... sfree.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:groteogen
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Plaats reactie