Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

vragen over de T4
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door matje86 »

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door Hella »

Mis hier toch even de essentie van de discussie.
Ondanks de milieuzones blijven er toch veeeeeeel meer plekken waar je wel nog gewoon met een oude diesel mag komen.
Maar ja als de California je enige auto is en hem ook het hele jaar door dagelijks voor alles gaat gebruiken (daarvoor is een camper niet bedoeld, vandaar ook het kwarttarief MRB en de lage verzekeringspremie) dan wordt je behoorlijk beperkt in de vrijheid. En in mijn ogen volledig terecht.
Hoop niet dat het zover komt als recent bij de oldtimerregeling; die paar onverlaten die met een uit Duitsland geïmporteerde oude diesel dagelijks rondreden hebben de voor ons (= ook mij, heb zelf zo'n 20 oldtimers, auto's zo wel als motorfietsen) als oldtimerliefhebber er voor gezorgd dat deze fiscaal gunstige regeling is teruggedraaid. Alsnog hartelijk dank daarvoor :muur :bonk
Laten we er aub voor oppassen dat voor de camper ons niet hetzelfde overkomt.

Overigens heeft wetenschappelijk onderzoek uitgewezen dat m.n. in de steden waar een milieuzone is/wordt ingesteld de luchtvervuiling door (2-takt) scooters vele malen groter is dan die door de oude(re) diesels.
Waarom die dan niet als eerste worden aangepakt is mij vooralsnog een volstrekt raadsel. :censor
Plaats reactie