Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hugo´s T6
Re: Hugo´s T6
Zijn er hier op het forum al mensen geweest die de airco van een T6 omgebouwd hebben naar climate control?
Zoja, weet je dan ook nog alle benodigde onderdelen?
Zoja, weet je dan ook nog alle benodigde onderdelen?
-
Angelo-anneveld
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: Hugo´s T6
hugopoley schreef: 11 sep 2023, 11:53 Zijn er hier op het forum al mensen geweest die de airco van een T6 omgebouwd hebben naar climate control?
Zoja, weet je dan ook nog alle benodigde onderdelen?
Heb ik zojuist gedaan toevallig
-
Angelo-anneveld
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: Hugo´s T6
Stuur je wel even PB kunnen we even appenhugopoley schreef: 12 sep 2023, 11:51Ok, heb je er toevallig nog een overzichtje van wat er allemaal voor nodig is? En zou je het weer doen of is het teveel werk?
Groetjes
Re: Hugo´s T6
Het is lange tijd stil geweest in dit topic, maar ik heb de T6 2 weken geleden ingeruild op een T6.1 multivan.
Het is een witte, met bijna alle opties die er zijn op een standkachel na.
Het enige puntje wat me tegen valt is de korte zitting van de achterbank. Hij stond te koop als 2 zitter en ik heb er een bank en schot in laten zetten en daarna laten herkeuren als 5 zitter. Nu zit er schijnbaar een (slaap)bank van een california beach in, weet iemand of dit inderdaad een korter model is qua zitting? En of deze versteld kan worden? Ik ben er al wel achter dat deze ingeklapt kan worden, maar ik zie nergens een optie om de leuning verder naar achter te krijgen. voor mijn gevoel staat hij nu op de zitting en moet hij er achter staan.
Het is een witte, met bijna alle opties die er zijn op een standkachel na.
Het enige puntje wat me tegen valt is de korte zitting van de achterbank. Hij stond te koop als 2 zitter en ik heb er een bank en schot in laten zetten en daarna laten herkeuren als 5 zitter. Nu zit er schijnbaar een (slaap)bank van een california beach in, weet iemand of dit inderdaad een korter model is qua zitting? En of deze versteld kan worden? Ik ben er al wel achter dat deze ingeklapt kan worden, maar ik zie nergens een optie om de leuning verder naar achter te krijgen. voor mijn gevoel staat hij nu op de zitting en moet hij er achter staan.
- Jan anno NU
- Berichten: 830
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
- Locatie: Breda
Re: Hugo´s T6
Ziet er mooi uit.
Maar wat is het nut cq voordeel om er een schot in te zetten als particulier gebruiker?
Maar wat is het nut cq voordeel om er een schot in te zetten als particulier gebruiker?
Re: Hugo´s T6
Ook een grijskenteken auto (in dit geval een dubbelcabine) moet aan bepaalde eisen voldoen wat betreft de belastingdienst. Zelfs als je die alleen zakelijk gebruikt.
Net zoals een camper moet voldoen aan bepaalde eisen.
Het voordeel is dus een naheffing voorkomen plus een boete.
Groet,
Erik.
Net zoals een camper moet voldoen aan bepaalde eisen.
Het voordeel is dus een naheffing voorkomen plus een boete.
Groet,
Erik.
Re: Hugo´s T6
Thanks, ik ben er ook heel blij mee.Jan anno NU schreef: 21 okt 2025, 18:36 Ziet er mooi uit.
![]()
Maar wat is het nut cq voordeel om er een schot in te zetten als particulier gebruiker?
Het nut/noodzaak van het tussenschot is inderdaad wat Erik hierboven al vermelde. Ik ben zelfstandig en gebruik de bus zowel zakelijk als privé.
Dus inderdaad om aan alle eisen en voorwaarden te voldoen moest er een schot in komen, de linker achteruit afgedekt worden en herkeurd worden met 5 zitplaatsen op kenteken.
- Jan anno NU
- Berichten: 830
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
- Locatie: Breda
Re: Hugo´s T6
Ok , je ben dus een zakelijke rijder, duidelijk.
Voor een partikulier is er weinig voordeel te behalen , je hoeft alleen de provinciale opcenten dan niet te betalen.
Op grijs .
Voor een partikulier is er weinig voordeel te behalen , je hoeft alleen de provinciale opcenten dan niet te betalen.
Op grijs .
Re: Hugo´s T6
Volledig juist, maar ook bij een particulier moet de bestelauto voldoen aan de inrichtingseisen die de belastingdienst er aan stelt.Jan anno NU schreef: 22 okt 2025, 16:31 Voor een partikulier is er weinig voordeel te behalen , je hoeft alleen de provinciale opcenten dan niet te betalen.
Op grijs .
Groet,
Erik.
- Jan anno NU
- Berichten: 830
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
- Locatie: Breda
Re: Hugo´s T6
Ja dat weet ik .Kire schreef: 23 okt 2025, 08:53Volledig juist, maar ook bij een particulier moet de bestelauto voldoen aan de inrichtingseisen die de belastingdienst er aan stelt.Jan anno NU schreef: 22 okt 2025, 16:31 Voor een partikulier is er weinig voordeel te behalen , je hoeft alleen de provinciale opcenten dan niet te betalen.
Op grijs .
Groet,
Erik.
Maar welke partikulier bouwt er nu een mooie multivan om naar dubbelcabine?
Je winst is nihil tegenwoordig.
Eeuwig zonde , en dan zitten je passagiers ook nog eens behoorlijk krap.
Niet smokkelen met de afmetingen voor de laadruimte he.
Re: Hugo´s T6
Volledig mee eens, maar dat ombouwen had de vorige eigenaar blijkbaar al gedaan:Jan anno NU schreef: 23 okt 2025, 16:55 Maar welke partikulier bouwt er nu een mooie multivan om naar dubbelcabine?
Je winst is nihil tegenwoordig.
Eeuwig zonde , en dan zitten je passagiers ook nog eens behoorlijk krap.
Niet smokkelen met de afmetingen voor de laadruimte he.
Groet,
Erik.
Re: Hugo´s T6
Klopt, de vorige eigenaar heeft hem compleet leeg gehaald en het gehele interieur verkocht helaas. Al zitten er nu ook wel lekker stoelen in.
Originele Recaro CS in half leder en alcantara.
Originele Recaro CS in half leder en alcantara.
Re: Hugo´s T6
Gave stoelen Hugo 
En weer een erg mooie bus!
En weer een erg mooie bus!