Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter
Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter
Als hij aangeeft to Advanced staat de pomptiming niet goed. Basis is 0.55 en volgens mij betekend to Advanced dat hij te hoog staat dus ver boven de 0.55.
Met de meetklok set je de pomp mechanisch op tijd daarna ga je dynamisch afstellen dmv het rolletje en Diagnose apparatuur.
Met de meetklok set je de pomp mechanisch op tijd daarna ga je dynamisch afstellen dmv het rolletje en Diagnose apparatuur.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter
Ok, ter controle welke motorcode is trouwens van toepassing op de 2.5 TDI uit 1999
Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter
Meestal acv...
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter
Dan heb ik de juiste gekozen er waren daar 2 opties voor maar beide met deze melding
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter
De EDC 15 versie kiezen.
Eerst brandstofpomp timing in orde zetten, dan pas verder..
In de installatiemap van vagcom staat het bestand csv converter.
Daarmee kun je de data wat behapbaarder sorteren en in excel grafieken maken.
Eerst brandstofpomp timing in orde zetten, dan pas verder..
In de installatiemap van vagcom staat het bestand csv converter.
Daarmee kun je de data wat behapbaarder sorteren en in excel grafieken maken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter
Mail naar de garage welke de distributie heeft vervangen en de pomp heeft afgesteld met de klokmethode en niet met Vagcom is al de deur uitMultivan Generation schreef: 12 aug 2021, 21:26 De EDC 15 versie kiezen.
Eerst brandstofpomp timing in orde zetten, dan pas verder..
In de installatiemap van vagcom staat het bestand csv converter.
Daarmee kun je de data wat behapbaarder sorteren en in excel grafieken maken.
Precies wat je zegt, eerst dit op orde dan pas kijken of er meer uit komt
Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter
Heb je goed begrepen wat ik geschreven heb? Normaliter doe je dus eerst met de klok op tijd zetten en dat heeft jou garage gedaan EN DAARNA de fijnafstelling aan de testkast en met het afstellen van het rolletje ofwel dynamisch afstellen.VWT4 schreef: 12 aug 2021, 21:37Mail naar de garage welke de distributie heeft vervangen en de pomp heeft afgesteld met de klokmethode en niet met Vagcom is al de deur uitMultivan Generation schreef: 12 aug 2021, 21:26 De EDC 15 versie kiezen.
Eerst brandstofpomp timing in orde zetten, dan pas verder..
In de installatiemap van vagcom staat het bestand csv converter.
Daarmee kun je de data wat behapbaarder sorteren en in excel grafieken maken.
Precies wat je zegt, eerst dit op orde dan pas kijken of er meer uit komt
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter
Is er een officiële beschrijving, werkplaatsinstructie waarmee ik de garage kan informeren dat er na de afstelling met de klok er een eindcontrole en of fijnafstelling nodig is met VagCom?
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter
Zie hier:
https://t4-wiki.de/wiki/Einspritzpumpe
en voor statisch en dynamisch afstellen: zie de bijlagen..
Groeten Peter
PS blijkbaar twijfel jij of de garage het wel juist gedaan heeft? Timing kan over de kilometers ook iets verlopen door rek die op de riem komt.
https://t4-wiki.de/wiki/Einspritzpumpe
en voor statisch en dynamisch afstellen: zie de bijlagen..
Groeten Peter
PS blijkbaar twijfel jij of de garage het wel juist gedaan heeft? Timing kan over de kilometers ook iets verlopen door rek die op de riem komt.
- Bijlagen
-
pompriem ACV vervangen statisch afstellen.pdf
- (1.73 MiB) 87 keer gedownload
-
inspuitbegin dynamisch afstellen ACV.pdf
- (381.95 KiB) 88 keer gedownload
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter
De garage heeft inmiddels bevestigd dat deze dynamische controle en afstelling niet heeft plaatsgevonden omdat deze ook niet in hun Haynes pro instructie wordt benoemd. En inderdaad als ik deze en die van Haynes naast elkaar leg komt alles wel overeen maar wordt de dynamische controle en of afstelling daarin niet aangegeven.
Met dit document kan ik ze hoop wel overtuigen dat het dus wel moet en dat dit dan ook alsnog moet gebeuren. Ik wil dit dan laten uitvoeren bij Hans Sloot de VW specialist, ik verwacht dat hij daar dan ook meer kennis van zal hebben dan de garage die nu de D wissel heeft uitgevoerd
Bedankt, dit is wat ik nodig had!
Met dit document kan ik ze hoop wel overtuigen dat het dus wel moet en dat dit dan ook alsnog moet gebeuren. Ik wil dit dan laten uitvoeren bij Hans Sloot de VW specialist, ik verwacht dat hij daar dan ook meer kennis van zal hebben dan de garage die nu de D wissel heeft uitgevoerd
Bedankt, dit is wat ik nodig had!
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter
Als dat gedaan is, dan ook door de garage meteen rijdend loggen,
en je maakt dan meteen een grote stap voorwaarts in de troubleshooting.
Als je het bij dezelfde garage als de distributieriem en brandstofriem heeft gedaan, laat uitvoeren,
dan is het misschien wel onder garantie te doen? Je kunt het allicht vragen, als het niet te lang gereden is..
Scheelt je misschien wel geld..
en je maakt dan meteen een grote stap voorwaarts in de troubleshooting.
Als je het bij dezelfde garage als de distributieriem en brandstofriem heeft gedaan, laat uitvoeren,
dan is het misschien wel onder garantie te doen? Je kunt het allicht vragen, als het niet te lang gereden is..
Scheelt je misschien wel geld..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter
Inmiddels zijn we een aantal stappen verder maar een enorme stap terug, ik weet het inmiddels niet meer. Het vertrouwen in de bus is nu helemaal weg.
De garage die mijn distributie had vervangen maar de pomptiming niet vagcom had afgesteld heeft na veel wikken en wegen aan mijn zijde nu het volgende uitgevoerd.
Vanwege een lichte lekkage is (nu wel) de oliepomp vervangen, olie oliefilter en oliedruksensor etc en de gehele distributie is weer vervangen en de pomptiming is nu na het met de klok afstellen ook met VagCom ingesteld. Dit wilde blijkbaar eerst niet lukken want ik was de bus een geruime tijd kwijt.
Nu na de testritten door de garage zelf uitgevoerd (koudstart was blijkbaar toch nog niet goed) de bus vandaag opgehaald
De bus trekt echter niet meer op zoals het hoort, in de 3e kom ik rond de 80km meteen in de noodloop.
Zal dan toch de turbo versleten zijn en blijf ik maar hoge kosten maken.
De foutcode die ik zelf nu meet is P1556 en ik kom nu niet veel verder dan de turbo zelf omdat andere zaken nu goed moeten zijn
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17964.html
Pomptiming, gele lijn staat nu wel in beeld en zit boven de groene lijn op horizontaal 148 en verticaal tussen de 65 en 80 te dansen.
Wie kan mij nog helpen met advies, volgende week neem ik contact op met de garage en denk zelf nu naar mijn 2e garage H Sloot te gaan en daar de diagnose opnieuw op te pakken nu het met de pomptiming goed zou moeten zijn.
De garage die mijn distributie had vervangen maar de pomptiming niet vagcom had afgesteld heeft na veel wikken en wegen aan mijn zijde nu het volgende uitgevoerd.
Vanwege een lichte lekkage is (nu wel) de oliepomp vervangen, olie oliefilter en oliedruksensor etc en de gehele distributie is weer vervangen en de pomptiming is nu na het met de klok afstellen ook met VagCom ingesteld. Dit wilde blijkbaar eerst niet lukken want ik was de bus een geruime tijd kwijt.
Nu na de testritten door de garage zelf uitgevoerd (koudstart was blijkbaar toch nog niet goed) de bus vandaag opgehaald
De bus trekt echter niet meer op zoals het hoort, in de 3e kom ik rond de 80km meteen in de noodloop.
Zal dan toch de turbo versleten zijn en blijf ik maar hoge kosten maken.
De foutcode die ik zelf nu meet is P1556 en ik kom nu niet veel verder dan de turbo zelf omdat andere zaken nu goed moeten zijn
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17964.html
Pomptiming, gele lijn staat nu wel in beeld en zit boven de groene lijn op horizontaal 148 en verticaal tussen de 65 en 80 te dansen.
Wie kan mij nog helpen met advies, volgende week neem ik contact op met de garage en denk zelf nu naar mijn 2e garage H Sloot te gaan en daar de diagnose opnieuw op te pakken nu het met de pomptiming goed zou moeten zijn.
Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter
Dit is de log die ik op kanaal 003 en 011 heb gemaakt volgens mij de eerste serie in de 3e versnelling daarna is log niet gesloten en zit er schakelen bij ....
Laatst gewijzigd door VWT4 op 31 dec 2021, 16:51, 3 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter
Even ongenuanceerd, wat een teringgetallenbrij.
Gooi je logjes eerst eens door CSV converter bewerk het bestand dan in excel en plaats de grafiek dan hier..
Wat ik zo al zag klopt je brandstofpomp timing alweer niet..
Gooi je logjes eerst eens door CSV converter bewerk het bestand dan in excel en plaats de grafiek dan hier..
Wat ik zo al zag klopt je brandstofpomp timing alweer niet..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

De log was ook nog een oude zie ik, De nieuwe is geplaatst. Turbodruk blijft enorm achterMultivan Generation schreef: 31 dec 2021, 16:25 Even ongenuanceerd, wat een teringgetallenbrij.
Gooi je logjes eerst eens door CSV converter bewerk het bestand dan in excel en plaats de grafiek dan hier..
Wat ik zo al zag klopt je brandstofpomp timing alweer niet..
De pomptiming zie ik staat op all 1Z, moet acv zijn dus die moet ik morgen opnieuw doen?
Laatst gewijzigd door VWT4 op 31 dec 2021, 17:02, 3 keer totaal gewijzigd.