Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 ombouwen

VW T6 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Hanz

Re: T6 ombouwen

Bericht door Hanz »

Op de site van NKC is het volgende te lezen:
Camperbouwbedrijf Campr uit Lijnden is failliet. De rechtbank Noord-Holland in Haarlem sprak het faillissement uit op woensdag 28 mei. Onduidelijk is wie het faillissement heeft aangevraagd.
En even verder:
Eigenaar Marlies P. wil op dit moment niets kwijt over de gang van zaken. De als curator aangestelde Erik Sweep reageert niet op contactverzoeken.

Het is dus wel een beetje speculeren als je stelt dat dit door covid schulden komt. Bovendien maakt dit voor de gedupeerden niets uit.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Dropmans

Bericht door Dropmans »

Wing64 schreef: 08 jun 2025, 11:48 Gatsie, wat vervelend voor jullie. Een tijdje geleden las ik inderdaad iets over een failliet bedrijf hierover en dat de klanten gedupeerd zijn. Dit soort "ondernemers" hebben geen ruggengraat. Ze weten zelf allang hoe het ervoor staat, maar gaan toch door met het misleiden van hun klanten. Heel vervelend. Het gaat om veel geld. Hopelijk krijgen jullie nog iets terug. Maar een faillissement wordt doorgaans aangevraagd door de belastingdienst omdat er grote belastingschulden zijn. Wellicht een schuld uit de Covid periode. In dat geval zie ik het helaas somber in.

Sowieso is het echt triest hoeveel bedrijven zich onvoldoende voorbereiden op de terugbetaling van de Covid schulden. Die gasten mogen zichzelf geen ondernemers noemen wat mij betreft.
Over covid wordt nergens gesproken ook niet in de "excuus"-brief.

Maar je hebt wel gelijk, nog geen drie weken voor het faillissement hebben wij vrolijk nog een termijn gekregen en betaald...... Toen wisten ze uiteraard ook allang hoe de vlag er bij hing.

Dat steekt mij eigenlijk nog het meeste, de mond vol over vertrouwen etc, maar je klanten wel nog even extra duizenden euro's af troggelen terwijl ze toen hoogstwaarschijnlijk al wisten dat die klant die centen gewoon kwijt raakt....
En ook niet even de situatie voor leggen en bijvoorbeeld dan de bus nog op naam zetten ofzo....

Wij voelen ons dan ook flink bestolen en bedonderd door Marlies Pippel en haar man, met name door die laatste faktuur.
Laatst gewijzigd door Dropmans op 10 jun 2025, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Dropmans

Bericht door Dropmans »

Stond nog een reactie van hun op Insta overigens
(maar ik ben daar niet echt handig mee, ik kan hem niet meer terug vinden)

Zelf gaan ze gewoon weer vrolijk door met hun volgende bedrijfjes....

De mensen die duizenden en duizenden euro's kwijt zijn.....? "Oh ja sorry hoor...."
Erdem50

Bericht door Erdem50 »

Dit is echt heel vervelend om te lezen, hier word ik zeer verdrietig van. Veel sterkte en hopelijk komt er nog iets terug….
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Dropmans

Bericht door Dropmans »

Erdem50 schreef: 10 jun 2025, 11:25 Dit is echt heel vervelend om te lezen, hier word ik zeer verdrietig van. Veel sterkte en hopelijk komt er nog iets terug….
Tja, het we hebben de T4 nog (waren al in onderhandeling met een potentiele koper, maar dat af moeten kappen, die was ook niet blij) dus we zitten niet zonder natuurlijk en het is echt heus wel een fijn campertje hoor, maar ja, dit is niet het beeld wat wij voor ogen hadden en waar wij dik in hebben geïnvesteerd....

Ik schreef het al eerder, maar het voelt gewoon alsof die nieuwe camper zo van de oprit af is gestolen....

We hebben nog steeds een beetje hoop dat we er iets van terug zien, hoop is echter vaak uitgestelde teleurstelling....

De dame van de rechtsbijstand die de brief met de claim richting Campr/Curator heeft geschreven zei ook al dat er in de meeste gevallen helaas heel weinig tot niets over blijft van de investering...
Jan anno NU

Bericht door Jan anno NU »

Dit is klote zeg !
Mag hopen dat je relatief weinig hebt aanbetaald.
Voor een bus die nog niet op je naam staat.
Dit geeft wel weer een deuk in het vertrouwen van je medemens.

😡
Sterkte.
EasyDriverC5

Bericht door EasyDriverC5 »

Wij hebben zelf een T6 gekocht en wilden ook bij Campr de Wally laten inbouwen. Eerste forse aanbetaling gedaan van duizenden euro’s vier weken voor het faillissement. Weg droom! En vervolgens twee dagen voor het uitspreken van het faillissement hadden wij een afspraak bevestigd gekregen voor de vrijdag erop bij Campr voor montage van een onderdeel. We voelen ons fors benadeeld en voor de gek gehouden en we zouden graag in contact komen met andere gedupeerden omdat we het ook misleiding vinden. Misschien geeft dat nog extra mogelijkheden om geld terug te krijgen. De eigenaren kunnen dan zelf aansprakelijk worden gehouden ook al is het een BV.
Dropmans

Bericht door Dropmans »

Is zo goed als onmogelijk om hard te maken, faillissementsfraude heeft geen prioriteit bij justitie en word zo goed als nooit onderzocht.
Een curator gaat hier ook niet in mee omdat een proces veel geld kost, iets wat er waarschijnlijk niet is

Maar ik ben het wel met je eens, Marlies P. is al vrolijk haar volgende bedrijf gestart, zo te zien nog geen week na het faillissement.
Dan heb je het echt wel al aan zien komen volgens mij, althans die kutsmoes van teruglopende orders zal niet van de laatste maand zijn

Als je insta hebt, zoek op campervan_curtains

Edit: kijken op eigen risico, je bloed gaat er van koken als ze met haar blije bakkes voorbij komt, lekker relaxed wandelen met de honden in het bos enzo .....
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

Misschien haar zoveel.mogelijk in diskrediet brengen op insta, Fb en whatever ze opzit met haar blije bakkes, zodat ze nooit weer een klant krijgt, want zoiemand geeft blijkbaar niets om de ellende die ze anderen aangedaan heeft.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Henk-1
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

Ik heb Marlies haar achternaam verwijderd.
Ik ben het met de weetjewellers eens, dat wat hier gebeurd echt niet kan :politie :muur
Maar weetjewel heeft zo zijn regels.
Laten we er hier op :wjwnl geen heksenjacht van maken.
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Dropmans

Bericht door Dropmans »

Henk-1 schreef: 18 jun 2025, 16:11 Ik heb Marlies haar achternaam verwijderd.
Ik ben het met de weetjewellers eens, dat wat hier gebeurd echt niet kan :politie :muur
Maar weetjewel heeft zo zijn regels.
Laten we er hier op :wjwnl geen heksenjacht van maken.
Ik snap het
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

Duidelijk Henk.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
marrcel

Bericht door marrcel »

Ik weet iets meer over Campr. Men wist dat de corona piek voorbij was. Men zocht al alternatieve producten voor het personeel. Toen kwam de wegenbelasting verdubbeling. De kosten van de verhuizing zal mogelijk ook nog een rol gespeeld hebben.
Het is niet makkelijk om je hoofd boven water te houden in deze tijden.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Dropmans

Bericht door Dropmans »

marrcel schreef: 24 jun 2025, 23:25 Ik weet iets meer over Campr. Men wist dat de corona piek voorbij was. Men zocht al alternatieve producten voor het personeel. Toen kwam de wegenbelasting verdubbeling. De kosten van de verhuizing zal mogelijk ook nog een rol gespeeld hebben.
Het is niet makkelijk om je hoofd boven water te houden in deze tijden.
Kan natuurlijk allemaal, maar handel het dan netjes af met je klanten die al veel geld hebben afgetikt en probeer niet op de valreep nog extra geld af te troggelen als je al lang weet dat eea niet houdbaar is en je je nieuwe bedrijfje al een soort van opgestart hebt.....

Maar wel de mond vol over "eerlijk" en "vertrouwen"

Edit; een week later een post op Insta waar je lachend in beeld komt en waarbij je schrijft "lekker relaxed wandelen met de doggies" helpt ook niet echt lekker mee voor je slachtoffers.....
Waarschijnlijk de personen waar ze het vervelend voor vinden, dat zijn zij zelf. Met zo'n post geef je aan schijt te hebben aan je slachtoffers die waarschijnlijk voor 10-duizenden euro's de boot in gaan....
Dropmans

Bericht door Dropmans »

Ontwikkelingen...

Onze camper is inmiddels afgebouwd door het personeel van Campr en gekeurd door het RDW (datum goedkeuring 4 juli 2025)
Deze is ons te koop aan geboden, mogelijk gaan wij hier op in.

BPM aangifte moet nog gedaan worden, dat doen ze zodra wij evt hebben betaald.

Het kenteken is op dit moment bij rdw nog niet aangepast.

Maar nu de vraag, kunnen wij er mee naar huis rijden bijvoorbeeld volgende week, als het kenteken nog niet is aangepast naar het nieuwe camperkenteken?
(na betaling BPM)
Plaats reactie