Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Van DC naar Camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Van DC naar Camper

Bericht door Mickel Moen »

Kijk, dat is nou mooi.

Dan altijd doen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Van DC naar Camper

Bericht door Icebox »

Minder geluk want er zitten te weinig uren in een dag. Ik ga er zelf maar aan knutselen. Dus jij zegt niet wrappen maar helemaal spuiten?

Vraagje over het schapenwol. Hoeveel stof trekt dit aan en houdt het vast? In hoeverre komt het 'wol' in de lucht te zitten? Dit alles in verband met allergieën en astma.

Groetjes! :zwaai
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Van DC naar Camper

Bericht door Mickel Moen »

Dag Sinja,
Dus jij zegt niet wrappen maar helemaal spuiten?
Als je een beetje netjes kunt spuiten, dan is spuiten makkelijker. Wel goed voorbewerken.
Hoeveel stof trekt dit aan en houdt het vast? In hoeverre komt het 'wol' in de lucht te zitten?
Stof aantrekken en vezels afstaan lijkt mij vrijwel nihil.

Als je het goed doet, dan sluit je de wol op tussen de buitenwand en de binnenwand. Er zullen hier en daar wat kiertjes zijn (moet ook), maar ik heb niet het idee, dat de wol stof extra aantrekt.

Op zich geeft de wol behalve bij het aanbrengen geen vezels af. De Doscha wol die ik gebruikt heb, is in meer en mindere mate vervilt. ( De bruine achterkant is steviger.) Wel weet ik van iemand die Black Moutain wol ging splitsen en beschreef, dat daar erg veel vezels bij vrijkwamen. Ik heb de wol niet gesplitst, maar twee verschillende diktes gebruikt. Het op maat maken, doe je het best buiten de bus, gewoon met een schaar. Laat de wind er even overheen gaan en je hebt geen losse vezels meer.

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Van DC naar Camper

Bericht door Icebox »

Dankje voor je antwoord. Neem het niet te persoonlijk op als ik toch nog sceptisch ben over de mate van 'afscheiding'.

Stel dat ik het niet zo mooi gespoten heb, kan ik dan de verf er nog afhalen? Is die dan helemaal lelijk zijn geworden?
Ik blijf het lastig vinden om iets 'fundamenteels' aan de bus te doen.

Groetjes!! :driveT4 :driveT4
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Van DC naar Camper

Bericht door Mickel Moen »

Sinja,

Nee hoor ik neem het in het geheel niet persoonlijk op. Mocht je de staat van de wol nog eens van dichtij willen zien, dan kan ik desgewenst tijdens het :wjw weekend het scherm van de schuifdeur voor je loshalen. Het is uiteindelijk heel simpel: Als je het niet vertrouwd, gewoon niet toepassen.

Als je de luifel spuit is dat redelijk definitief. Echter ook als je gaat wrappen, zul je denk ik gaan spuiten. De eindkapjes heb ik bijvoorbeeld wel gespoten.
Wil je geen risico, dan laat je het mooi zoals het is.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Van DC naar Camper

Bericht door Icebox »

Ja. Dat zou fijn zijn. Kleine keuringsdienst van waarde ;)
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Van DC naar Camper

Bericht door Mickel Moen »

Nu we sinds kort twee iPads hebben, is het wel handig om een apart stopcontact voor de lader te hebben. Hiervoor heb ik aan de achterkant van het keukenblok een paneeltje gemaakt. Hierin ook de schakelaar voor het gasalarm geplaatst. Deze schakelaar schakelt ook dit 12 V stopcontact. Hierin een hele goede lader, die ook doet wat hij belooft, namelijk genoeg laadstroom: Scosche reVOLT c2 (2 x 2.1A) USB Car Charger http://www.scosche.com/ipad-usb-car-charger-two-port" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer: http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/11/ipod-touch.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Van DC naar Camper

Bericht door Oviivo »

Bedankt voor de tip voor de USB lader!

Ik heb er eentje besteld en ben benieuwd naar de snelheid van het laden voor mijn Nokia Lumia 1020 :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Van DC naar Camper

Bericht door Mickel Moen »

@ Jan.

Dag Jan. ik worstel er niet echt mee. Het was meer een reactie op het draadje op het camperforum.

Het gaat mij niet zozeer om het dimbaar zijn. Wel handig natuurlijk, maar het gaat meer om de kleur. Mijn vrouw vind de kleur van led, ook de warmwitte niet mooi. Nog te hard, maar als ik het goed begrijp, verandert de kleur bij het dimmen niet, zoals bij normale lampen.

Meer of minder licht regelen we in onze bus, door het in of uitschakelen van lampjes.
Maar toch bedankt voor de tip. Mooie techniek.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Van DC naar Camper

Bericht door Mickel Moen »

@ Oviivo


Ik ook.

Scosche zegt over de comptabiliteit het volgende:
Compatibility

The charging circuitry is designed specifically for iOS devices (iPod, iPhone and iPad) but will also work with other smartphones and tablets.

Works with: iPad, iPhone, iPod, portable speakers, Bluetooth headsets, GPS devices, digital cameras, most smartphones* and most tablets*.

*Note: some Android devices may not charge at the fastest rate possible because of differences in charging circuitry.
Nader gespecificeerd:
iPhone 5S
iPhone 5C
iPhone 5
iPhone 4S
iPhone 4
iPhone 3GS
iPhone 3G
iPhone
iPad mini with retina
iPad mini
iPad Air
iPad (4th gen)
iPad (3rd gen)
iPad (2nd gen)
iPad (1st gen)
iPod touch (5th gen)
iPod touch (4th gen)
iPod touch (2nd/3rd gen)
iPod touch (1st gen)
iPod shuffle
iPod nano
iPod classic
Samsung Galaxy S IV
Samsung Galaxy S III
Dit lijstje wil natuurlijk niet zeggen, dat de Lumia er niet goed op zou laden, maar voor deze apparaten is het zeker.

Ik ben dus benieuwd naar jouw ervaring.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Van DC naar Camper

Bericht door Mickel Moen »

Om mijn stuur heb ik een leren stuurhoes. Ik vind dit met name in de zomer veel prettiger, dan het harde plastic van het stuur. Bij warm weer als je handen wat zweterig zijn, heb je veel meer grip. Overigens voelt leer sowieso prettiger aan. Ook het hoesje van de versnellingspook had zijn langste tijd gehad. Het is gemaakt van nepleer en er waren duidelijk zichtbare slijtageplekken.

Nu was ik jarig. Kortom, deze hoezen met daarbij nog een bijpassende hoes voor de handrem, waren een mooie cadeauwens.

Het hele verhaal van het plaatsen van de verschillende hoezen kun je lezen op mijn blog: http://mickelmoen.blogspot.nl/2014/03/s ... mhoes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Van DC naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

@ Geert,

iets voor jullie?

linkje

ook te gebruiken als































plas-tuit :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Van DC naar Camper

Bericht door Mickel Moen »

Zeg,

Ik ben dan wel in de vijftig, maar alles werkt nog prima hoor. :happy
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
VWZN
Berichten: 385
Lid geworden op: 24 aug 2013, 08:37
Locatie: Mol-Postel België

Re: Van DC naar Camper

Bericht door VWZN »

Mickel Moen schreef:Nu we sinds kort twee iPads hebben, is het wel handig om een apart stopcontact voor de lader te hebben. Hiervoor heb ik aan de achterkant van het keukenblok een paneeltje gemaakt. Hierin ook de schakelaar voor het gasalarm geplaatst. Deze schakelaar schakelt ook dit 12 V stopcontact. Hierin een hele goede lader, die ook doet wat hij belooft, namelijk genoeg laadstroom: Scosche reVOLT c2 (2 x 2.1A) USB Car Charger http://www.scosche.com/ipad-usb-car-charger-two-port" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer: http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/11/ipod-touch.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Speciale reden om dit te gebruiken ipv bijvoorbeeld http://www.winparts.nl/auto-accessoires ... 94249.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Van DC naar Camper

Bericht door Mickel Moen »

Ja,

Ik ben er nml achter gekomen, dat niet ieder apparaat ook op ieder USB-contact werkt, als deze maar genoeg stroom levert. Het is verre van universeel. Via een Amerikaanse test ben ik bij bovengenoemde Scosche lader voor mijn iPads gekomen. Deze laadt de iPad nml uitzonderlijk goed. Terwijl een andere lader ondanks voldoende vermogen volgens opschrift er niets van bakte. Andersom komt ook voor. Mijn Sony ereader wordt weer niet door genoemde Scosche geladen.

Op het Belgische camperforum maakt ook een lid melding van dit fenomeen: http://www.zwerfautosite.be/phpBB3/view ... 20&t=44597" onclick="window.open(this.href);return false;

Het kan daarom best zijn, dat een iPad op jouw genoemde contact geladen wordt, maar dat het zeer lang duurt. De vermelding van geschikt voor bv de iPad zou ik dus niet vertrouwen.

Opladen is dus niet simpel een kwestie van een usb-kabeltje in willekeurig welke voeding te steken.

Hierbij een link waarin omschreven wordt hoe Apple de datakanalen gebruikt voor het opstarten van het laden, als ik het goed begrijp:

http://tweakers.net/nieuws/54783/simpel ... phone.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De fabrikant van de Scosche USB-car charger welke ik specifiek gebruik voor het laden van de iPads geeft dit comptabiliteitslijstje.

iPhone 5S
iPhone 5C
iPhone 5
iPhone 4S
iPhone 4
iPhone 3GS
iPhone 3G
iPhone
iPad mini with retina
iPad mini
iPad Air
iPad (4th gen)
iPad (3rd gen)
iPad (2nd gen)
iPad (1st gen)
iPod touch (5th gen)
iPod touch (4th gen)
iPod touch (2nd/3rd gen)
iPod touch (1st gen)
iPod shuffle
iPod nano
iPod classic
Samsung Galaxy S IV
Samsung Galaxy S III

http://www.scosche.com/ipad-usb-car-charger-two-port" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij andere apparaten is het dus maar afwachten of ze het er op doen. Het betreft hier een "dure" degelijke lader.

Mijn advies. Kijk eerst bij de fabrikant van jouw apparaat, welke opladers ze adviseren. De laders die in de Applestore genoemd worden zijn natuurlijk door Apple getest en goed bevonden.

Je kunt het ook proefondervindelijk uitproberen natuurlijk, maar als dat ding het met jouw apparaat niet doet is het een "dure" proef.

Hier nog een link naar het Nederlandse camperforum met een vergelijkbare discussie: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8426798" onclick="window.open(this.href);return false;

en naar mijn blog: http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/11/ipod-touch.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie