Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ombouwproject naar Camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door GerJol 716 »

Het is weer een mooi artikel Peter en Diane, bult werk al gedaan.

Peter, voor wat betreft de zekeringhouder etc. steek je licht eens op bij een goed gesorteerde watersportwinkel, die hebben nl. ook leuke oplossingen in huis.
Ben nu zelf ook aan het stoeien met de hele elektrawinkel in de boot, waarbij het nodige komt kijken.
Vooral het bedenken van een niet standaard en niet alledaags pakket aan oplossingen vindt ik leuk.

Maar daar weet jij natuurlijk ook je draai in te vinden.

Succes,

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Paulus »

Mooi geworden Peter,je moet lef hebben,maar het resultaat is er ook na :yes
Succes met je indeling.

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door pluuke »

TOP !!

Alle geheimen ontrafelt...
Die blokjes hout onder de rubber afdekkappjes ??? Is dat een westfalia-aktie ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Dirk/970 »

Hey Peter,
Dit laat niets aan duidelijkheid te wensen over, zekers niet i.c.m. de multivan-weblog :klappen :klappen :jumpklap
Dit is gewoon weer een klasseartikel :wjw nu nog veel plezier met de inrichting en ik denk dat iedereen halsrijkend uitkijkt naar je volgende artikelen :jump
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

@ Gerjol, ik dacht er ook al aan om eens in de Vetus en Talamex-catalogus te gaan spitten

@ Dirk, en morgen 'live and naked' te bekijken :knipoog

@ Pluuke, dat was wel de bedoeling ja, om het zo duidelijk mogelijk weer te geven. René had die blokjes dacht ik ook, dus zal wel een Westfalia actie zijn.

@ Paulus, dank u wel :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Henk Peter 856 »

Heel mooi project, je zou nog gasveren in het hefdak kunnen monteren zodat ie heel makkelijk omhoog gaat.
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door annoyingthing »

Whouwwww ... daar wordt je ff helemaal stil van zeg :klappen klasse kunnen niet anders zeggen.
Zelf zijn we gisteren ff weze kijken bij het Camperweekend in Ruurlo om ideen op te gaan doen voor onze ombouw en weer zat mooie dingen gezien daar :lach
Alleen René .... hoe heb jij je klimahemel weer bevestigd? of is dat in zijn geheel komen te vervallen?
Zelf hebben we een lange uitvoering dus voor ons zal het wel een heel vers hefdak gaan worden maar we willen wel weer graag die uitstroomopeningen er in terug hebben :knipoog dusse....ideeën, spui ze maar :knipoog

Succes verder met de ombouw enne...we blijven ehm volgen :jumpklap
Groetjes Eric en Jeannette
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door j.d.hukema »

Peter heb je als eens bij technautic gekeken. http://www.technautic.nl
Hebben veel en als er een watersportwinkel in de buurt is haal daar een dikke catalogis .Staat veel in.
Je zult versteld staan hoeveel artikelen er vanuit de watersport ook in een camper passen,
Ook op het gebied van koeling en koelkasten[inbouw]
Zelf heb ik een coolmatic in mijn boot en wij bouwen eigenlijk alleen nog maar deze koelkasten van dit merk in. Heel zuinig in stroom en gebruik.Maar ook op het gebied van stroom voorzieningen is er veel in de watersport wat ook in een camper past. En kachels.


Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Henk Peter 856 schreef:Heel mooi project, je zou nog gasveren in het hefdak kunnen monteren zodat ie heel makkelijk omhoog gaat.
Dat zou kunnen ja, maar deze stangen hebben ook voordelen :knipoog Je kunt bijvoorbeeld overdekt je was drogen :lach
annoyingthing schreef:Whouwwww ... daar wordt je ff helemaal stil van zeg :klappen klasse kunnen niet anders zeggen.
Zelf zijn we gisteren ff weze kijken bij het Camperweekend in Ruurlo om ideen op te gaan doen voor onze ombouw en weer zat mooie dingen gezien daar :lach
Alleen René .... hoe heb jij je klimahemel weer bevestigd? of is dat in zijn geheel komen te vervallen?
Zelf hebben we een lange uitvoering dus voor ons zal het wel een heel vers hefdak gaan worden maar we willen wel weer graag die uitstroomopeningen er in terug hebben :knipoog dusse....ideeën, spui ze maar :knipoog

Succes verder met de ombouw enne...we blijven ehm volgen :jumpklap
Groetjes Eric en Jeannette
Goh, heb jullie geloof ik niet gezien! Hoe laat waren jullie daar dan?
Wij kwamen om half 2 aan, zaterdag middag.. Dan had je het live kunnen bekijken.

@ Dick, dank je voor de link :toppie

Eerste keer slapen onder het uitstel/slaapdak is ons goed bevallen, kleintje heeft goed geslapen en zelf mag ik ook niet klagen :jump Gezellige mensen, veel details gezien, en inspiratie opgedaan :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door René »

Ik ben bezig met een goed plan, inmiddels al wat hulpmiddelen gemaakt en afdekplaatjes gefabriceerd. In de middag kijken of het past. Dan foto's maken voor het nageslacht en bekleden. Tot op heden lukt alles aardig. Zelfs het aanpassen van de bekleding van de B-stijl is super.
Ook de bekleding bij de rails nog ff onderhanden nemen, dan kan ik daarna aan de clima hemel beginnen. De ideeen zijn hier ook al voor, maar ben wat terughoudend met het snijden in me (enigste) hemeltje. Dat het mooi en knap gaat worden staat als een paal boven water, dus wordt vervolgd........

René
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door annoyingthing »

Goh, heb jullie geloof ik niet gezien! Hoe laat waren jullie daar dan?
Wij kwamen om half 2 aan, zaterdag middag.. Dan had je het live kunnen bekijken.
Hai Peter, dan hebben we idd elkaar net misgelopen wij moesten helaas weer betijds naar huis toe voor andere afspraken maar zijn blij dat we ff zijn geweest.
We hebben het nu in t echt gezien en dat is soms toch heel anders als op de plaatjes.

Groetjes Jeannette en Eric
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Vandaag was ik wat vroeger thuis en ben ik begonnen aan het artikel over het inbouwen.
Kan wel even duren omdat het goed moet worden.
Maar ik hoop dat ik deze week wat meer tijd heb.

Nadeel is, dat ik een drukke baan heb en nooit van te voren weet hoe laat ik thuis zal zijn.

Maar goed, geen geklaag, het kan alleen wat langer duren.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Artikel van inbouwen van het dak is in principe klaar :jump
Nog wat laatste puntjes op de Ï.
Wordt een heftig artikel en groot artikel (ben er al ruim 2 weken aan bezig; als ik tijd heb)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Dirk/970 schreef:Hey Peter,
Dit laat niets aan duidelijkheid te wensen over, zekers niet i.c.m. de multivan-weblog :klappen :klappen :jumpklap
Dit is gewoon weer een klasseartikel :wjw nu nog veel plezier met de inrichting en ik denk dat iedereen halsrijkend uitkijkt naar je volgende artikelen :jump
@ Dirk,
mijn artikel over inbouwen staat online :adhd
Best veel werk geweest om het te maken...

Artikel is dus klaar... :knipoog :knipoog
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en kritische opmerkingen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Vandaag naar de keuring voor camper

Bericht door Multivan Generation »

Vandaag gaat het dan gebeuren, eindelijk..
We gaan voor de keuring als camper (RDW)
en bij de belastingdienst ook als camper (kwart-tarief).

Maar meteen alles in eens :knipoog
Ik ben erg benieuwd, hoe de keuring in zijn werk gaat,
en ook hoeveel rest-BPM er afgedragen dient te worden.

Ik heb de originele aankoopbon en alle folders en prijslijsten van mijn auto... :lach
Beter mee verlegen als om verlegen he...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie