Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door Roger B. (11)61 »

Tja, pech kun je altijd hebben en met elk merk...ook als je een andere T4 (of T5) neemt kun je daar wel veel plezier mee hebben, dat hoeft niet persé een ander merk te worden natuurlijk...

Je kunt eens kijken of je met de dealer (als het een delaer was waar de motor ingebouwd is) een voor jou aantrekkelijke deal kunt maken om je T4 nu, zonder reparatie (die toch op kosten van hun dient te geschieden) in te ruilen op een andere. Wellicht zijn ze bereid je in de deal tegemoet te komen omdat je vakantie vergald is door dit probleem..... (in elk geval een beetje daarop aansturen lijkt me geen kwaad kunnen)

Je weet bij een gebruikte auto nooit wat je koopt, bij een nieuwe ook niet trouwens. Een zogenaamde maandagmorgen auto kan er altijd tussen zitten.

Als je twijfelt aan de prestaties van je dealer kun je na de reparatie overwegen je T4 in te ruilen bij een andere merkdealer, al heb je tegenwoordig in zuidlimburg maar weinig opties meer geloofik...... ik meen dat bijna alles van die PON-gesponsorde (wealer) is toch?

Iets moeilijker ivm bedrijfsmatige aanschaf, maar rij eens vlak over de gens naar smeermaas/lanaken, richting Maasmechelen, daar zit ook een vrij grote VW dealer, wie weet kun je daar slagen (mocht je nog een VW willen)

In elk geval blij voor je dat het oplossen van dit probleem het probleem van de garage is en niet uit je eigen zak moet komen.......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door jw t5 121 »

aantebevelen is een daglicht schakeling (verlichting)

zodra je de auto op contact zet de koplampen en de achterlichten gaan branden

overdag licht aan verplicht in de noordelijke landen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door Roger B. (11)61 »

en bouw dan wat beters in dan het rare systeem dat men bij VW verzonnen heeft voor de T5..... daar gaat alleen het dimlicht en de achterlichten met de daglichtschakeling aan, als het donker wordt moet je alsnog de lichtschakelaar aanzetten om kentekenplaat en dashboard verlicht te krijgen en om je grootlicht te kunnen gebruiken.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
bop570
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:18

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door bop570 »

Roger B. schreef: Huisdieren geen probleem?? ben bang van wel, voor zweden geldt nog steeds dat je dieren vlak voor vertrek ontwormt moeten zijn, dat er (bij honden tenminste) een bloedproef moet afgenomen zijn minimaal -ik meen- een maand na de laatste rabiës enting en dat de titer waarde voor Rabies voldoende moet zijn, de resultaten van deze bloedproef moet je naar zweden sturen en dan krijg je een visum voor je hond. (bij jaarlijks op tijd enten blijft de bloedproef verder geldig).
Bloedproef enzo is niet nodig voor zwedeN. Vorig jaar door gans zweden gereden tot in Finland. Had me op voorhand goed geïnformeerd bij oa het consulaat van beide landen. vaccinatie noodzakelijk recentelijk gebeurd en minstens één maand vOOr het v ertgrek. Geen enkel probleem. Op de tocht door zweden en finland nergens het boekje van onze hond moeten tonen. Probleemloos dus.
bop570
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:18

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door bop570 »

In Denemarken en zweden is het moeilijk te betalen met een betaalkaart. Meestal uitsluitend cash.
indien je in de winter naar (noord) Zweden rijdt stel ik toch voor dat je extra breedte stralers op je wagen zet. De sneeeuwval kan zo hevig zijn dat je met de normale verlichting van je auto niets meer ziet. (het grootste deel van de wagens heeft in het noorden een reeks extra lampen op hun neus staan - en de prijs daar is een pak betaalbaarder dan hier voor zulke lampen).
De afstanden zijn veel groter dan hier. Neem proviand mee en zorg dat je je kan verwarmen. Lucifers enzovoort zijn essentieel. Eventueel om buiten een vuurtje te maken.
Muggen enzovoort: vooral in de zomer. In de winter is het er te koud voor.
Scandinavian camping card = zinloos. Heeft me veel geld gekost en één maal gebruikt.
In Zweden valt het goed mee te reizen. Vrij kamperen is overal toegestaan mits je niet te dicht bij een huis staat, dan moet je toelating vragen. Kijk ook eens naar de "Trotter" van Zweden.
geniet van de vakantie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik heb dit van een musher die jaarlijks in zweden met zijn honden toertochten maakt en echt niet voor zijn lol voor 16 honden die hele poespas elk jaar weer regelt.....

De bloedproef zou met ingang van afgelopen winterseizoen (meen vanaf september) niet meer nodig zijn, maar op het poolhondenforum is melding gemaakt dat dit minimaal tot september 2009 uitgesteld is.......

Dat je niet gecontroleerd wordt wil niet zeggen dat het niet nodig is.....
Voorbeeldje op ander vlak....Ik rij sinds 4 jaar MET rijbewijs voor aanhanger, daarvoor dik tien jaar veel met zware aanhangers gereden onder E-bij-B.... nooit gecontroleerd.... niet dat dat betekende dat ik niet in overtreding was.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door ZwedenTransporter »

bop570 schreef:In zweden is het moeilijk te betalen met een betaalkaart.
Hier heb ik niets van gemerkt, in Zuid-Oost Värmland waar we heen gaan

Scandinavian camping card = zinloos. Heeft me veel geld gekost en één maal gebruikt.
Veel geld ???? De kaart is voor niets !!
Ik neem aan dat je de jaar zegel bedoeld en die kosten vallen ook wel mee.
Vergeet niet dat deze kaart wel veplicht is op officiele campings, geen kaart met geldige jaar zegel - geen toegang
Ik heb hem ook maar koop geen jaar zegel, gebruik hem alleen voor de pont vanaf Puttgarden naar Helsingborg. Krijg je zonder jaar zegel korting. De jaar zegel kan je pas in Scandinavië op een camping kopen


geniet van de vakantie
Dit is zeker waar en het aller belangrijkste
Mvh
Nol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door Multivan Generation »

ZwedenTransporter schreef: Ik heb hem ook maar koop geen jaar zegel, gebruik hem alleen voor de pont vanaf Puttgarden naar Helsingborg.
Nol
Goh, ik wist niet dat er een boot tussen Puttgarden en Helsingborg voer :muur
Weer wat geleerd dan :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door ZwedenTransporter »

Multivan Generation schreef:Goh, ik wist niet dat er een boot tussen Puttgarden en Helsingborg voer :muur
Weer wat geleerd dan :knipoog
:bonk :gekte :bifun
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door Multivan Generation »

Helsinggor-- Helsingborg ken ik wel,
en ook Puttgarden--Rodbyhavn..

Maar die jij noemde nooit van gehoord :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Opweg naar Zweden. Wat meenemen ?

Bericht door ZwedenTransporter »

Ik ga er van uit dat de mensen die naar Zweden gaan en via de pont gaan dan ook begrijpen dat het via Rodby en Helsingor moeten en dan is het even gemakkelijk dat ik dan vermeld Puttgarden - Helsingborg.
Dan ga je automatisch via Rodby en Helsingor.
Vandaar

Mvh
Nol
Afbeelding
Plaats reactie