dan had ik ook een tweede motorcomputer moeten kopen, zonde geld voor iets wat prima werkt...
je koppelt gewoon alle stekkers van de motor los en hangt de hele kabelboom aan de linker chassisbalk en bouwt het blok met v-bak naar voren eruit....... sensoren wissel je wel mee of zet je over of vernieuw je
maar enige wat "vast"zit aan het chippen is het motormanagement en daar kom ik nieteens aan bij de motorwissel
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Motor uit elkaar
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Motor uit elkaar
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Motor uit elkaar
zou het nu niet je turbo zijn die wat te veel olie doorlaat? als het rond je interkoeler zo vet van olie is?
RUBBEREXPRESS
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Motor uit elkaar
giga carterdruk als je de dop met stationair lopende motor van de vulpijp haalt komt daar een straal rook/damp uit met een lengte van dik 30 cm als je je hand erop houdt begint ie er langs te blazen.... Intercooler zelf is droger dan de omgeving ervan (ook de slangen van de IC) ik ga voor koppakking of zuigerveren (of gat in de zuigerbodem)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Motor uit elkaar
k ga met je mee. zonde destijds van de moter wissel nu moet je alsnog 2 keer. maar straks wel een frisse basis weer.
RUBBEREXPRESS
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Motor uit elkaar
intussen staat de teller wel een kleine 50.000 verder als eind september 2009............. moest toen een oplossing hebben en achteraf bekeken was mijn blok zonder donor ook niet te repareren geweest.......... had de auto toen nog harder nodig als nu...
denk dat ie komende week eruit gelepeld wordt (ma en di geen tijd nog....) en dan een paar dagen zwarte pootjes werken en weer erin lepelen....
als dat dan allemaal goed gegaan is nieuwe schokdempers (bilstein B6 inkoopaktie paar maanden geleden) nieuwe fuseekogels (recente inkoopaktie) en dan eens kijken wat het volgende project wordt aan opknappen...... (vrees carrosserie .....roest begint steviger te worden langzaam aan)
denk dat ie komende week eruit gelepeld wordt (ma en di geen tijd nog....) en dan een paar dagen zwarte pootjes werken en weer erin lepelen....
als dat dan allemaal goed gegaan is nieuwe schokdempers (bilstein B6 inkoopaktie paar maanden geleden) nieuwe fuseekogels (recente inkoopaktie) en dan eens kijken wat het volgende project wordt aan opknappen...... (vrees carrosserie .....roest begint steviger te worden langzaam aan)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon