Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Winterbanden of 4-seasonsbanden

vragen over de T5
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Winterbanden of 4-seasonsbanden

Bericht door Rico »

Ik rij al een flink aantal jaren met heel veel plezier met vierseizoenenbanden. Bij de Vito leken dat soort banden wel veel sneller te slijten, maar toen ik vervolgens een zomer op zomerbanden ging rijden bleken die net zo hard te slijten. M.a.w., dat lag dus aan de auto, niet aan de banden. Bij de Caddy heb ik weer vierseizoenenbanden en dat lijkt ook qua slijtage acceptabel te zijn.

Heb zowel met Goodyear Vector 4season gereden als met Vredestein Quatrac3. Beide zijn voorzien van sneeuwvloksymbool, dus voldoen aan de duitse eisen voor winterbanden.. De Goodyears zijn op sneeuw duidelijk beter van de Vredesteins. Maar, in de (plenzende) regen zijn de Vredesteins een stuk beter en de Vredesteins staan ook bij droog wegdek een wat sportievere rijstijl toe.

Ik rij verreweg de meeste km's in de zomer. Voor mij is er nog een extra reden om vierseizoenenbanden te kiezen, namelijk in voor en najaar kamperen. We staan best wel regelmatig dan op vrijwel verlaten campings en als je dan op nat gras staat, dan kun je met een vierseizoenenband tenminste nog weg komen.

De Caddy staat nu op de Goodyears. Banden die ik nog wel een keertje uit ga testen zijn Hankook Optimo 4S. Maar dan moeten eerst even de Goodyears verslijten ;-)

Groet,

Rico
avento
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 nov 2013, 09:40

Re: Winterbanden of 4-seasonsbanden

Bericht door avento »

Hoi,

Ik stof dit topic even af omdat ik overweeg all seassons te laten plaatsen.

Na jaren gewisselt te hebben van zomer naar wint er banden, Ben ik het ge wissel gewoon zat.
Afgelopen voorjaar heb ik 2 maal moeten wisselen omdat toe ik na de wissel eind april naar Italië ging het weer opeens weer om sloeg.
Heb LM velgen en mijn bandenman adviseert me het merk maxxis mede omdat daar de juiste tekens op staan voor duitsland

Zie jullie reacties graag tegemoet
Groet Cees
:wjw Herinder je gister, droom over morgen maar leef vandaag

VW T4 2500tdi uit 2003 zelfbouw camper die steeds completer word

Groet Cees
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3252
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Winterbanden of 4-seasonsbanden

Bericht door J vd Pal »

Hoi Cees,

Dit viewtopic.php?f=3&t=52898 draadje al gelezen?

Groeten

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Winterbanden of 4-seasonsbanden

Bericht door robertTREBOR »

Hebben we nog wel winters ??

40 jaar terug hadden we nog 2 maanden dichtgevroren sloten en vijvers en een elf steden tocht. :yes

Voor die 10 dagen in een jaar dat er hier in NL beetje sneeuw ligt zie ik winterbanden niet zitten.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie