Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Goedkopere busmuts? De eerste foto's!!!

vragen over de T4
J&M
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mar 2009, 17:51

Re: Goedkopere busmuts? Prijs bekend!!!!

Bericht door J&M »

Vanaf begin mei gaan wij weer zwerven.
Vóór vertrekdatum plannen we graag nog een keer in de buurt minimaal een kampeerdag en -overnachting om te checken of we niks vergeten, alles nog naar behoren werkt en zo.
Mijn beeld is dat we dan een muts aan boord hebben: ( bevestigen, evt. optimaliseren en zo)
Dat zou dan betekenen dat jouw muts ruim vóór die datum voor evaluatie te bezichtigen moet zijn, om nog tijdig over een eigen exemplaar te kunnen beschikken.
Strookt dat met jouw ideeën w.b. planning/levertijden?
Ik denk trouwens dat een stuk leidingisolatie om de rand van de dakdragers problemen zal voorkomen. Die kleine extra ruimte moet een afspan-elastiek kunnen overbruggen lijk me.

Als het helemaal in strijd is met jouw planning, dan richten we ons op een andere (Duitse?) optie, denk ik.

groet, J&M
Ignace
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 jul 2012, 08:13

Re: Goedkopere busmuts? Prijs bekend!!!!

Bericht door Ignace »

Ik vertrek 26 april en dus moet hij voor die tijd klaar zijn.
Vraag is voor welke kleur je wenst te kiezen.
Indien die overeenstemt met de hellgrau die ik ga nemen dan kkan de stofferder daar 7,5m extra van bestellen.
Dat scheelt dan weer levertijd. De eerste muts zal wat meer tijd vergen, de volgende is zo klaar volgens de stoffeerder.

Wat is jouw uiterste datum dat je het klaar wilt hebben??

Mvg,

Ignace
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Goedkopere busmuts? Prijs bekend!!!!

Bericht door Multivan Generation »

J&M schreef:....Ik ben in afwachting van prijsopgave voor een Brandrup-rail links. Rechts is aanwezig.
vr. gr. J&M
Wellicht heb je hier iets aan, ook qua prijs?

http://www.eldiape.com/toprail/toprail.htm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
J&M
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mar 2009, 17:51

Re: Goedkopere busmuts? Prijs bekend!!!!

Bericht door J&M »

@ Ignace.
Bij lichtgrijs kan ik me wel een voorstelling maken, hoewel beoordeling op een scherm eigenlijk niet te doen is. Op mijn laptop b.v. wijkt "silber: maar marginaal af van "hellgrau", terwijl dat in het echt toch een behoorlijk ander effect zal opleveren.
Sowieso zullen weinig kleuren vloeken met black-pearl-metallic van onze bus.
Bij een bus in lichtere grijs/grijsgroentinten zou dat wel eens net het geval kunnen zijn.
Ik was ook niet van zins om er de hele nacht of tijdens een regenbui naar te gaan zitten staren.
Oftewel: lichtgrijs mag.
Laat maar weten (via PB op mail?) wanneer jouw "prototype" te bekijken valt (en misschien even te passen/evalueren)

@ Multivan:
Bedankt voor je attente reactie. ik heb respect voor de doe-het-zelver in kwestie, maar dit soort werk laat ik graag aan de vakman over. Je zult zien dat m'n boortje uitschiet en ik een vitale leiding raak....
(Ik heb ook wel es achter een naaimachine gezeten maar ik begin toch niet aan een muts!!)
We moeten mekaar beetje uit die crisis helpen toch??
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Goedkopere busmuts? Prijs bekend!!!!

Bericht door Multivan Generation »

graag gedaan hoor,
je weet nu in ieder geval een prijsindicatie wat het qua onderdelen moet kosten.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Goedkopere busmuts? Prijs bekend!!!!

Bericht door heartbeat »

Hoe staat het nu met de gang van zaken , had eigenlijk gehoopt er 1 te zien op de camper meeting
om aldaar gelijk de bestelling te doen als hij bevalt, en misschien de kleurenstof konden zien in het echt om te beslissen
om voor welke kleur te gaan

we hadden er al heerlijk gebruik van kunnen maken , maar blijven netjes afwachten
Rob & Lize
Ignace
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 jul 2012, 08:13

Re: Goedkopere busmuts? Prijs bekend!!!!

Bericht door Ignace »

Hallo,

De eerste katoenen proefversie is goedgekeurd, en het was wachten op het airtex.
Deze is deze week donderdag pas toegekomen, want het was zogezegd voorraad maar achteraf toch niet.
Zal de volgende wel vlotter gaan.
De stoffeerder maakt alvast 2 mutsen, heeft in principe genoeg stof voor 3 mutsen.
J&M zal de eerste worden daar ik vanavond voor 2 weken met vakantie ben.
Ik zal vragen aan J&M hier zijn bevindingen te plaatsen, hij kan ook jullie dan ook de gegevens van de stoffeerder doorsturen indien gewenst.
Ik heb voor J&M schuifnokken gemaakt, hij kan jullie doorgeven wat hierover zijn ervaringen zijn.
Ik zal alvast over 2 weken kijken hoe de dingen gegaan zijn.

De groeten,

Ignace
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Goedkopere busmuts? De eerste wordt gemaakt!!!!!!

Bericht door Oviivo »

Hmmm,

Het lijkt me toch wel allemaal erg veel moeite om het wiel opnieuw uit te vinden. Het prijsverschil met bestaande oplossingen is niet zo heel schokkend geworden, toch? :bonk

Mijn recht van spreken is wellicht klein, want ik heb al een muts, maar toch. :gekte
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Goedkopere busmuts? De eerste wordt gemaakt!!!!!!

Bericht door Multivan Generation »

Oviivo schreef:.... want ik heb al een muts, maar toch. :gekte
Wil je er over praten? :bifun :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ignace
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 jul 2012, 08:13

Re: Goedkopere busmuts? De eerste wordt gemaakt!!!!!!

Bericht door Ignace »

100 euro prijsverschil vind ik niet slecht!
En waarom de buren sponsoren en de lokale handel laten knallen????
Ignace
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 jul 2012, 08:13

Re: Goedkopere busmuts? De foto's!!!

Bericht door Ignace »

Hallo iedereen,

Veel telaat maar hierbij de foto's van de busmuts
Foto 1: Combinatie met een aldi-tarp op de brandrup-rail zijde; hierbij is de ingestikte peesband afgesneden op de plaatsen waar de schuifnok zit. Beide worden dan samen ingeschoven.
IMG_0765 - kopie.JPG
Foto 2: Aan de voorkant links en rechts wordt 1 zeiloog (deze zijn voorzien van de Isalink-bandjes) van de zijkant en 1 van de voorkant aan de spiegel vastgemaakt (beste is om hiervoor elastiekband te gebruiken)
IMG_0766 - kopie.JPG
Foto 3: Bevestiging mbv zuignap + schuifnokdetail
IMG_0769 - kopie.JPG
Verdere vragen, meldt het dan!!
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Goedkopere busmuts? De eerste foto's!!!

Bericht door heartbeat »

Ziet er netjes uit hoor top

maar toch nog 2 opmerkingen/vragen

1. Hij lijkt me wat aan de lange kant gezien hij op het dak licht , zou hij niet net een 1 a 2 cm erboven moeten stoppen a voor de lak en b voor ventilatie

2. Boven vooraan zou daar niet een ventilatie gat moeten zitten gezien alle warmte naar boven steigt en dat is in de camper naar het openstaande dak , hier zit normaal ook een ventielatie gaas in .Misschien zoals een tent een klein opstaand luikje zodat er geenvocht in kan .

Misschien iets om mee te nemen naar de volgende die gemaakt gaan worden

Maar petje af voor de rest hoor nogmaals top
Laatst gewijzigd door heartbeat op 17 jun 2013, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob & Lize
Ignace
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 jul 2012, 08:13

Re: Goedkopere busmuts? De eerste foto's!!!

Bericht door Ignace »

Hallo,
De lengte lijkt wat lang, dit heeft te maken met waar je aan de voorkant wil eindigen. Nu stoppen we net voor de voorspoiler van het hefdak, hierdoor heb je geen last van wind aan deze kant.
Het feit is dat het doek op het dak ligt, de lak heeft daar geen last van en de zeilogen zijn hoger ingeslagen.
Nu kan bij de volgende versie wat van de zijkant afgenomen worden, dan komt automatisch de voor- en achterkant hoger te liggen.

Wat de ventilatie betreft, die heb ik de andere mutsen niet gezien en we willen net wat gaan isoleren. Toen mijn vrouw slaapervaring met het hefdak wou opdoen(08-09/06) was het steenkoud, dus dan wil je geen tocht. Condens hebben we geen last van gehad. Let wel, een busmuts is bedoeld om droog te blijven bij natte overnachtingen en om meer isolerend vermogen. Dit doel is zeker bereikt.

Grt,

Ignace
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Goedkopere busmuts? De eerste foto's!!!

Bericht door Jor »

Is er nog nieuws over die busmutsen!
Ik wil er namelijk ook een hebben!?

BVD Gr. Jor
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Plaats reactie