Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

UPDATE NIET TE GELOVEN DIT PAG. 7 MAG OP SLOT

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Marcel van Es »

Multivan Generation schreef:Ik kan er geen soep van maken... :nuts sorry
Hoi Peter
Ben gewoon benieuwd of er in de versnellingsbak die je om gewisseld hebt ook een 2emassa vlieg wiel in zit.
Of zit er gewoon 1 plaat in met een drukgroep :lach
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door sgsdebruijn »

Koppeling en 2MV zitten aan de krukas vast niet aan de versnellingsbak.

Maar wat ik aan wilde geven is dat het zelf te testen is of je 2MV kapot is.
Maar je natuurlijk de garage de boel laten vervangen, hoor graag of het dan is opgelost.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Marcel van Es »

sgsdebruijn schreef:Koppeling en 2MV zitten aan de krukas vast niet aan de versnellingsbak.

Maar wat ik aan wilde geven is dat het zelf te testen is of je 2MV kapot is.
Maar je natuurlijk de garage de boel laten vervangen, hoor graag of het dan is opgelost.
Dat hoop ik wel voor de garage, ik ga natuurlijk niet een berg geld neertellen als het probleem dan niet over is. :muur
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Marcel van Es »

Hoi
ik heb een Transporter t4 2.5 tdi 75 KW (102) deze is getuned naar ruim 150 pk precies weet ik het niet maar zit binnen 7 á 8 tellen lijkt het wel aan de 100 km als het moet. :jumpklap :jump :yes
Nu weet ik niet goed welke ik moet nemen deze hieronder is voor een 75 KW 102 pk deze heeft zoals je kunt zien 28 tanden.
(De gene voor een 151 pk uitvoering heeft 23 tanden en heeft een doorsnede van 240 mm
Kwam deze tegen op het net.

Koppelingsset

Diameter (mm)220
Aantal tanden28
technische informatieDriedelig set (drukgroep, hydraulische druklager en koppelingsplaat)

Wie kan mij bevestigen wel ik nemen moet.
Het scheelt een berg geld als ik hem zelf kan leveren, hoeft die er alleen maar onder gezet te worden. :werkaanT4
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door sgsdebruijn »

Als jijzelf aan gaat leveren lijkt me een claim op een foute diagnose wat lastig worden.
Ik zou gewoon de 102pk variant, lijkt me logish aangezien de 151pk op een behoorlijk aantal punten anders is.

Verder bijzonder dat hij 150pk heeft, denk dat we dan wel benieuwd zijn hier hoe dat is gedaan, gangbaarder is met ECU tuning rond de 130pk.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Marcel van Es »

sgsdebruijn schreef:Als jijzelf aan gaat leveren lijkt me een claim op een foute diagnose wat lastig worden.
Ik zou gewoon de 102pk variant, lijkt me logish aangezien de 151pk op een behoorlijk aantal punten anders is.

Verder bijzonder dat hij 150pk heeft, denk dat we dan wel benieuwd zijn hier hoe dat is gedaan, gangbaarder is met ECU tuning rond de 130pk.
Hoi
Ik weet niet hoe die getuned is maar de garage houder de Rooij zei dat deze wel heel erg getuned is dat het niet normaal is hoe die optrekt, hij gaf te kennen dat het beter is deze terug te laten zetten want je sloopt meer dan je lief is.
Ik weet natuurlijk ook dat die verschrikkelijk optrekt, maar dat heb ik eens in het begin gedaan, dit doe ik niet meer omdat ik de bus echt voor mijn werk nodig hebt als Zzp-er. Ik rijd altijd normaal in het verkeer moet ook wel met een lading van +- 700 kg als de watertank gevuld is.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Marcel van Es »

Nou heren heb zojuist een complete koppelingen set gekocht op ebay.de voor een habbekras niet te geloven dat het zo goedkoop is daar en het is nog een Original Oem ook, kan het niet begrijpen dat het zo achterlijk duur hier in NL moet zijn.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... AQ:DE:1123" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik had het er gisteren laat nog even met mijn pa over, die heeft zijn Vw T4 camper bus welleswaar een 1.9 tdi vorig jaar ook voorzien van een nieuwe koppelingsplaat, voordat die ging overwinteren hij heeft de hele set zelf gekocht, en in laten bouwen voor een habbekras. bij een kennis van hem. daar ga ik het ook laten doen.
Ik zal mijn bevindingen wel posten tegen de tijd die er in zal zitten maar hier gaat nog wel enige tijd in zitten voor ik hem heb.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Multivan Generation »

Marcel van Es schreef:Nou heren heb zojuist een complete koppelingen set gekocht op ebay.de voor een habbekras niet te geloven dat het zo goedkoop is daar en het is nog een Original Oem ook, kan het niet begrijpen dat het zo achterlijk duur hier in NL moet zijn.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... AQ:DE:1123" onclick="window.open(this.href);return false;
En hoe ga je ontkoppelen?
Waarom bestel je een koppelingset, als de diagnose van Leendert is, dat het 2 massa vliegwiel defect is?
Opbouw: motor-- 2 massa vliegwiel --- koppelingsplaat --- drukgroep ---Hydraulische werkcylinder--- Versnellingsbak.

Tip: als toch alles open ligt, dan meteen de krukas pakking mee laten vervangen.

Beetje jammer als je iemand, die zeer goed is en er verstand van hebt, misbruikt om een diagnose te laten stellen, maar diezelfde persoon niet de opdracht tot reparatie gunt :muur
De prijzen die waarschijnlijk genoemd zijn, zijn opgebouwd uit, 2 massavliegwiel, koppelingsset(compleet en niet hetgene uit jouw link) en arbeid..

Succes er mee..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Marcel van Es »

Multivan Generation schreef:
Marcel van Es schreef:Nou heren heb zojuist een complete koppelingen set gekocht op ebay.de voor een habbekras niet te geloven dat het zo goedkoop is daar en het is nog een Original Oem ook, kan het niet begrijpen dat het zo achterlijk duur hier in NL moet zijn.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... AQ:DE:1123" onclick="window.open(this.href);return false;
En hoe ga je ontkoppelen?
Waarom bestel je een koppelingset, als de diagnose van Leendert is, dat het 2 massa vliegwiel defect is?
Opbouw: motor-- 2 massa vliegwiel --- koppelingsplaat --- drukgroep ---Hydraulische werkcylinder--- Versnellingsbak.

Tip: als toch alles open ligt, dan meteen de krukas pakking mee laten vervangen.

Beetje jammer als je iemand, die zeer goed is en er verstand van hebt, misbruikt om een diagnose te laten stellen, maar diezelfde persoon niet de opdracht tot reparatie gunt :muur
De prijzen die waarschijnlijk genoemd zijn, zijn opgebouwd uit, 2 massavliegwiel, koppelingsset(compleet en niet hetgene uit jouw link) en arbeid..

Succes er mee..
Multivan Generation schreef:
Marcel van Es schreef:Nou heren heb zojuist een complete koppelingen set gekocht op ebay.de voor een habbekras niet te geloven dat het zo goedkoop is daar en het is nog een Original Oem ook, kan het niet begrijpen dat het zo achterlijk duur hier in NL moet zijn.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... AQ:DE:1123" onclick="window.open(this.href);return false;
En hoe ga je ontkoppelen?
Waarom bestel je een koppelingset, als de diagnose van Leendert is, dat het 2 massa vliegwiel defect is?
Opbouw: motor-- 2 massa vliegwiel --- koppelingsplaat --- drukgroep ---Hydraulische werkcylinder--- Versnellingsbak.

Tip: als toch alles open ligt, dan meteen de krukas pakking mee laten vervangen.

Beetje jammer als je iemand, die zeer goed is en er verstand van hebt, misbruikt om een diagnose te laten stellen, maar diezelfde persoon niet de opdracht tot reparatie gunt :muur
De prijzen die waarschijnlijk genoemd zijn, zijn opgebouwd uit, 2 massavliegwiel, koppelingsset(compleet en niet hetgene uit jouw link) en arbeid..

Succes er mee..
Hoi Peter
Sorry dat het zo overkomt Peter, ik gun Dhr. Leendert het echt wel, Maar ik vind € 1100.00 toch wel een beetje aan de duren kant voor mij ik heb het er over gehad kijk op pagina 3 dat het 2 massavliegwiel kapot is, maar als Dhr. Leendert deze vervangt dat het dan een koppelingsplaat wordt met een aparte druk groep. dus niet een 2 massa vliegwiel. Maar zo als je misschien wel weet ben ik Zzp-er die het niet echt breed hebt, ben al namens de crisis een bedrag van 4 cijfer p/ maand aan klanten kwijt geraakt dat hakt er best wel in, ik wist niet wat er aan scheelde ik had gedacht dat ik max zo'n € 4 á 500.00 kwijt te zijn, aan een riem en spanrol en pomptiming af testellen en arbeidsloon, maar dit is mij te veel, en ik denk dat als ik eerlijk bent, en dat ben ik, dat ik geen dief bent van mijn eigen portemonnee, ik had een gesprek met mijn pa hierover die heeft het zelfde gedaan zelf een koppelingsplaat met drukgroep gekocht en heeft er in laten zetten voor € 200.00 weliswaar de T4 van mijn pa een 1.9 Tdi. Ik zal wel wat meer kwijt zijn.

Ik denk niet dat er mensen zijn die met hun vingers in zijn of haar, haar zitten ook wel weten waar ze voor kiezen als je zo'n € 5 á 600.00 kunt besparen waar je dan voor zou kiezen voor het zelfde resultaat, (meer over zal houden). Waar je dan voor kiest.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Multivan Generation »

je denkt te simpel.
Als een 2 massa vliegwiel defect is,
dan los je dat niet op met het vervangen van een koppelingsplaat en een drukgroep.
Het defecte 2 massa vliegwiel zit er dan namelijk nog steeds in :zwaai

Even ter informatie: je bent rond de 650 euro alleen al aan onderdelen kwijt om het probleem op te lossen..
En dan is de arbeid nog niet eens gerekend...

Nu gaat het de kant op dat meneer Leendert een diagnose heeft gesteld,
jij op een koopje wat onderdelen vervangt maar niet de juiste,
het probleem blijft bestaan, en meneer Leendert een foute diagnose heeft gesteld..

Een 2 massa vliegwiel defect, kun je alleen oplossen door of een ander 2 massa vliegwiel te plaatsen, of een vast vliegwiel te plaatsen.
Maar bij het linkje wat je plaatste staat dat er qua onderdelen niet bij..

Maar veel succes er mee..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Pascal-141 »

Marcel van Es schreef: Maar ik vind € 1100.00 toch wel een beetje aan de duren kant voor mij ik heb het er over gehad kijk op pagina 3 dat het 2 massavliegwiel kapot is, maar als Dhr. Leendert deze vervangt dat het dan een koppelingsplaat wordt met een aparte druk groep. dus niet een 2 massa vliegwiel. Maar zo als je misschien wel weet ben ik Zzp-er die het niet echt breed hebt, ben al namens de crisis een bedrag van 4 cijfer p/ maand aan klanten kwijt geraakt dat hakt er best wel in, ik wist niet wat er aan scheelde ik had gedacht dat ik max zo'n € 4 á 500.00 kwijt te zijn, aan een riem en spanrol en pomptiming af testellen en arbeidsloon, maar dit is mij te veel, en ik denk dat als ik eerlijk bent, en dat ben ik, dat ik geen dief bent van mijn eigen portemonnee, ik had een gesprek met mijn pa hierover die heeft het zelfde gedaan zelf een koppelingsplaat met drukgroep gekocht en heeft er in laten zetten voor € 200.00 weliswaar de T4 van mijn pa een 1.9 Tdi. Ik zal wel wat meer kwijt zijn.

Ik denk niet dat er mensen zijn die met hun vingers in zijn of haar, haar zitten ook wel weten waar ze voor kiezen als je zo'n € 5 á 600.00 kunt besparen waar je dan voor zou kiezen voor het zelfde resultaat, (meer over zal houden). Waar je dan voor kiest.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
1.als je een defect 2 massavliegwiel wil "repareren" , dan zul je toch , zoals Peter al vermeldde, een hele "kit" moeten kopen (zijnde : de komplete set ,dus 2massa vliegwiel+koppelingsset+drukgroep+hydr.druklager ) Je kan dat allemaal apart gaan kopen , maar je kan dat ook als een complete , gebruiksklare set kopen.

2.je vermeld "de T4 van je pa met een 1.9tdi" : in een T4 is nooit een 1.9tdi geleverd , wel een 1.9d en een 1.9td
een koppeling van een 1.9 is uiteraard een stuk goedkoper , in die zin dat enkel een koppelingsplaatje en drukgroep goedkoper zijn als de complete kit van een 25 TDI
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Marcel van Es »

Pascal-141 schreef:
Marcel van Es schreef: Maar ik vind € 1100.00 toch wel een beetje aan de duren kant voor mij ik heb het er over gehad kijk op pagina 3 dat het 2 massavliegwiel kapot is, maar als Dhr. Leendert deze vervangt dat het dan een koppelingsplaat wordt met een aparte druk groep. dus niet een 2 massa vliegwiel. Maar zo als je misschien wel weet ben ik Zzp-er die het niet echt breed hebt, ben al namens de crisis een bedrag van 4 cijfer p/ maand aan klanten kwijt geraakt dat hakt er best wel in, ik wist niet wat er aan scheelde ik had gedacht dat ik max zo'n € 4 á 500.00 kwijt te zijn, aan een riem en spanrol en pomptiming af testellen en arbeidsloon, maar dit is mij te veel, en ik denk dat als ik eerlijk bent, en dat ben ik, dat ik geen dief bent van mijn eigen portemonnee, ik had een gesprek met mijn pa hierover die heeft het zelfde gedaan zelf een koppelingsplaat met drukgroep gekocht en heeft er in laten zetten voor € 200.00 weliswaar de T4 van mijn pa een 1.9 Tdi. Ik zal wel wat meer kwijt zijn.

Ik denk niet dat er mensen zijn die met hun vingers in zijn of haar, haar zitten ook wel weten waar ze voor kiezen als je zo'n € 5 á 600.00 kunt besparen waar je dan voor zou kiezen voor het zelfde resultaat, (meer over zal houden). Waar je dan voor kiest.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
1.als je een defect 2 massavliegwiel wil "repareren" , dan zul je toch , zoals Peter al vermeldde, een hele "kit" moeten kopen (zijnde : de komplete set ,dus 2massa vliegwiel+koppelingsset+drukgroep+hydr.druklager ) Je kan dat allemaal apart gaan kopen , maar je kan dat ook als een complete , gebruiksklare set kopen.

2.je vermeld "de T4 van je pa met een 1.9tdi" : in een T4 is nooit een 1.9tdi geleverd , wel een 1.9d en een 1.9td
een koppeling van een 1.9 is uiteraard een stuk goedkoper , in die zin dat enkel een koppelingsplaatje en drukgroep goedkoper zijn als de complete kit van een 25 TDI

Pascal
U hebt helemaal gelijk het is een td even een tik foutje rij al zo'n lange tijd in een tdi dat zo'n foutje gauw gemaakt is.

Ik begrijp het niet, als Dhr. Leendert zo'n expert is waarom heeft hij dan gezegd dat het vliegwiel terug plaatsen alleen maar problemen zou op leveren, dat het vliegwiel al bij 30 dkm en 30 á 40% slijtage zal hebben.
Dhr. Leendert heeft letterlijk gezegd dat het op de ouderwetse manier gedaan wordt, koppelingsplaat en een aparte drukgroep, that is all
Mvg Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door sgsdebruijn »

Uit je keuze maak ik op dat je niet weet waar je mee bezig bent, die garage zal dit ook zeker niet zo gezegd hebben.

Eerder iets van, drukgroep vervangen incl je 2mv voor en nieuwe of voor een vast vliegwiel.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Marcel van Es »

sgsdebruijn schreef:Uit je keuze maak ik op dat je niet weet waar je mee bezig bent, die garage zal dit ook zeker niet zo gezegd hebben.

Eerder iets van, drukgroep vervangen incl je 2mv voor en nieuwe of voor een vast vliegwiel.
Hoi De Bruin
Het lijkt er wel op als je het zo leest, ben bij een garage geweest en hebt uitleg gevraagd wat er dan precies gedaan wordt,
Hij heeft het er over dat je het maar op 2 manieren kunt doen, 1 de zelfde terug plaatsen, of een vast vliegwiel monteren
Jullie weten waar jullie het over hebben.
Maar het is echt waar hij heeft dat gene gezegd wat ik al eerder hier vermeld hebt.
Maar goed ik heb nu een koppeling set inclusief drukgroep en hydr.druklager dus deze gaat terug en moet dus een complete set incl: 2 massa vw zoals Peter al vertelde.
Ik ga een kijken wat zo'n ding kost.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: loopt niet mooi bij stationair draaien

Bericht door Multivan Generation »

http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40" onclick="window.open(this.href);return false;
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie