Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ben der eigenlijk wel klaar mee

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

ronald tdi schreef:Ik volg dit verhaal vanaf het begin, maar moet toch concluderen dat je er voorlopig niet klaar mee bent :nuts :zwaai
Klopt helemaal Ronald :muur :muur Het is dat ik anders heel veel geld weg gooi, ander had ik em in Wolfsburg tegen de gevel omhoog gereden, en ritueel in de fik gestoken om vervolgens met benzine te blussen :ie :bifun :muur

Vandaag de cilinderkop verwijderd, en net als de meeste sloop klusjes ging dat lekker. Nokken as los gemaakt en de lagerschalen uitgenomen alles goed schoon gemaakt.
Hydraulische klepstoters uitgenomen. Morgen de kleppen uit nemen en ook daar alles nog inspecteren.
DSC08387.JPG
DSC08418.JPG
De kop zoals het nu lijkt gaat naar motoren revisie Valkenswaard, en wordt daar voorzien van bussen.
Nokkenas wordt voorzien van nieuwe lagerschalen.
Hydraulische klepstoters vervangen.
Alle pakkingen vervangen.
Alle bouten (kopbouten, tuimelasbouten, nokkenas) vervangen.
Gereviseerde verstuivers plaatsen. ( al gekocht 700,- ) en huidige set weg sturen voor revisie, en als reserve bewaren.
Verstuiverkabelboom vervagen.
Koelvloeistof sensor in cilinderkop vervangen.
Revisie turbo plaatsen.
Revisie uitlaatspruitstuk plaatsen.

En hier en daar nog wat onderdelen uitwisselen. pfff het is gelukkig heel erg leuk om aan een auto te knutselen :nuts

Ondertussen heb ik mn webpagina ook al bijgewerkt, hier staan ook bijna alle foto's :groteogen De site.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door ktmkrik »

jacobsentertainment476 schreef:
ronald tdi schreef:Ik volg dit verhaal vanaf het begin, maar moet toch concluderen dat je er voorlopig niet klaar mee bent :nuts :zwaai
Klopt helemaal Ronald :muur :muur Het is dat ik anders heel veel geld weg gooi, ander had ik em in Wolfsburg tegen de gevel omhoog gereden, en ritueel in de fik gestoken om vervolgens met benzine te blussen :ie :bifun :muur

Vandaag de cilinderkop verwijderd, en net als de meeste sloop klusjes ging dat lekker. Nokken as los gemaakt en de lagerschalen uitgenomen alles goed schoon gemaakt.
Hydraulische klepstoters uitgenomen. Morgen de kleppen uit nemen en ook daar alles nog inspecteren.
DSC08387.JPG
DSC08418.JPG
De kop zoals het nu lijkt gaat naar motoren revisie Valkenswaard, en wordt daar voorzien van bussen.
Nokkenas wordt voorzien van nieuwe lagerschalen.
Hydraulische klepstoters vervangen.
Alle pakkingen vervangen.
Alle bouten (kopbouten, tuimelasbouten, nokkenas) vervangen.
Gereviseerde verstuivers plaatsen. ( al gekocht 700,- ) en huidige set weg sturen voor revisie, en als reserve bewaren.
Verstuiverkabelboom vervagen.
Koelvloeistof sensor in cilinderkop vervangen.
Revisie turbo plaatsen.
Revisie uitlaatspruitstuk plaatsen.

En hier en daar nog wat onderdelen uitwisselen. pfff het is gelukkig heel erg leuk om aan een auto te knutselen :nuts

Ondertussen heb ik mn webpagina ook al bijgewerkt, hier staan ook bijna alle foto's :groteogen De site.
Misschien een kleine tip, als je de verstuivers gereviseerd terug krijgt dan moet je ze blijkbaar in dieselolie bewaren en niet droog weg leggen!
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Oviivo »

Oviivo schreef:dus zo klaar ben je er uiteindelijk niet mee (gelukkig)

:jump
hoe waar was dat :lach

Respect voor hoe je het aanpakt. :yes Ik kan je verder weinig van advies zijn, maar ik volg dit op de voet, puur uit interesse!

:troost
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Misschien een kleine tip, als je de verstuivers gereviseerd terug krijgt dan moet je ze blijkbaar in dieselolie bewaren en niet droog weg leggen!
Jij bedoelt
DSC08427.JPG
:yes :yes Ik had het inderdaad al ergens in een topic gelezen, nu is de diesel nog vervuild met motor olie. zodra de cilinderkop verstuurd is ga ik tijd maken om de resterende delen/onderdelen schoon te maken :yes :nuts
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door robertTREBOR »

ktmkrik schreef:
jacobsentertainment476 schreef:
ronald tdi schreef:Ik volg dit verhaal vanaf het begin, maar moet toch concluderen dat je er voorlopig niet klaar mee bent :nuts :zwaai
Klopt helemaal Ronald :muur :muur Het is dat ik anders heel veel geld weg gooi, ander had ik em in Wolfsburg tegen de gevel omhoog gereden, en ritueel in de fik gestoken om vervolgens met benzine te blussen :ie :bifun :muur

Vandaag de cilinderkop verwijderd, en net als de meeste sloop klusjes ging dat lekker. Nokken as los gemaakt en de lagerschalen uitgenomen alles goed schoon gemaakt.
Hydraulische klepstoters uitgenomen. Morgen de kleppen uit nemen en ook daar alles nog inspecteren.
DSC08387.JPG
DSC08418.JPG
De kop zoals het nu lijkt gaat naar motoren revisie Valkenswaard, en wordt daar voorzien van bussen.
Nokkenas wordt voorzien van nieuwe lagerschalen.
Hydraulische klepstoters vervangen.
Alle pakkingen vervangen.
Alle bouten (kopbouten, tuimelasbouten, nokkenas) vervangen.
Gereviseerde verstuivers plaatsen. ( al gekocht 700,- ) en huidige set weg sturen voor revisie, en als reserve bewaren.
Verstuiverkabelboom vervagen.
Koelvloeistof sensor in cilinderkop vervangen.
Revisie turbo plaatsen.
Revisie uitlaatspruitstuk plaatsen.

En hier en daar nog wat onderdelen uitwisselen. pfff het is gelukkig heel erg leuk om aan een auto te knutselen :nuts

Ondertussen heb ik mn webpagina ook al bijgewerkt, hier staan ook bijna alle foto's :groteogen De site.
Misschien een kleine tip, als je de verstuivers gereviseerd terug krijgt dan moet je ze blijkbaar in dieselolie bewaren en niet droog weg leggen!
=================================================================

leuke website !! die prive website, die speakers van die boomstammen echt gaaaaaf !
met veel respect lees ik mee betreffende de enorme klus die je op je genomen hebt.
Ik zou er geen tijd voor hebben en als je dit allemaal moet laten doen bij een garage pffffff.
Een ding weet ik zeker, denk deze zomer gaat mijn T5 eruit en wil ik er ECHT NOOIT meer een hebben.
Wat een leegzuiger qua onderhoudskosten, moet er niet aan denken. had me buik al vol toen ik stil kwam te staan
met een haperende verstuiver , wat me 1250 euro kostte om weer verder te kunnen.
Ik heb hier in me bedrijf nog een paar fiat doblo's rijden met commonrail dieseltjes erin , in 3 jr. tijd alleen
de olie ververst 1x per jr. voor 110 euro ! Hoe wil je anders nog geld verdienen in deze crisis tijd.
Wat dat betreft kan je beter een Fiat als een Volkswagen hebben ben ik inmiddels sterk van overtuigd !
Nog nooit meegemaakt bij een Fiat bus dat de R. aandrijfas kapot gaat !
of een lekke stuurbekrachtiger , scheuren in inlaatspruitstukken en los zittende verstuivers en noem maar op.
Zelfs een Citroen C1 van 9500 euro nw. zit tech. nog beter in elkaar ! Daar rijdt me ex. nog steeds in en is nog nooit
wat aan stuk gegaan in 5 jr. tijd !
Ben der eigenlijk ook wel klaar mee ! Geen zin me leeg te laten zuigen door dhr. Pon, die er trouwens wel bij vaart !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

=================================================================

leuke website !! die prive website, die speakers van die boomstammen echt gaaaaaf !
met veel respect lees ik mee betreffende de enorme klus die je op je genomen hebt.
Ik zou er geen tijd voor hebben en als je dit allemaal moet laten doen bij een garage pffffff.
Een ding weet ik zeker, denk deze zomer gaat mijn T5 eruit en wil ik er ECHT NOOIT meer een hebben.
Wat een leegzuiger qua onderhoudskosten, moet er niet aan denken. had me buik al vol toen ik stil kwam te staan
met een haperende verstuiver , wat me 1250 euro kostte om weer verder te kunnen.
Ik heb hier in me bedrijf nog een paar fiat doblo's rijden met commonrail dieseltjes erin , in 3 jr. tijd alleen
de olie ververst 1x per jr. voor 110 euro ! Hoe wil je anders nog geld verdienen in deze crisis tijd.
Wat dat betreft kan je beter een Fiat als een Volkswagen hebben ben ik inmiddels sterk van overtuigd !
Nog nooit meegemaakt bij een Fiat bus dat de R. aandrijfas kapot gaat !
of een lekke stuurbekrachtiger , scheuren in inlaatspruitstukken en los zittende verstuivers en noem maar op.
Zelfs een Citroen C1 van 9500 euro nw. zit tech. nog beter in elkaar ! Daar rijdt me ex. nog steeds in en is nog nooit
wat aan stuk gegaan in 5 jr. tijd !
Ben der eigenlijk ook wel klaar mee ! Geen zin me leeg te laten zuigen door dhr. Pon, die er trouwens wel bij vaart !
Ik ben geen ADHD'r maar kan heel slecht stil zitten :nuts En blijkbaar kan ik heel veel haha :ie
Websitjes,luidsprekers, kachels, kasten, kozijnen, T5 en heb nog meer in het verschiet liggen.

Wat betreft de T5, dit zijn gewoon hele slordige zaken, een aandrijfas die zich zelf opvreet door verkeerd afmonteren. Een tandempomp met een slecht design, verstuivers die net niet voldoende gesteund (bevestigd) zijn, uitlaatspruitstukken die scheuren (niet volledig gelast) , waterpompen. Zo kan ik nog wel een aantal zaken noemen. Maar dit zijn in mijn ogen ogen zeer kwalijke zaken, die niet bij de prijs klasse en bij een bedrijf als VW horen. En wat ik eigenlijk nog veel erger vindt is dat ze ook ondertussen nog zo tyfus arrogant doen ook :muur :muur en tyfus duur zijn. Ze komen de klanten ook geen cm tegemoet door hier wat mee te doen, tja dan kan ik mij voorstellen dat mensen overstappen naar een ander merk.

Ik ben stront en stront eigenwijs dus blijf VW rijden, maar ben ook een ras echte Nederlander die graag mag mekkeren, klagen en zeuren :ie :ie
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Vanmorgen maar even een tooltje gemaakt om de kleppen er uit te kunnen halen.
Afbeelding
Afbeelding
En netjes de cilinderkop ingepakt voor transport.
Afbeelding
Afbeelding
Morgen de cilinderkop opsturen, en laten verbussen. :yes

Nog even een foto van de gore kleppen, ongelofelijk dat de EGR zoveel zooi maakt in de motor. :ie ( de kleppen ingespoten met ontvetter)
De grote kleppen zijn dus van de inlaat, en de kleine van de uitlaat.
Afbeelding
Dicht dus met de EGR, liever die zooi op de straat dan in m'n blok :bifun
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door ktmkrik »

jacobsentertainment476 schreef:Vanmorgen maar even een tooltje gemaakt om de kleppen er uit te kunnen halen.
Afbeelding
Afbeelding
En netjes de cilinderkop ingepakt voor transport.
Afbeelding
Afbeelding
Morgen de cilinderkop opsturen, en laten verbussen. :yes

Nog even een foto van de gore kleppen, ongelofelijk dat de EGR zoveel zooi maakt in de motor. :ie ( de kleppen ingespoten met ontvetter)
De grote kleppen zijn dus van de inlaat, en de kleine van de uitlaat.
Afbeelding
Dicht dus met de EGR, liever die zooi op de straat dan in m'n blok :bifun
Misschien bij dat bedrijf al geïnformeerd of hun het kennen om de PD verstuivers te voorzien van een tweede klemming?
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Om heel eerlijk te zijn, nee :ie Heb ik niet naar gevraagd.
Ik zal ze nog even een mailtje sturen of dit een mogelijkheid is :toppie Ik heb trouwens ook sporen in de zijkant waar het blokje zit om de verstuiver op z'n plek te houden, dus kan wel stellen dat de boel goed los heeft gezeten. Kan er nu geen foto's meer van maken, anders moet ik de kop weer uitpakken :bonk :bonk

Wat ik wel weet is dat ze de plek waar de bus komt eerst oplassen/verstevigen, vervolgens een gat boren en de bus er in passen etc etc.
Dit alles voor 375 ex btw is niet gek veel dacht ik zo :wjw :yes
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door robertTREBOR »

jacobsentertainment476 schreef:
=================================================================

leuke website !! die prive website, die speakers van die boomstammen echt gaaaaaf !
met veel respect lees ik mee betreffende de enorme klus die je op je genomen hebt.
Ik zou er geen tijd voor hebben en als je dit allemaal moet laten doen bij een garage pffffff.
Een ding weet ik zeker, denk deze zomer gaat mijn T5 eruit en wil ik er ECHT NOOIT meer een hebben.
Wat een leegzuiger qua onderhoudskosten, moet er niet aan denken. had me buik al vol toen ik stil kwam te staan
met een haperende verstuiver , wat me 1250 euro kostte om weer verder te kunnen.
Ik heb hier in me bedrijf nog een paar fiat doblo's rijden met commonrail dieseltjes erin , in 3 jr. tijd alleen
de olie ververst 1x per jr. voor 110 euro ! Hoe wil je anders nog geld verdienen in deze crisis tijd.
Wat dat betreft kan je beter een Fiat als een Volkswagen hebben ben ik inmiddels sterk van overtuigd !
Nog nooit meegemaakt bij een Fiat bus dat de R. aandrijfas kapot gaat !
of een lekke stuurbekrachtiger , scheuren in inlaatspruitstukken en los zittende verstuivers en noem maar op.
Zelfs een Citroen C1 van 9500 euro nw. zit tech. nog beter in elkaar ! Daar rijdt me ex. nog steeds in en is nog nooit
wat aan stuk gegaan in 5 jr. tijd !
Ben der eigenlijk ook wel klaar mee ! Geen zin me leeg te laten zuigen door dhr. Pon, die er trouwens wel bij vaart !
Ik ben geen ADHD'r maar kan heel slecht stil zitten :nuts En blijkbaar kan ik heel veel haha :ie
Websitjes,luidsprekers, kachels, kasten, kozijnen, T5 en heb nog meer in het verschiet liggen.

Wat betreft de T5, dit zijn gewoon hele slordige zaken, een aandrijfas die zich zelf opvreet door verkeerd afmonteren. Een tandempomp met een slecht design, verstuivers die net niet voldoende gesteund (bevestigd) zijn, uitlaatspruitstukken die scheuren (niet volledig gelast) , waterpompen. Zo kan ik nog wel een aantal zaken noemen. Maar dit zijn in mijn ogen ogen zeer kwalijke zaken, die niet bij de prijs klasse en bij een bedrijf als VW horen. En wat ik eigenlijk nog veel erger vindt is dat ze ook ondertussen nog zo tyfus arrogant doen ook :muur :muur en tyfus duur zijn. Ze komen de klanten ook geen cm tegemoet door hier wat mee te doen, tja dan kan ik mij voorstellen dat mensen overstappen naar een ander merk.

Ik ben stront en stront eigenwijs dus blijf VW rijden, maar ben ook een ras echte Nederlander die graag mag mekkeren, klagen en zeuren :ie :ie

Ik vind dat een DUUR merk als vw middels terugroepaktie's of coulance garantie zeker constructieve fouten had moeten herstellen zoals;

de rechter aandrijfas die zich zelf opvreet in de vertanding, gewoon een technische fout !!

verstuivers die onvoldoende bevestigd zitten waardoor ze losgaan

uitlaatspruitstukken waar scheuren in komen omdat ze NIET goed gefabriceerd zijn

stuurbekrachtigers die vol lopen met motorolie vanwege inferieure afdichtingen

stuk voor stuk zaken waar je binnen 5 jr. of 150.000 km grote kans hebt mee geconfronteerd te worden.

Onze Fiat busjes kosten 13500 euro excl. btw. NIEUW full options airco, parkeersensoren, knappe stereo erin, alles elektrisch
en in 3,5 jr. nog nooit wat aan stuk gegaan

Een vw bus kost ruim het dubbele dan mag je betere kwaliteit en nazorg / garantie verwachten ipv zakkenvullerij.

Ik ben niet strond eigenwijs :-) en zie in me computersijsteen heel duidelijk de kosten per merk / busje uitgespiltst.

Mijn volgende bus zal nooit geen VW meer zijn, ik heb al teveel kosten gemaakt en als ik naar de toekomst kijk

zie ik ook het verstuiverprobleem en de R. aandrijfas en het spruistuk op me afkomen, das bijna onvermijdelijk.

Besteedt me geld liever aan leuke dingen zoals vakantie's ipv me T5
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Pascal-141 »

robertTREBOR schreef: Ik vind dat een DUUR merk als vw middels terugroepaktie's of coulance garantie zeker constructieve fouten had moeten herstellen zoals;

de rechter aandrijfas die zich zelf opvreet in de vertanding, gewoon een technische fout !!

verstuivers die onvoldoende bevestigd zitten waardoor ze losgaan

uitlaatspruitstukken waar scheuren in komen omdat ze NIET goed gefabriceerd zijn

stuurbekrachtigers die vol lopen met motorolie vanwege inferieure afdichtingen

stuk voor stuk zaken waar je binnen 5 jr. of 150.000 km grote kans hebt mee geconfronteerd te worden.

Onze Fiat busjes kosten 13500 euro excl. btw. NIEUW full options airco, parkeersensoren, knappe stereo erin, alles elektrisch
en in 3,5 jr. nog nooit wat aan stuk gegaan

Een vw bus kost ruim het dubbele dan mag je betere kwaliteit en nazorg / garantie verwachten ipv zakkenvullerij.

Ik ben niet strond eigenwijs :-) en zie in me computersijsteen heel duidelijk de kosten per merk / busje uitgespiltst.

Mijn volgende bus zal nooit geen VW meer zijn, ik heb al teveel kosten gemaakt en als ik naar de toekomst kijk

zie ik ook het verstuiverprobleem en de R. aandrijfas en het spruistuk op me afkomen, das bijna onvermijdelijk.

Besteedt me geld liever aan leuke dingen zoals vakantie's ipv me T5

Tja , je kan altijd een Vito kopen ...

Neem er dan gelijk ook de problemen met EDC , inspuitpomp , immobiliser , wiellagers , veren , versnellingsbak , EGR klep , en veel roest bij ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Pascal-141 schreef:
robertTREBOR schreef: Ik vind dat een DUUR merk als vw middels terugroepaktie's of coulance garantie zeker constructieve fouten had moeten herstellen zoals;

de rechter aandrijfas die zich zelf opvreet in de vertanding, gewoon een technische fout !!

verstuivers die onvoldoende bevestigd zitten waardoor ze losgaan

uitlaatspruitstukken waar scheuren in komen omdat ze NIET goed gefabriceerd zijn

stuurbekrachtigers die vol lopen met motorolie vanwege inferieure afdichtingen

stuk voor stuk zaken waar je binnen 5 jr. of 150.000 km grote kans hebt mee geconfronteerd te worden.

Onze Fiat busjes kosten 13500 euro excl. btw. NIEUW full options airco, parkeersensoren, knappe stereo erin, alles elektrisch
en in 3,5 jr. nog nooit wat aan stuk gegaan

Een vw bus kost ruim het dubbele dan mag je betere kwaliteit en nazorg / garantie verwachten ipv zakkenvullerij.

Ik ben niet strond eigenwijs :-) en zie in me computersijsteen heel duidelijk de kosten per merk / busje uitgespiltst.

Mijn volgende bus zal nooit geen VW meer zijn, ik heb al teveel kosten gemaakt en als ik naar de toekomst kijk

zie ik ook het verstuiverprobleem en de R. aandrijfas en het spruistuk op me afkomen, das bijna onvermijdelijk.

Besteedt me geld liever aan leuke dingen zoals vakantie's ipv me T5

Tja , je kan altijd een Vito kopen ...

Neem er dan gelijk ook de problemen met EDC , inspuitpomp , immobiliser , wiellagers , veren , versnellingsbak , EGR klep , en veel roest bij ...
Zeker hebben de VW's niet als enige problemen, vast en zeker dat fiat, ford ook problemen hebben. Maar de prijs is er dan ook naar.
Terug roep acties zullen ze alleen nemen als de veiligheid in direct gevaar staat. Ik heb zelf het idee dat dit een nieuwe markt strategie is van VW om meer omzet te halen uit de aftermarket dan wel workshop. Een auto die nooit stuk gaat ( bestaat niet) levert veel minder op, voor de fabrikant. Zoals je zegt Robert, je koopt een auto van een gerenommeerd bedrijf, of dit nou Volkswagen of Mercedes is doet er niet toe, maar je verwacht wel een stuk kwaliteit. Dat was ook mijn insteek van de T5, ik had echter de T4 in mijn achterhoofd en dat dit een goede betrouwbare auto was. De T4 was verder motorisch na ruim 3 ton nog origineel behalve slijt delen, riempjes en olie.

Ach ja, ik heb de bus nu, en om heel eerlijk te zijn is dit de meest luxe optie om met 5/6 mensen te kunnen reizen, VW of VAG is mijn merk dus ik doe het er maar mee.
Leuk vindt ik het niet, ik had hele andere gedachten met mijn centjes dit jaar.



Vandaag de cilinderkop verstuurd naar motoren revisie Valkenswaard :gekte en ondertussen beginnen de onderdelen binnen te stromen :adhd :adhd
Vandaag maar vast de resterende onderdelen schoonmaken, en het onderblok ff lekker poetsen, ik kan nu heerlijk overal bij dus :jump :jumpklap :werkaanT4
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
TsX
Berichten: 393
Lid geworden op: 10 apr 2010, 21:51
Locatie: Vl.brabant / Limburg. België

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door TsX »

olie op de turbo. heb ik ook.
ik twijfel nog ofdat dit niet van de carterontluchting voortkomt...
Blijkbaar is er toch redelijk wat olie dat aangezogen wordt via de carterontluchting.
Ik vermoed dat deze olie er deels uit lekt in de buizen net voor de turbo.

In je EGR klep vermengt deze olie ook nog eens met vuile uitlaatgassen,
met een smurrie van jewelste tot gevolg ...
Mijn EGR klep staat al ff dicht.

ja, dat lijstje begint bekend te worden.
Mijn aandrijfas heb ik al nagekeken en gesmeerd, was nog in orde.
stuurbekrachtigingspomp heb ik vervangen tijdens de revisie van de versnellingsbak (schakelmof slecht).

Wat zijn makkelijke optie's trouwens voor een ander motortje ?
past er iets tegen de originele T5 versnellingsbak ?
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door caddy »

jacobsentertainment476 schreef:
Ik ben stront en stront eigenwijs dus blijf VW rijden, maar ben ook een ras echte Nederlander die graag mag mekkeren, klagen en zeuren :ie :ie
Gauw weer terug naar een T4
Ik vond je blauwe/oranje T4 geweldig
gr, Jan.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

TsX schreef: Wat zijn makkelijke optie's trouwens voor een ander motortje ?
past er iets tegen de originele T5 versnellingsbak ?
Wat bedoel je ? een T4 motor ?! heb ik ook al aan zitten denken, een 150pk blokje of zo :love Die even een beetje extra geven, en bijkomstig heb je het mooie 5 cilinder geluid weer. De T4 5 cilinder klinkt veel mooier :lach Maar past niet op de steun en niet op de bak jammer genoeg. Anders was dat wel een duurzame oplossing geweest.
caddy schreef:
jacobsentertainment476 schreef:
Ik ben stront en stront eigenwijs dus blijf VW rijden, maar ben ook een ras echte Nederlander die graag mag mekkeren, klagen en zeuren :ie :ie
Gauw weer terug naar een T4
Ik vond je blauwe/oranje T4 geweldig
Ja die T4 was wel mijn/onze trots. Die is weg geaan met meer dan 3 ton op de klok, maar rijdt nog steeds door NL :bonk :yes
En de kleur zat ik ook al aan te denken om op de T5 te zetten, alleen de centen gaan niet op de auto, maar in de auto :muur :muur
Wie weet als ik weer eens wat centen over hou............................ooit pffffffffffffffffffffffff :bonk

Vandaag was het trouwens net een beetje kerst hier thuis.
DSC08454.JPG
Morgen nog een zooi spullen bij de VW juwelier halen. Hopelijk is na het weekend de cilinderkop klaar, en dan kunnen we weer verder knutslen :werkaanT4
Eind van de maand, de turbo vervangen en uitlaatspruitstuk, Ben nu al dik over het budget heen gegaan :ie
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie