Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Transporter ratje toe...

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Transporter ratje toe...

Bericht door rick_k »

Nog geen Nissan...

Maar goed, ik ga ook niet over 1 nacht ijs, het heeft geen prioriteit.

Busje heeft wel nieuwe koplampjes erin, op de foto zijn de LEDjes van de verstralers een stuk feller dan in het echt.
Oké de foto's zijn niet heel scherp, ik had een beetje haast...

Alleen stadslicht, ook LED in de verstralers gezet.
Afbeelding

En hier met de xenon erbij aan:
Afbeelding
Afbeelding

mvg Rick
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Transporter ratje toe...

Bericht door rick_k »

Einddemper lekte al vanaf de vorige APK...

Nu moet de bus weer, dus ik moest er nu maar eens wat aan gaan doen. Nieuwe einddemper vind ik te duur, dus nu maar zo opgelost:

Afbeelding

Afbeelding


Dit zie je vanaf de zijkant van de auto. Ik heb het zo gemaakt dat het van de buitenkant eigenlijk niet zichtbaar is.
Afbeelding

mvg Rick
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Transporter ratje toe...

Bericht door rick_k »

Sinds vrijdag heeft de T4 weer een verse APK tot februari 2016.
Ook gister een RAW hendel met cruise control functie erin gezet, maar ik mis het andere stukje kabelboom nog, dus de rest komt later.

Ben het zat om met de aanhanger erachter zo ontzettend op de snelheidsmeter te moeten staren, dit is een stuk makkelijker.

edit: ik hoop dat het wel gaat werken, ik heb namelijk een tachograaf erin en weet niet of de cruisecontrol een snelheidssignaal nodig heeft om te werken. Maar goed, ik ga het proberen en zie het wel.

mvg Rick
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Transporter ratje toe...

Bericht door rick_k »

Nou, vandaag een extra T4 aangeschaft.

Heb er nog weinig foto's van, maar het gaat om een 2.5 TDI blauwe I van 2000.
Enkele cabine, lange wielbasis, deurtjes achter, kortom precies wat ik zocht...

Hij heeft al 346.000 km ervaring, rondom schoonheidsfoutjes, maar hij rijd nog erg goed.

Qua snelheid is het wel even wennen, de vorige was met de ACV toch een stuk sneller.

Hij moet nog wat aangepakt worden, er moet sowieso een trekhaak onder, onderhoud uitvoeren, sidebars monteren, werklampen en ledflitsers opbouwen dat soort dingen.

Dit is hem:

Afbeelding

De andere T4 blijft er trouwens gewoon bij, de Caddy gaat eruit. De Caddy is toch net te klein voor ons. Wel jammer, want hij is wel ontzettend zuinig en rijd best wel lekker vlot. Maar goed, het is soms kiezen of delen.

mvg Rick
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Transporter ratje toe...

Bericht door rick_k »

Omdat de cruisecontrol niet lekker reageerde in de "nieuwe" bus, vandaag de hendel maar gewisseld voor een nieuwe.

Afbeelding

Best nog wel even stoeien om de airbag los te krijgen. Maar het is gelukt... Hij heeft alleen een airbag storing, was vergeten de auto van contact te halen bij het loshalen... Even resetten dus.

mvg Rick
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Transporter ratje toe...

Bericht door rick_k »

Airbag storing is eruit gehaald gisteren.

Vandaag de zelfgeknutselde roosters voor de achterruiten gemonteerd. Langzaam aan komt er weer een hoop moois aan de bus...

Afbeelding

Van het weekend maar eens hout halen, nieuwe radio, parrot en een brodit ding voor de telefoon. LED flitsers en LED werklampen zijn ook besteld alsmede de zijverlichting en LED strips voor in de laadruimte. 6 meter RVS 2" pijp besteld om sidebars met verlichting van te maken en de nieuwe trekhaak is ook onderweg.

Genoeg werk te doen dus...

mvg Rick
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Transporter ratje toe...

Bericht door rick_k »

Donderdag was mijn buis binnen voor de sidebars, dus die gelijk op maat gezaagd. De LED verlichting is ook allemaal binnen, dus dat kan ik ook gaan inbouwen. Gisteren hout voor de laadruimte gehaald, grof op maat gezaagd. Ook de rest van de spullen verzameld zoals een telefoonhouder en spul.

Radio en Parrot zijn ingebouwd, werkt allemaal weer prima!

Vandaag de trekhaak en werklampen onder de achterbumper gebouwd. De trekhaak ophangen ging prima, het moeilijkst was het om de buitenbumper los te krijgen van de binnenbumper. Het zit er al 15 jaar onder he... Zijn reservewielhouder was wel lekker gangbaar, dus dat was een meevaller.

Maar goed, dit is het resultaat na 4 uurtjes sleutelen en aansluiten. De kabelboom van de trekhaak is erg makkelijk, je prik aan de ene kant gewoon de stekkers in het rechterachterlicht en aan de andere kant moet je alleen de draadjes even aansluiten in de stekkerdoos. Wel gelijk een 13 polige stekker erop gezet. Moet de vaste voeding nog aansluiten, maar moet toch nog een 7 aderige kabel naar achter trekken voor de flitsers en werklampen.
Heb op de stekkerdoos ook een extra draad gemaakt zodat ik ook nog flitsers op de aanhanger kan zetten als ik dat zou willen, alles lag nu toch open.

Afbeelding

Afbeelding

Kunnen we eindelijk weer de aanhanger meenemen. Voelt toch naakt zo zonder trekhaak... :nuts

mvg Rick
Plaats reactie