Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorkom diefstal

vragen over de T5
Plaats reactie
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ktmkrik »

Ik heb een T5 van 2005 en die heeft WEL canbus!!
Heel gek dat jou ex T5 het dan niet had Robert, heb jij denk ik een maandagmorgen modelletje gehad waar ze het vergeten zijn :bifun
Komt er overigens nog bij dat jij en je ingewijden zich eens moeten gaan verdiepen in canbus om de mogelijkheden te ontdekken wat een crimineel allemaal kan via een draad van een knipperlicht of stekkerdoos van de trekhaak.
Ik weet dat jij eigenwijs bent en het toch niet zal weten maar dat is bij vele ingewijden van WJW bekend dus die voelen jou reactie ook al weer aankomen :knipoog :wjw
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Multivan Generation »

niet uitlokken :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ktmkrik »

Multivan Generation schreef:niet uitlokken :knipoog
Doe ik dat dan :knipoog
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Voorkom diefstal

Bericht door robertTREBOR »

Het zou best kunnen dat jullie gelijk hebben en mijn ex T5 uit 8-2008 wel canbus had, maar.........

Hoe verklaar je dan dat;

ik er probleemloos LED stadslichten , LED achterlichten , LED kentekenverlichting , Xenon koplampen in kan
zetten allemaal zonder canbus weerstanden en er geen enkele melding op het dashboard komt ??
Ik had wel zo'n grote platte computerkast in me achterklep zitten
De productie datum was ook 2008 uiteraard, geen overjarig model.

Ik heb hier ook 2 Fiat Doblo's uit 2010 / 2011 rijden en eens een Dagrijverlichting vervangen voor LED , maar gelijk oranje driehoek in de display met scrollende melding Stadslicht Recht Voor is stuk.

Ik bedoel heb je dan ook Canbus zonder foutmelding en is dat pas later 2010 gekomen ?

Ik heb niet alle matten eruit getrokken en gekeken of er een data kabel van voor naar achter koopt i.p.v. hele bundel
koperdraad voor alle fuctie's achter.
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 19 feb 2014, 15:32, 2 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

Mijn bus is uit 2009 en daar kan ik ook zonder fout meldingen led lampen in zetten.
Het knipperlicht knippert wel 3 x als ik de handel even aandruk.
Misschien is er toch een verschil in het systeem zelf.
Dat bij de een volledig canbus heeft en de ander maar een klein(er) deel.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Multivan Generation »

je hebt:
canbus aandrijving
en nog een paar andere versies.

In de T4 vanaf 1998 had je al canbus vanaf motorcomputer naar tellerunit.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: Voorkom diefstal

Bericht door JanP »

robertTREBOR schreef:.......Hoe verklaar je dan dat;

ik er probleemloos LED stadslichten , LED achterlichten , LED kentekenverlichting , Xenon koplampen in kan
zetten allemaal zonder canbus weerstanden en er geen enkele melding op het dashboard komt ??
Ik had wel zo'n grote platte computerkast in me achterklep zitten
De productie datum was ook 2008 uiteraard, geen overjarig model...
De regel-apparaten waar de lampen op worden aangesloten zijn pas een paar jaar zo slim dat ze een afwijkende belasting (een "onjuist" lampje) kunnen herkennen.
Meestal wordt alleen herkend of de lamp wel of niet aanwezig is (OK of doorgebrand).
Bij de nieuwere auto's wordt ook gesignaleerd dat de lamp een verkeerd wattage heeft, of dat de bedrading ergens een weerstand heeft.
En dan krijg je de zgn. "CanBus storingen".

Volgens mij zijn er maar een paar auto's waarvan de lampen direct op de CanBus zijn aangesloten.
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

Als er maar een paar auto's zijn dan lijkt het me heel vreemd dat je via de stekker doos in het motor management kan komen.

Ik vind (let wel als leek) uberhaupt knap dat men via licht een auto alarm uit kunnen zetten en starten.
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: Voorkom diefstal

Bericht door JanP »

ronald tdi schreef:Als er maar een paar auto's zijn dan lijkt het me heel vreemd dat je via de stekker doos in het motor management kan komen.
Ik vind (let wel als leek) uberhaupt knap dat men via licht een auto alarm uit kunnen zetten en starten.
Het lijkt me wel mogelijk (als je het systeem goed kent), maar niet eenvoudig.

*EDIT: net een uur zitten zoeken naar verhalen over inbraak via knipperlichten of trekhaak. Totaal NIETS gevonden.
Wel een verhaal over het uitschakelen (storen) van een alarm, maar dat is nog geen inbraak... (ik zal verder geen details noemen om bepaalde mensen niet op ideëen te brengen).
Dit heeft ook niet met CanBus te maken.
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
frankv6
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 feb 2013, 08:08

Re: Voorkom diefstal

Bericht door frankv6 »

jongens ga eens beginnen met de slotjes er uit te halen gewoon blind kappen er in
en dan de k-line onder breken
dan maak je het ze al een stukje lastiger moeten ze lawaai gaan maken
en nog mooier een aftermarket alarm er op DUS NIET VIA JE KLAP SLEUTEL

GROETEN de vag deursloten man


geloof me 2 seconden is een vw los als het slotje er in zit

evt kan ik er mee helpen als het moet
t5 1,9 tdi 290,000km and counting
http://www.deurslotreparatie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
leverancier van defa alarm systemen en dometic luifels voor vragen even pbtje
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

frankv6 schreef:jongens ga eens beginnen met de slotjes er uit te halen gewoon blind kappen er in
en dan de k-line onder breken
dan maak je het ze al een stukje lastiger moeten ze lawaai gaan maken
en nog mooier een aftermarket alarm er op DUS NIET VIA JE KLAP SLEUTEL

GROETEN de vag deursloten man


geloof me 2 seconden is een vw los als het slotje er in zit

evt kan ik er mee helpen als het moet
Hallo Frankv6,

Hoe komen we blind kappen, maar heb je niet niet veel meer schade als ze de bus openbreken, en vroeger als je de sleutel in de auto had laten zitten kwam de Wegenwach ging een metalen strip in de juiste stand buigen en had de auto zo open, wat is wijsheid. :ie

Zelf hebben we dus een Bearlock en gebruiken, en nemen dingen van waarde mee, de bus netjes op geruimt, handschoenen vakje leeg en open, veel meer dingen hebben we nog niet gedaan.

Mvg,
Jakob G :wjw
Laatst gewijzigd door Jakob G op 15 mar 2014, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
frankv6
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 feb 2013, 08:08

Re: Voorkom diefstal

Bericht door frankv6 »

Jakob G schreef:
frankv6 schreef:jongens ga eens beginnen met de slotjes er uit te halen gewoon blind kappen er in
en dan de k-line onder breken
dan maak je het ze al een stukje lastiger moeten ze lawaai gaan maken
en nog mooier een aftermarket alarm er op DUS NIET VIA JE KLAP SLEUTEL

GROETEN de vag deursloten man


geloof me 2 seconden is een vw los als het slotje er in zit

evt kan ik er mee helpen als het moet
Hallo Frankv6,

Hoe komen we blind kappen, maar heb je niet niet veel meer schade als ze de bus openbreken, en vroeger als je de sleutel in de auto had laten zitten kwam de Wegenwach ging een metalen strip in de juiste stand buigen en had de auto zo open, wat is wijsheid. :ie

Zelf hebben we dus een Bearlock en gebruiken de bekende gele stuurslot, en nemen dingen van waarde mee, de bus netjes op geruimt, handschoenen vakje leeg en open, veel meer dingen hebben we nog niet gedaan.

Mvg,
Jakob G :wjw
die haal je gewoon bij de dealer rechts zit er al 1 dus gewoon een rechter huis je er bij halen en er inzetten
en ja als je accu leeg is wil je deur niet los ook geen probleem zijn ook weer truckjes voor
t5 1,9 tdi 290,000km and counting
http://www.deurslotreparatie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
leverancier van defa alarm systemen en dometic luifels voor vragen even pbtje
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

ronald tdi schreef:Das inderdaad een groot verschil, maar dan moet je wel naar polen.....
Hier kost het al gauw 500,= euro.
Het gaat zeker gebeuren, echter ook hier even sparen.
Daarnaast wil ik het ook graag gechipt hebben, niet vanwege snelheid, maar om de zuinigheid en het soepele rijden.
Dus voorlopig genoeg wensen die een flinke stuiver kosten.

Betreft het rond komen, als ik jouw verhaal lees mag en durf ik niet te klagen.
Ik/wij moeten inderdaad elke dubbeltje 2 en soms 5 x omdraaien, maar er komt nog steeds rook uit de schoorsteen en we hebben elke dag voldoende eten.
Dus na jouw verhaal gelezen te hebben denk ik dat wij het nog redelijk goed hebben.
Beste Ronald,

Om nog even op jou verhaal terug te komen, zie je het al voor je, je bus heel zuinig laten maken je bent dan helemaal in je nopjes, en een korte tijd er na moet je ons de trieste mededeling doen, onze bus is gestolen, dan heb je er vast spijt je geld niet aan een Bearlock (wat een stuk goedkoper ook in Nederland geplaatst kan worden) hebt besteed.

We denken als forum :wjw graag met je mee.

Mvg,
Jakob G
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

Dat klopt wel, maar het een verdient zich terug.
Daar naast rijd het ook nog eens veel prettiger.
OK als het gestolen wordt is er niets meer om te rijden.

En we hebben een reeks aan (extra) beveiligingen aan gebracht.
Extra start onderbeker, bestuurders deur kan je niet openen ivm muur, staat onder carpoort vol in het licht, alle stekkers zijn weg gewerkt en neppers in de plaats, stuurslot en een heel gemene hond die er naast ligt..... letterlijk.
Savonds moet je niet zomaar hier de oprit oplopen..... hondje ligt in de schuur naast de bus.
Daarnaast...
Het lastige is dat op de sites van de inbouw bedrijven geen prijzen staan, zo moet je dus bellen en kan je niet even vergelijken.

Tot nu is 565,= euro de "goedkoopste" inbouwer hier in de buurt.
Plaats reactie