Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 California Individual (OEM+) project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

Heb je dan wel een Touch Adapter?

Let wel op;
For vehicles up to CW 21/2008 (except Passat CC):
Software 127: TouchAdapter-v0127.zip (1331 Kb)

For vehicles from CW 22/2008 (Passat CC from CW 09/2008):
Software 128: TouchAdapter-v0128.zip (1332 Kb)
En volgens de VW website is de Touch Adapter alleen geschikt voor T5's vanaf 2008;
http://87.230.74.92/fse_touch-adapter.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Er is er ook een met voicedial, ik denk dat ik die eens ga proberen :gekte
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door ratlookcalifornia »

[quote="Oviivo"]Ik heb de onderste plank net hoog genoeg, zodat ik de kluis nog openkrijg.
Ik heb trouwens nog 3 planken van Aljo liggen hier (lang verhaal), dus als je interesse hebt, zacht prijsje enzo :wjw :lach

moet er zeker nog twee rails bij kopen dan zeker ? Heb er nu 1 houten plankje in en de rest van de ruimte is toch dramatisch te gebruiken maar wie weet kun je me over de streep trekken :knipoog

Zeil aan de luifel heb ik ook en da`s echt een goede beslissing geweest ( ook wat meer privacy )....
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

Je moet inderdaad nog de rails en bevestigingsboutjes erbij kopen. Denk er maar eens over na :toppie

Het is wel handig, dit weekend het kastje gebruikt voor wat handdoeken, etenswaren en andere zaken. We gebruiken het kastje nu echt :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

Net sw 1.28 op de Touch Adapter gezet. Ik weet niet precies wat er nieuw is, los van het feit dat hij sneller lijkt te reageren. Maar dat kan ook een placebo effect zijn :knipoog
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door jacobsentertainment476 »

Toch wel vreemd dat jij niet kunt audio streamen Ovivo, want de touch adapter is wel met AD2P ondersteunt. Of heb jij nog zo'n telefoon met krul snoer en draai schijf :muur
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

jacobsentertainment476 schreef:Toch wel vreemd dat jij niet kunt audio streamen Ovivo, want de touch adapter is wel met AD2P ondersteunt. Of heb jij nog zo'n telefoon met krul snoer en draai schijf :muur
Kun je me vertellen hoe dan? Aan de telefoons zou het niet mogen liggen (HTC Trophy 7 en een iPhone 5) ...
handleiding schreef:● De Audio-Streaming Functie (A2DP) van de mobiele telefoonvoorbereiding wordt door de touch adapter niet ondersteund.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door jacobsentertainment476 »

The advantages at a glance:
2.8 inch TFT colour display with touch screen
Receipt, display and read-out of SMS and e-mails* (text-to-speech)
Speaker-independent voice control, each device function can be selected via voice thanks to high-precision and quick-response word recognition
Voice dialling, dialling numbers via voice
Perfect speech reproduction through the use of the car's sound system and automatic radio muting during calls
MP3 play from mobile via car speakers thanks to audio streaming (A2DP) and AUX-IN of the radio (AUX-IN adapter can be ordered separately)
Display* of phone book, caller lists, reception, phone and provider names
Storage function for several telephone numbers per name
Eight menu languages: German, English (US/UK), French, Dutch, Italian, Portuguese, Spanish
Tested according to high Volkswagen standards
Display of title, album and singer (if supported by the phone)
Volkswagen start screen
Installation and user manuals specially adapted for Volkswagen vehicles
*
The functional scope may vary depending on mobile phone, provider and software version.
**
Not available in all radio / navigation systems. MP3s are played via audio streaming (A2DP) of the mobile phone as well as via AUX-IN of the radio. Please refer to the overview below for the required adapter cable.
Dit is dus wat er op staat, echter staat dit dus bij de
Original Volkswagen touch phone kit:
Relaxed and convenient communication – the original Volkswagen Bluetooth touch phone kit always is a reliable companion in times of high mobility requirements – not only for business.
Item no. 000 051 473 A
Jee zit ook daar weer zoveel verschillen in dus, en dan ook nog weer in de modules er tussen bah VW maakt het wel omslachtig hoor :muur
Blijft er nog een optie over om de blaupunkt bluetooth module er in te trappen haha, dan kan bijna alles...... bijna dan.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

De adapters worden gemaakt door Bury, speciaal voor VW. De phone kit lijkt meer op een standaard Bury en die kan meer :nuts
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Multivan Generation »

neem eens contact op met Roger B hier van het forum,
die bouwt oa carkits en voertuigvolgsystemen voor zijn werk in..
Hij kan je wellicht wel wat tips geven of je vragen beantwoorden..

Over de Trophy 7 ---> snel weg doen.. Gedeelte wat bij je oor komt (speakertje) kan door gebruik langzaam aan dicht slibben met huidcellen en huidvet.
Speaker harder zetten tot maximaal geluid en nog bijna niets meer horen :muur
Schoonmaken gaat niet meer, en de helpdesk van HTC was belachelijk met de oplossing.
Doe er je voordeel mee.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door jacobsentertainment476 »

hey Peter, het ging eigenlijk over de touch adapter. Dat ik deze in het begin ook graag wou hebben. Maar de Duitse dealer had gezegd dat dat niet zou gaan, tot ik er achter kwam dat Oviivo dus één heeft met een rns2 en MFL. Ik heb in de tussentijd dus de blaupunkt bleutooth module ingebouwd, maar wil nog steeds wel graag de touch adapter :ie Zodoende dat Oviivo hier de nummers heeft geplaatst, echter blijkt dat Oviivo geen bleuttoth streaming heeft ( of telefoon of de adapter ondersteunt dit niet :groteogen )

Ik ben ergens wel heel tevreden met de blaupunkt module, want deze ondersteunt de hele bende, maar vindt nog steeds de touch adapter ( van VW) mooier :wjw
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

Multivan Generation schreef:neem eens contact op met Roger B hier van het forum,
die bouwt oa carkits en voertuigvolgsystemen voor zijn werk in..
Hij kan je wellicht wel wat tips geven of je vragen beantwoorden..

Over de Trophy 7 ---> snel weg doen.. Gedeelte wat bij je oor komt (speakertje) kan door gebruik langzaam aan dicht slibben met huidcellen en huidvet.
Speaker harder zetten tot maximaal geluid en nog bijna niets meer horen :muur
Schoonmaken gaat niet meer, en de helpdesk van HTC was belachelijk met de oplossing.
Doe er je voordeel mee.. :knipoog
Ik denk dat ik schoon ben. :bifun Ik heb hem al drie jaar en bel er veel mee. Ook veel handsfree, dat dan weer wel. :toppie

Ik heb geen probleem met mijn touch adapter, maar was inderdaad info aan het uitwisselen met Olaf. Bedankt voor je meedenken, Peter :zwaai
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
fransporter
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:51

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door fransporter »

Kan ik hier nog vragen naar ervaringen met de Solisto? Heb er recent een aan laten sluiten m.b.v. een Y-kabel met schakelaar. Zo kun je CD-wisselaar of de Solisto kiezen. Nou blijkt de kabel aan de korte kant en daardoor is de schakelaar onbereikbaar! Weet iemand hier ervaring en misschien ook een creatieve oplossing voor.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

Ik heb geen Y kabel, want met de Solisto heb je echt geen wisselaar meer nodig. En als ik ooit nog CD's wil horen, plug ik de kabel om onder de stoel. Vandaar heb ik ook deze uitvoering genomen en niet diegene die je direct op je radio aansluit :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Transportje
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2013, 13:48
Locatie: Arnhem

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Transportje »

wat een bus zeg... kan er bijna niet over uit! Zeker wel een van de mooiste die ik ooit heb gezien, ziet er echt fantastisch uit! :jumpklap
Op zoek naar een bus voor reizen Nederland - Frankrijk (Bordeaux)
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

Dank je wel :jump

Ben net terug van vakantie en op de campings hadden we veel bekijks met de bus :ikrij

*trots*
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Plaats reactie