Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
echt knap hoor ik zou helemaal gek worden met zoveel schade
Veel rij plezier met die nieuwe motor hopen dat ie lang mee gaat
Veel rij plezier met die nieuwe motor hopen dat ie lang mee gaat
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Wat een ellende. en wat een verhaal en wat een werk.
Diepe bewondering
En weer top dat je weer kan rijden
Maar ik zo um uit laten lezen de software die er nu in zit.
Misschien domme vraag: het verbussen moeten ze daar eerst uit boren, honen? eer de bussen er in kunnen
Is daar iets scheef geboord, gehoond?
Dit zijn voor mij de vragen die het eerst in mij op komen
Mede omdat je maar 2500km daar mee gereden heeft.
Wat warm wordt zet uit en als de wand te dun is op een plek .........
Maar petje af hoe je het heeft op gelost.
Diepe bewondering
En weer top dat je weer kan rijden
Maar ik zo um uit laten lezen de software die er nu in zit.
Misschien domme vraag: het verbussen moeten ze daar eerst uit boren, honen? eer de bussen er in kunnen
Is daar iets scheef geboord, gehoond?
Dit zijn voor mij de vragen die het eerst in mij op komen
Mede omdat je maar 2500km daar mee gereden heeft.
Wat warm wordt zet uit en als de wand te dun is op een plek .........
Maar petje af hoe je het heeft op gelost.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Jacob; Even over de revisiekop die je nu op het schap hebt liggen; waren de bussen daar in geperst of gekrompen? De eerste generatie revisiekoppen waren met geperste bussen, later werden ze er in 'gekrompen'. Deze eerste generatie bleven lekken. Mogelijk verband?
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Eerst kop opgelast om meer vlees te krijgen., daarna erin gekrompenheemskerk schreef:Jacob; Even over de revisiekop die je nu op het schap hebt liggen; waren de bussen daar in geperst of gekrompen? De eerste generatie revisiekoppen waren met geperste bussen, later werden ze er in 'gekrompen'. Deze eerste generatie bleven lekken. Mogelijk verband?
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- jacobsentertainment476
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
De revisie kop die op de plank ligt is eentje zonder bussen. De kop met een scheurtje is verbust en "schroot" Wellicht dat ik die op de zaak eens doormidden zaag. en zodoende kan zien waar de scheur zit. Ik heb dus eigenlijk een nagenoeg nieuwe onbewerkte kop op de plank liggen.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Als je iemand kent die non-destructive testing zou kunnen, of bijvoorbeeld iemand die werkt bij een Röntgen technische dienst,jacobsentertainment476 schreef:De revisie kop die op de plank ligt is eentje zonder bussen. De kop met een scheurtje is verbust en "schroot" Wellicht dat ik die op de zaak eens doormidden zaag. en zodoende kan zien waar de scheur zit. Ik heb dus eigenlijk een nagenoeg nieuwe onbewerkte kop op de plank liggen.
maar er zijn nog andere methoden,
dan hoef je hem wellicht niet door te zagen..
- jacobsentertainment476
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
NDO magnetisch of penetrant kan ik zelf ook maar het punt is dat de scheur in het inlaat traject van de kop zit. En op een plek waar ik het net niet kan zien. De kop is toch al kapot / schroot, dus waarom niet de zaag er inzetten en kijken wat de toleranties zijn om er maar lukraak in te gaan boren etc etc.Multivan Generation schreef: Als je iemand kent die non-destructive testing zou kunnen, of bijvoorbeeld iemand die werkt bij een Röntgen technische dienst,
maar er zijn nog andere methoden,
dan hoef je hem wellicht niet door te zagen..
Het onderblok net zo die staat momenteel op de werkbank, zodra ik weer terug van job ben dan zal ik deze eens gaan schoonmaken en uit elkaar trekken en fotograferen.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Misschien een tip als je toch gaat zagen Olaf om ook even te kijken wat er onder/naast het verstuiver gat (olie/koelvloeistof kanalen) zit met betrekking tot extra bevestiging aan de rechterkant van de verstuiver waar we het toen ook eens over hebben gehad!
- jacobsentertainment476
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Is inderdaad wel een optie. Moet alleen even tijd zien te vindenktmkrik schreef:Misschien een tip als je toch gaat zagen Olaf om ook even te kijken wat er onder/naast het verstuiver gat (olie/koelvloeistof kanalen) zit met betrekking tot extra bevestiging aan de rechterkant van de verstuiver waar we het toen ook eens over hebben gehad!
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Je hebt nog een heel jaar voor je Olaf
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Ik heb de verbuste kop niet gezien & kan het dus van hieruit ook niet goed beoordelen....maar m'n eerste gedachte is:jacobsentertainment476 schreef:De revisie kop die op de plank ligt is eentje zonder bussen. De kop met een scheurtje is verbust en "schroot" Wellicht dat ik die op de zaak eens doormidden zaag. en zodoende kan zien waar de scheur zit. Ik heb dus eigenlijk een nagenoeg nieuwe onbewerkte kop op de plank liggen.
Waarom niet terug sturen naar VMR Valkenswaard, voor een second opinion?
Dan geef je de ontwikkelaar van de verbussing-techniek ook de kans + feedback om het procedé (indien nodig) te optimaliseren.
Ook zij hebben input nodig, om verder door te ontwikkelen & te pionieren.
Dit wordt absoluut gewaardeerd, door VMR Valkenswaard. Daar ben ik wel van overtuigd.
En misschien kan VMR Valkenswaard het wél lassen?
Ik weet dat zij behoorlijk veel kunnen met cilinderkoppen.
Heb je misschien straks weer een goede verbuste cilinderkop, met een beetje geluk
Doorzagen/weggooien kan altijd nog. Zonde als je deze kans laat lopen, toch?
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Zou er iets met de tolerantie zijn van de bus waar de scheur is gekomen ?
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Eerder met de eigenaar van de bus, zo denk ik...InfoMuis schreef:Zou er iets met de tolerantie zijn van de bus waar de scheur is gekomen ?
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
Dit is wel een oordeel geven zonder dat je de achtergrond exact kent Peter, niet erg netjes en een tikje voorbarig...zo denk ik!Multivan Generation schreef:Eerder met de eigenaar van de bus, zo denk ik...InfoMuis schreef:Zou er iets met de tolerantie zijn van de bus waar de scheur is gekomen ?
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***
het was als humor bedoeld richting Olaf,
en niet als technische opmerking dan wel waarde oordeel..
en niet als technische opmerking dan wel waarde oordeel..