Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T6 ombouwen
Re: T6 ombouwen
Moeten er trouwens effe flink aan gaan hangen om het Austops hefdak dicht te snokken.... is dat altijd zo?
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Zie dit filmpje van Austops zelf om te checken of je het goed doet.
Het zou zo te zien niet extreem veel kracht moeten kosten.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Uiteraard.....
Die had ik ook gevonden.chv schreef: 15 jul 2025, 14:27 Zie dit filmpje van Austops zelf om te checken of je het goed doet.
Ons is het bij Campr uitgelegd dat je beter eerst het dak naar beneden kan snokken en dan pas de spanbanden aan trekken (kan mij voor stellen dat dit beter is voor de levensduur van de spanbanden?)
Ik vroeg mij af of er vanuit de fabriek wellicht verschillende veren beschikbaar zouden zijn?
Dat bij deze bijvoorbeeld rekening is gehouden met evt zonnepanelen op het dak?
Aan de andere kant staat het doek wel netjes strak met deze veren.
Soms zie je er met allemaal plooien in het doek, ook niet netjes....
Nog een ander dingetje, we hebben geen binnenspiegel....
En nu zie ik misschien ook niet heeel erg veel naar achteren, maar ik merk dat ik er steeds in probeer te kijken....
Nu heb ik al zitten zoeken op Weetjewel en ik begrijp dat er twee voorruiten zijn, voor met en zonder regensensor.
Alleen ik vind nergens wat nu waar precies het verschil zou moeten zitten? Waar moet ik naar kijken?
En hoe kan ik zien of mijn bus eventueel voorbereid is op regensensor en automatisch dimmende spiegel?
Kom ik een kabeltje tegen als ik het lampje in het plafond bij de bak er uit wip?
PS: als het goed is is er een nieuwe ruit in gegaan
En nu zie ik misschien ook niet heeel erg veel naar achteren, maar ik merk dat ik er steeds in probeer te kijken....
Nu heb ik al zitten zoeken op Weetjewel en ik begrijp dat er twee voorruiten zijn, voor met en zonder regensensor.
Alleen ik vind nergens wat nu waar precies het verschil zou moeten zitten? Waar moet ik naar kijken?
En hoe kan ik zien of mijn bus eventueel voorbereid is op regensensor en automatisch dimmende spiegel?
Kom ik een kabeltje tegen als ik het lampje in het plafond bij de bak er uit wip?
Even langs rijden bij Carglass, Autotaalglas of bij een schadeherstelbedrijf. Die kunnen het je zo vertellen en kunnen waarschijnlijk ook wel een spiegel plaatsen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ga er maar gemakshalve van uit, dat er af-fabriek door VW vanaf de T5 niets meer is voorbereid.Dropmans schreef: 15 jul 2025, 16:06 Nog een ander dingetje, we hebben geen binnenspiegel....
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- krekwakwol
Wij hebben ook een Austops hefdak op onze LWB T5, maar wij hebben al een paar jaar 500N gasveren i.p.v. de standasrd 550N gasveren gekregen van Austops.Dropmans schreef: 15 jul 2025, 16:00Die had ik ook gevonden.chv schreef: 15 jul 2025, 14:27 Zie dit filmpje van Austops zelf om te checken of je het goed doet.
Ons is het bij Campr uitgelegd dat je beter eerst het dak naar beneden kan snokken en dan pas de spanbanden aan trekken (kan mij voor stellen dat dit beter is voor de levensduur van de spanbanden?)
Ik vroeg mij af of er vanuit de fabriek wellicht verschillende veren beschikbaar zouden zijn?
Dat bij deze bijvoorbeeld rekening is gehouden met evt zonnepanelen op het dak?
Aan de andere kant staat het doek wel netjes strak met deze veren.
Soms zie je er met allemaal plooien in het doek, ook niet netjes....
Dit omdat mijn vrouw toch wel problemen had met het omlaag trekken van het dak. En dat gaat prima.
We hebben nog gekeken naar electriche cilinders, maar je zit toch met het eerste stukje wat hulp nodig heeft om hem over het dode punt omhoig te drukken en dat lukte niet met electrisce cilinders, zonder constructief iets te veranderen.
Dus de iets lichter gasveren zijn een prima optie.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Ja, nu je het zegt, daar hebben we het eigenlijk ook al over gehad..Multivan Generation schreef: 15 jul 2025, 16:29
Ga er maar gemakshalve van uit, dat er af-fabriek door VW vanaf de T5 niets meer is voorbereid.
Kijk, dat is mooi!krekwakwol schreef: 15 jul 2025, 21:58
Wij hebben ook een Austops hefdak op onze LWB T5, maar wij hebben al een paar jaar 500N gasveren i.p.v. de standasrd 550N gasveren gekregen van Austops.
Dit omdat mijn vrouw toch wel problemen had met het omlaag trekken van het dak. En dat gaat prima.
We hebben nog gekeken naar electriche cilinders, maar je zit toch met het eerste stukje wat hulp nodig heeft om hem over het dode punt omhoig te drukken en dat lukte niet met electrisce cilinders, zonder constructief iets te veranderen.
Dus de iets lichter gasveren zijn een prima optie.
Gewoon Austops een mailtje gedaan?
Verder helemaal tevreden met het dak hoor, hoewel ik de T4 Cali met beugel sneller open en dicht had. Even wennen aan die spanbandjes.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Voorruiten met regensensor zijn echt anders als de voorruiten zonder.
De spiegel voet is ook anders.
Als je dus nu een gewone ruit er in hebt, dan gaat de spiegelvoet van een binnenspiegel die bedoeld is voor een ruit met regensensor niet passen.
Bel anders eens Autotaalglas in Goes op, en vraag naar Jack. Leg het probleem uit en vraag wat hij voor je kan betekenen.
Heb toen bij Golf1 cabrio van hem een oplossing gekregen.
Vorige eigenaar had er een binnenspiegel van een Mini ingeplakt. Ik wilde het origineel hebben. Dus ik zorgde voor een originele binnenspiegel en hij voor het voetplaatje. Wellicht hebben ze zo in de afvalbak nog iets voor je liggen? Bij mij kwam het uit de vitrine en heb toen een donatie voor de fooienpot gedaan.
Groetjes Peter
De spiegel voet is ook anders.
Als je dus nu een gewone ruit er in hebt, dan gaat de spiegelvoet van een binnenspiegel die bedoeld is voor een ruit met regensensor niet passen.
Bel anders eens Autotaalglas in Goes op, en vraag naar Jack. Leg het probleem uit en vraag wat hij voor je kan betekenen.
Heb toen bij Golf1 cabrio van hem een oplossing gekregen.
Vorige eigenaar had er een binnenspiegel van een Mini ingeplakt. Ik wilde het origineel hebben. Dus ik zorgde voor een originele binnenspiegel en hij voor het voetplaatje. Wellicht hebben ze zo in de afvalbak nog iets voor je liggen? Bij mij kwam het uit de vitrine en heb toen een donatie voor de fooienpot gedaan.
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
er zit zo'n rond dopje op de binnenkant van de voorruit.
Spiegeltjes daar voor koop je nieuw voor 18 euro, dus dat is wel te overzien.
Ik denk dat ik dat maar doe voorlopig
Is dan alleen niet zelfdimmend, maar dat is ook niet heel erg, achterruiten zijn aardig getint
Spiegeltjes daar voor koop je nieuw voor 18 euro, dus dat is wel te overzien.
Ik denk dat ik dat maar doe voorlopig
Is dan alleen niet zelfdimmend, maar dat is ook niet heel erg, achterruiten zijn aardig getint
- krekwakwol
Wij hebben met het dak omhoog met een permanent marker een streep gezet op de spanbandjes, zodat je kunt zien tot hoever je ze minimaal moet lossen voor je het dak omhoog drukt.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Grappig, zoiets had ik ook bedacht om te doenkrekwakwol schreef: 16 jul 2025, 10:03 Wij hebben met het dak omhoog met een permanent marker een streep gezet op de spanbandjes, zodat je kunt zien tot hoever je ze minimaal moet lossen voor je het dak omhoog drukt.
Vrouwlief had van de week 1 bandje niet genoeg ruimte gegeven en de andere wel, dan staat er ook behoorlijk wat spanning op dat ene bandje....