Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ombouwproject naar Camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Utsie
Berichten: 258
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:04
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Utsie »

Peter, Ziet er erg goed uit :yes

hoop dat ze ook zo mooi zitten tijdens het rijden.

en helemaal mooi dat de kleur past bij de rest.

ben benieud als ze beiden elektrisch zijn aangesloten.


Gr. Utsie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Even wat antwoorden op gestelde vragen:
sgsdebruijn schreef:Mooi dat het gelukt is, dagje vrij? die pb's kwamen ook zeer rap terug :toppie
Hoe is het me de ondersteuning van de hamstrings, ook een belangrijke op lange ritten.
Thuis achter de computer administratief werken :knipoog
Ondersteuning is prima.
limburger schreef: zit er nu ook stoelverwarming in? of mis je die (nog) niet?
ik vind een stoel zonder losse hoofdsteun wel een aparte degelijke uitstraling hebben!
je bus wordt met iedere aanpassing weer meer je eigen unieke bus. dit is een geweldig topic om door te lezen
Stoelverwarming heb ik niet gevonden, dus nee.
Het ziet er inderdaad heel anders uit.. slanker ook.
De bus wordt inderdaad steeds unieker. :gekte en is wellicht ook inspiratie voor anderen, dat het ook eens anders kan. En dank je voor het compliment.
kurt&oxana schreef:ziet er super uit Peter , wat is de volgende stap ?
weet ik nog niet... en dank je wel..
Zie onder....
jan2009 schreef:Ziet er sjiek uit. En netjes zo op die onderstellen :toppie
Dank je Jan, de stoelconsoles bij onze bus herbergen nogal wat extra spul zoals 2de accu, en aan de bijrijderszijde 2 versterkers, dus ja, dan is de keuze voor stabiele T4 consoles gauw gemaakt.
De aanpassing van de bestaande T4 console footprint naar de Porsche afmetingen heeft wat denkwerk gekost,
het moet tenslotte ook veilig zijn en ook APK-waardig !

@ Ron en Thomas en Jaccomega: dank jullie wel..
Oviivo schreef:Het zijn erg fraaie stoelen! Ik zou toch echt de armleuningen missen, retrofit ? :knipoog
Dank je wel, als je wat meer out of the box zou denken, en niet bij alleen VW blijft dan wordt je vanzelf creatief.
Ik snap niet dat je dan denkt aan aanpassing van mooie lederen juweeltjes met armleuningen, die naar buiten zouden wijzen.
Dat wordt geen gezicht. T5 armleuningen zijn trouwens ook maar schrale gevalletjes als je ze vergelijkt met T4 armleuningen.. :knipoog
Als je in deze stoelen gezeten hebt, dan hoef je geen armleuningen meer..
En anders heb je de deuren nog waar je een armpje op kan leggen..
Utsie schreef:Peter, Ziet er erg goed uit :yes hoop dat ze ook zo mooi zitten tijdens het rijden. en helemaal mooi dat de kleur past bij de rest. ben benieuwd als ze beiden elektrisch zijn aangesloten.
Gr. Utsie
Dat bijpassend op kleur was zeer belangrijk voor me. En al een van de redenen dat ik super fraaie Saab stoelen aan mijn neus voorbij heb laten gaan.
Die zouden me trouwens 50 euro per stuk gekost hebben :knipoog in volleder :yes . Maar de kleur moet matchen anders wordt het zo'n ratjetoe.
Elektrische verstelling is wel gaaf hoor .. de rode stiksels zijn natuurlijk helemaal matching met onze lakkleur :yes :yes
jan2009 schreef:Vindt het wel bijzonder dat ik daar op je busvloer een waterpomptang en een Vuist ! zie liggen. Is nu niet bepaald het gereedschap wat ik bij jou verwacht. :nuts :knipoog
Is je bijrijdersstoel nu ook weer draaibaar? Groetjes , ook van Ada :T44EVER
Dag Jan,
ik heb de boel in de auto nog iets beter op maat gemaakt, en had een kraspen en de dichtsbijzijnde hamer (in dit geval een vuistje) gepakt om even een centertje in het metaal te tikken,
zodat boren wat gemakkelijker ging. De waterpomptang lag in de weg in mijn koffer dus maar even daar gelegd. Draaiconsole tussen de stoelzitting en console, zit er nu niet tussen.
Ook omdat de onze geen doorvoer heeft voor de bedrading van de elektrische rugleuning verstelling.

Volgende stap:
achterzijde bijrijders console dichtmaken en voorzien van afschakelbare 2de accu indicatie; afdichting is reeds op maat gemaakt dus kan er zo in, alleen de indicatie moet ik er netjes en strak inmaken, alsmede de schakelaar en eventueel een extra 12 Volts aansluiting.

De schakelpook hoes in leder wil ik qua kleur matchend gaan maken, dus die moet ik gaan kleuren, en ik heb nog colourlock over... nu nog wat tijd.. en het schakelpatroon moet van R naast de 1 naar R naast de 4 en onder de 5..
Het is de bedoeling dat het er netjes uitziet..

De stijl van de bus is origineel VW met wat subtiele verschillen daar waar het beter kan..

Groetjes Peter
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Oviivo »

Multivan Generation schreef: Dank je wel, als je wat meer out of the box zou denken, en niet bij alleen VW blijft dan wordt je vanzelf creatief.
Ik snap niet dat je dan denkt aan aanpassing van mooie lederen juweeltjes met armleuningen, die naar buiten zouden wijzen.
Wat ben je toch ook een aimabel schatje, he :kus :bifun

Ik bedoel dat ik jouw bus, net als de mijne, zie als een camper. En dat is dus een reisauto met een relaxed karakter. Daarbij zit ik graag met mijn armen op leuningen.
Dat je deze mooie stoelen niet voorziet van armleuningen, snap ik ook wel, vandaar de knipoog. Ik zou ze alleen missen in een camper :winter

Blijft een heel mooi project, waarmee je bezig bent, geen discussie :T54LIFE oh nee :T44EVER :peace

BTW; ik heb jaren in deze hele fijne stoelen van een ander Duits merk mogen zitten, maar die reed ik minder relaxed :knipoog :toppie

Afbeelding
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Vandaag en lekker toerritje gemaakt en lekker gestuurd.. :jump
Stoelen zitten prima :toppie

Even een foto van onderweg:
Afbeelding

En toen we thuis kwamen nog een licht update uitgevoerd.
Bij ons koplampen project had ik gebruikte D1S lampen er in gestopt, bouwjaar onbekend.
De van 96 smd ledjes voorziene H7 lampjes die we als stadlicht en dagrijlampen gebruiken waren nog goed,
maar er zijn nu mooie ledjes met lensjes..

We hebben de Philips xenstart D1S vervangen door Osram Xenarc 66144 cool blue intense lampen.
Zie ook hier: http://www.theretrofitsource.com/produc ... s_id=17166 :knipoog

En de dagrijled's door deze:
Afbeelding

Afbeelding

Weer een paar mooie lampjes voor mijn lief er in :knipoog

Verbruik is nu:
Afbeelding
Zie ook op de dagteller hoeveel er reeds gereden is op deze tank :knipoog
Gaat dus makkelijk over de 1000 km heen en we zijn benieuwd of we over de 1100 km op één tank gaan..

Dus met alle motorische updates van de laatste tijd (versnellingsbak, VTG-lader, uitlaatspruitstuk downpijp, software op maat) zijn we qua verbruik er flink op voorruit gegaan en qua rijplezier ook :yes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Harry 341 »

Ben benieuwd wat mijn verbruik dan gaat worden als ik jouw spullen gemonteerd heb...en de katvervanger...
Rij nu al 1100 km op een tank...en nog 100 meer tijdens vakantie... :ie
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Mickel Moen »

Ziet er goed uit die stoelen Peter. :yes
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Harry 341 schreef:Ben benieuwd wat mijn verbruik dan gaat worden als ik jouw spullen gemonteerd heb...en de katvervanger...
Rij nu al 1100 km op een tank...en nog 100 meer tijdens vakantie... :ie
Mijn spullen blijven in mijn bus. Sorry Harry :zwaai

Schakelpook hoes was dit:
Afbeelding

En is nu dit geworden:
Afbeelding

Afbeelding
Dat komt er al een stuk beter bij qua kleur..
De knop is ook gedaan..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Jurgen VH »

Die Porsche zetels zien er erg gelikt uit Peter :toppie
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door sgsdebruijn »

Ik weet het niet hoor met die p#n!skoker Peter, knop nog gepoetst, die stoelen zijn wel fraai.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Uiteindelijk is het dit geworden:

Afbeelding

Melding was net gekomen, dus we hadden naar schatting nog 80 kilometer extra kunnen rijden.. :gekte

Afbeelding

Afbeelding

Nog even langs Kurt&Oxana geweest en hem viel het ook al op, dat onze bus zo zuinig was..

Binnenkort komt er nog een hele andere update op de bus..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door sgsdebruijn »

Wel erg netjes maar kom je als je tankt ook op 6.3 uit?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Ja, Johan heeft extra zorg besteed,
dat het verbruik wat door de MFA weergegeven wordt, klopt met de realiteit.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door sgsdebruijn »

Mooi, zou er voor tekenen (-;
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door odorf »

Mooi hoor, zeker met die bijpassende pookhoes.

Nog een paar http://www.fuchsfelge.de/?id=189 erbij??
Ja ik weet het, geen verstand van velgen, daarom kan ik het ook gerust roepen. :knipoog :toppie

Maar de stoelen staan netjes. In de droge opstelling had ik er nog niet zo'n voorstelling bij, maar het staat goed in een T4.

Groeten,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Inderdaad Jan,
een beter milieu begint nog altijd bij jezelf..
Het is ook een soort van lifestyle..
Je kent ons huis..

De zonnepanelen hebben nu al ruim 1800 kWh aan stroom geproduceerd (in precies 3 maanden),
zodat we wellicht ons doel; energie neutraal te kunnen leven, volgend jaar kunnen behalen..

Maar we dwalen af...
binnenkort maar weer eens een meeting organiseren.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie