Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

camper bouwen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

Dat is inderdaad nog wel een goeie peter, het is behoorlijk onhandig dat hij telkens naar beneden valt. Zat te denken aan een oplossing.

ik heb verder nog wel een vraagje over het water in de bus. Hoe groot moeten die tanks zijn (schoon en vuil)? Ik zit te denken aan 2 x 5 want dan heb ik er weer een berg ruimte bij.
alleen kan ik me herinderen dat het minimaal 10 liter moet zijn (per tank) maar kan dat niet meer terug vinden.

alvast bedankt
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: camper bouwen

Bericht door Roger B. (11)61 »

het is wat meer werk, en zal iets meer kosten, maar een tank ONDER de bus (er is ruimte zat daar) kost je binnenin geen ruimte....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: camper bouwen

Bericht door Multivan Generation »

Volgens mij is er geen minimale hoeveelheid gedefinieerd ..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

dank je wel, dan doe ik er kleine jerry cans in.
Roger zijn optie is natuurlijk ook mooi maar qua tijd ga ik dat echt niet halen, wil namelijk ook nog wat extra kastjes bouwen.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
anita-sushi
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2009, 13:41
Locatie: Veluwe

Re: camper bouwen

Bericht door anita-sushi »

Erik en Ingrid, ziet er SUPER uit!! Persoonlijk zou ik nog wel overwegen om het passagiersbankje te vervangen voor een 'klap-bankje'. Misschien heeft Matje nog iets? Maar verder top-werk hoor!!
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

Eindelijk is het zover, onze camper wordt nu echt op de proef gesteld. vanmiddag vertrekken we naar schotland om vervolgens engeland onveilig te maken. We zullen er dus wel achter komen of alles waterdicht is! :bifun
1 ding zijn we nu al achter al hebben we 2 keer zoveel ruimte van van te voren. Het is altijd proppen met wat je mee wilt nemen.

na 3 weken engeland ga ik ook nog 2 weken weg naar frankrijk, ik wens iedereen daarom ook een hele fijn vakantie en over 5 weken hoop ik dat alles bevallen is en kunnen we vast en zeker weer aan de knutsel.

groetjes Erik en ingrid
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: camper bouwen

Bericht door Roger B. (11)61 »

kun je gelijk naar de camperjam in engeland :toppie Multivan Generation en Pascal 141 zijn daar ook heen (rode zelfbouw westfalia met NL kenteken en witte met onderrand zwart met B kenteken)

Fijne vakantie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

camperjam ligt helaas te ver uit de route, had er wel heel graag heel gegaan.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: camper bouwen

Bericht door Multivan Generation »

surfingerik schreef:camperjam ligt helaas te ver uit de route, had er wel heel graag heel gegaan.
Je hebt helaas dan wat gemist :zwaai
Wat was het een fantastische meeting op een zeer fraai en ontzettend ruim landgoed :yes

Natuurlijk veel plezier op en tijdens de vakantie gewenst :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

zo, de bus was een succes! 2 weken naar schotland en engeland geweest om te golfsurfen en we hebben echt een heerlijke vakantie gehad. We hebben op de meest mooie plekken langs de kust gestaan, af en toe wel afgewisseld met wat campings.
uiteindelijk zijn we maar tegen een paar kleine dingen aagelopen, we moeten namelijk het dakje even een kitrandje geven. helemaal vergeten en bij is nog niet helemaal waterdicht.
verder wil ik mijn boxen toch nog achter gaan ophangen want uit mijn 2 deursboxen komt gewoon veel te weinig herrie :bifun

verder hebben we besloten wat we geen accu gaaan instaleren voor een koelkastje, het is handig maar niet noodzakelijk voor ons en het neemt veel kostbare ruimte in voor ons.
voor koud bier hebben wij namelijk het volgende recept. stop je blikken in een koelbox, 2 kilo ijs er bij en vullen met water, gooi er een paar flinke handen zout bij en wacht 10 minuutjes. resultaat: ijskoud bier, wel even het zoute water van je blikje halen ;)

ergens aan de kust in schotland:

Afbeelding
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: camper bouwen

Bericht door Roger B. (11)61 »

surfingerik schreef:verder hebben we besloten wat we geen accu gaaan instaleren voor een koelkastje, het is handig maar niet noodzakelijk voor ons en het neemt veel kostbare ruimte in voor ons.
voor koud bier hebben wij namelijk het volgende recept. stop je blikken in een koelbox, 2 kilo ijs er bij en vullen met water, gooi er een paar flinke handen zout bij en wacht 10 minuutjes. resultaat: ijskoud bier, wel even het zoute water van je blikje halen ;)
alleen even een diepvries installeren voor die 100kilo ijs die je tijdens je vakantie nodig hebt :bifun :bifun

als het puur om de ruimte van de accu gaat....die zet je onder de bestuurdersstoel...........
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

beetje timen met een supermarkt werkt ook goed ;)

maar het gaat er meer om dat we dan de opbergruimte voor de koelbox moeten opofferen, we hebben geen ruimte meer aan de zijkanten.

ik ben van plan om achterin bij de achterklep over de breedte nog een kastje te timmeren waar ik in de zijkanten ook mijn boxen kan plaatsen. Ik zit alleen een beetje met de aanpak hoe ik moet beginnen en hoe ik het moet monteren. het dak en zijkant zijn allemaal rond, hoe krijg ik dat mooi sluitend en hoe ga ik het stevig bevestigen.
de panelen zijn namelijk 4 mm dik niet echt veel houvast.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: camper bouwen

Bericht door Roger B. (11)61 »

die koelbox waar je je bier in koelt moet toch ook mee? een elektrisch koelboxje hoeft niet veel anders van formaat te zijn... maak op meerdere plekken een 12v aansluiting (cig.aanst.plug) en je kunt hem kwijt waar je plaats hebt..........
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: camper bouwen

Bericht door Harry62 »

Groot Brittanie is mooi hé! Wij zijn er ook geweest. langs de zuid/oost kust en de west kust bij Bristol en Bath.
Rijden was je zo aan gewend. Alleen blijf je schrikken op de land weggetjes als er in eens een auto rechts opduikt :ie

Wat je boxen betreft maak een hangkastje achterin. heb je een perfecte klankkast voor veel herrie,
je hebt gelijk wat opbergruimte en het neemt niet meer dan 10 cm van je hoogte weg.
Bijlagen
T4 in Haistings.JPG
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: camper bouwen

Bericht door Harry62 »

Ik heb het hangkastje zelf gemaakt en bekleed met stof. van 12mm multiplex

Ik heb 2 latjes van 8 cm bij 45 cm aan de zijkant bevestigd met hoekijzertjes.
Daarna de afstanden opgemeten (Want het loopt bij mij iets taps toe) en de onderplaat er tussen bevestigd.
Dan gaten uitzagen, let op dat je iets van de balk aan de achterkant blijft.

Als je de boxen er in hebt kun je kijken hoeveel ruimte je overhoud voor een kastje.
De klep kun je met een pianoscharnier bevestigen.
Zorg wel voor een goede vergrendeling van de klep!!!
Bijlagen
hangkast van binnen T4.JPG
hangkast T4.JPG
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Plaats reactie