Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door Dimitri-Turbo »

Zijn de mooiste aftermarket/xenon-look lampen... zag al in een topic dat ze worden aangeboden voor 150 euro... ni veel geld voor zo'n setje! Alleen moet ik dan nog wel eerst een bussie scoren... deze mod staat bovenaan mijn lijstje :yes
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door Johan729 »

Heb ze nu ook maar eens besteld in 't chroom,apk is eind juni dus heb nog even tijd.Ik heb hier 6000 en 8000 k xenon liggen.Rij momenteel met 6000 rond in originele mv lampen.Wil eigenlijk over naar 8000 k.Wordt het licht met deze depo lampen met blauwachtige lens niet te (Johnny's)blauw?Ik heb gelijk powerleds meebesteld voor de stadslichten.steeklampjes voor de angel eyes haal ik eruit.Dat vind ik niet erbij passen.geeft dit mogelijk storing als er geen steeklampjes in zitten.Ombouwen van de koplampen zie ik niet zitten,moet maar gelijk met keuren gebeuren.wel zonde van de euries,maar zie mezelf hier voor de deur niet mijn halve voorkant eraf schroeven.Is niet anders...of valt het allenmaal wel mee????
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door sep »

Tot 8000 k is het niet sjonnie...ik rij zelf al jaren met 8000 k en kan het je van harte aan bevelen..het is meer fel wit dan blauwig licht ..zeker in combi met een paar powerleds in je stadslichten lijkt het erg goed ....ik heb trouwens nog een speciaal diagram in een boek staan die je helpt om de lamp units goed te stellen qua hoogte /breedte en licht overlapping..ik zal em eens scannen en posten. :toppie

De bumper hoef je niet in het geheel te verwijderen..gedeeltelijk los halen is al voldoende ,de lampjes van de stadlicht ringen kun je gewoon ontkoppelen,dat geeft geen foutmeldingen ..het is niet echt een ingewikkeld klusje....als je er een paar uur voor uittrekt dan is het wel klaar .

http://m-landmann.eu/t5_stossfaenger_01.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvg sepster
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door robertTREBOR »

6000K = 3000 LUMEN

8000K = 2800 LUMEN

je levert een kleine 10% lichtopbrengst in vanwege het kleurtje.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door Johan729 »

robertTREBOR schreef:6000K = 3000 LUMEN

8000K = 2800 LUMEN

je levert een kleine 10% lichtopbrengst in vanwege het kleurtje.


En dat willen we nou net niet.....6000K dus.
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door Johan729 »

sep schreef:Tot 8000 k is het niet sjonnie...ik rij zelf al jaren met 8000 k en kan het je van harte aan bevelen..het is meer fel wit dan blauwig licht ..zeker in combi met een paar powerleds in je stadslichten lijkt het erg goed ....ik heb trouwens nog een speciaal diagram in een boek staan die je helpt om de lamp units goed te stellen qua hoogte /breedte en licht overlapping..ik zal em eens scannen en posten. :toppie

De bumper hoef je niet in het geheel te verwijderen..gedeeltelijk los halen is al voldoende ,de lampjes van de stadlicht ringen kun je gewoon ontkoppelen,dat geeft geen foutmeldingen ..het is niet echt een ingewikkeld klusje....als je er een paar uur voor uittrekt dan is het wel klaar .

http://m-landmann.eu/t5_stossfaenger_01.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvg sepster
Gedeeltelijk eraf,welke bevestigingspunten moet ik dan wel of niet hebben.In de bijgevoegde link (die zeer nuttig is) gaat hij er wel helemaal af.Heb ook bij tips en trucs gekeken,daar gaat hij ook in z'n geheel eraf.
Bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door robertTREBOR »

6000K geeft 2900 Lumen
8000K geeft 2500 Lumen
10000K geeft 2300 Lumen
12000K geeft 2000 Lumen

Bovenstaande cijfers betreft een BMW koplampunit, maar duidelijk is dat hoe meer kleur hoe minder licht op de weg.

Het eraf halen van een voorbumper van een T5 is drama, de schroeven zitten echt op de meest onlogische plekken verstopt ( t.o.v. T4 ) zonder duidelijk schema gewoon NIET te doen.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33871
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door Multivan Generation »

robertTREBOR schreef:6000K geeft 2900 Lumen
8000K geeft 2500 Lumen
10000K geeft 2300 Lumen
12000K geeft 2000 Lumen

Bovenstaande cijfers betreft een BMW koplampunit, maar duidelijk is dat hoe meer kleur hoe minder licht op de weg.

Het eraf halen van een voorbumper van een T5 is drama, de schroeven zitten echt op de meest onlogische plekken verstopt ( t.o.v. T4 ) zonder duidelijk schema gewoon NIET te doen.
Dat schreef ik toch al? :nuts :gekte
Daarom kon ik me ook al niet voorstellen dat je ineens die 30% meer licht zou hebben
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door robertTREBOR »

Wel even bij de les blijven heh :-)

Die 30% meer was de belofte die ik op ebay had gelezen als je de

35 watt xenon pitten zou vervangen voor 55 watt xenon pitten

Ik vol goede moed die set besteld, links een 35 watt laten zitten

en rechts die 55 watt met bijbehorende voeding gemonteerd.

en er een paar dgn. mee rond gereden, maar de beloofde 30% was slechts rond de 10%

ben nu wel ff helemaal klaar met het uitpluizen met die depo's :-)
Bijlagen
links 35 watt rechts 55 watt
links 35 watt rechts 55 watt
links 35watt rechts 55 watt waar is de beloofde 30% meer licht ?
links 35watt rechts 55 watt waar is de beloofde 30% meer licht ?
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door ktmkrik »

robertTREBOR schreef:Wel even bij de les blijven heh :-)

Die 30% meer was de belofte die ik op ebay had gelezen als je de

35 watt xenon pitten zou vervangen voor 55 watt xenon pitten

Ik vol goede moed die set besteld, links een 35 watt laten zitten

en rechts die 55 watt met bijbehorende voeding gemonteerd.

en er een paar dgn. mee rond gereden, maar de beloofde 30% was slechts rond de 10%

ben nu wel ff helemaal klaar met het uitpluizen met die depo's :-)
Niet alles geloven wat er geschreven word Robert....een leuk verhaal is snel geschreven maar het waarmaken is vaak een kunst!
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door Johan729 »

Vanmiddag de lampen ontvangen van Car Fantasy.
En wat denk je.................Pennetje van stelmotor linker koplamp gebroken.Het hele binnenwerk ligt los in de unit.
Kl*te zooi! Balen!
Vond het al vreemd dat deze lamp niet ingepakt was met folie(de rechter wel).Waarschijnlijk al een keer teruggekomen.
Heb inmiddels een mail gestuurd,morgen even bellen.
Kijken of dit een beetje netjes opgelost wordt.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door ktmkrik »

Johan729 schreef:Vanmiddag de lampen ontvangen van Car Fantasy.
En wat denk je.................Pennetje van stelmotor linker koplamp gebroken.Het hele binnenwerk ligt los in de unit.
Kl*te zooi! Balen!
Vond het al vreemd dat deze lamp niet ingepakt was met folie(de rechter wel).Waarschijnlijk al een keer teruggekomen.
Heb inmiddels een mail gestuurd,morgen even bellen.
Kijken of dit een beetje netjes opgelost wordt.

Bij Car Fantasy.nl altijd 14 dagen op zicht
Mocht u een artikel ontvangen dat door transport beschadigd is dan kunt u contact met ons op te nemen om dit te melden.

Mag dus volgens mij geen probleem opleveren Johan.
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door Johan729 »

ktmkrik schreef:
Johan729 schreef:Vanmiddag de lampen ontvangen van Car Fantasy.
En wat denk je.................Pennetje van stelmotor linker koplamp gebroken.Het hele binnenwerk ligt los in de unit.
Kl*te zooi! Balen!
Vond het al vreemd dat deze lamp niet ingepakt was met folie(de rechter wel).Waarschijnlijk al een keer teruggekomen.
Heb inmiddels een mail gestuurd,morgen even bellen.
Kijken of dit een beetje netjes opgelost wordt.

Bij Car Fantasy.nl altijd 14 dagen op zicht
Mocht u een artikel ontvangen dat door transport beschadigd is dan kunt u contact met ons op te nemen om dit te melden.

Mag dus volgens mij geen probleem opleveren Johan.
Heb er ook wel vertrouwen in dat 't goed komt,maar bij zoiets denk ik dan,heb ik dat weer!
En wilde bus volgende week laten keuren,met de huidige ingebrande mv lampen gaat ie er niet doorheen komen.
dat word dus afspraak verzetten,voortaan zaakjes eerder in orde maken. :bonk

Weet iemand of ik dat stekkertje los kan koppelen tussen stadslicht en lichtringen om die angel eyes niet mee te laten branden?
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door robertTREBOR »

Yep !!

ik heb die stekker ook los liggen, vond die gelige ringen meer jaren 80.
heb in dat stadslicht boven het knipperlicht een LED zitten, dat icm Xenon staat helemaal
geweldig :-)
succes !
Bijlagen
kijk das pas (xenon)  licht voor je bussie !
kijk das pas (xenon) licht voor je bussie !
Xenon lampen Pilot WJW.JPG (15.21 KiB) 1678 keer bekeken
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: DEPO T5 lampunits mooi en GOED beeld NA modificatie

Bericht door vaniac »

robertTREBOR schreef:Yep !!

ik heb die stekker ook los liggen, vond die gelige ringen meer jaren 80.
heb in dat stadslicht boven het knipperlicht een LED zitten, dat icm Xenon staat helemaal
geweldig :-)
succes !
Hallo Robert,
Gezien de kosten is het ombouwen van de Depo's op xenon zeker een aardig alternatief voor de standaard halogeen koplampen. Maar als ik het lichtbeeld op de foto bekijk, vind ik het licht weliswaar fel, maar vooral ook vlekkerig met lichtere en donkere plekken. Ook de bermen van de weg worden nauwelijks verlicht :ie :ie :ie . En daar zit nu precies het verschil met de orginele, "dure" bixenons af fabriek die een zeer gelijkmatig, verreikend en zeer breed lichtbeeld hebben. Bovendien hebben deze nog de automatische hoogteregeling en de koplampsproeiers. Ik vind in ieder geval de orginele bixenons hun geld waard, zowel de uitvoering van de T5.1 als de nieuwe in de T5.2 GP. Vooral deze laatste zien er zeer gelikt uit :klappen :klappen :klappen
Plaats reactie