Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Endebendebus reloaded...

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Het dak zelf ligt wel op z'n plek want de klinkmoeren zitten in positie ... Ik had het donordak er helaas niet naast liggen . Later zag ik dat op het donordak het achterste tentprofiel over de achterste dakversteviging liep , dat vond ik niet logisch en nadat ik een hulplijn had gebeld heb ik het profiel zo kort mogelijk daar achter bevestigd..dus het dak ligt ok maar de rest incl de voorste goot blokken een cm of zo naar achter. Het slot schoongemaakt en de pen beetje rechtgebogen en nu sluit het perfect! Na het onweer ook geen plas water gevonden :ie
Laatst gewijzigd door Endebendebus op 22 jun 2012, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door limburger »

ziet er allemaal mooi uit! en gewoon weer een leuk verhaal om te lezen!

ik neem aan dat die 1cm niet voor extreme problemen gaat zorgen... ben bijvoorbeeld wel benieuwd of je het tentdoek mooi strak gespannen krijgt, weet niet of die cm daar invloed op heeft?

succes met de verdere ombouw, en foto's blijven maken! dat heb ik zelf helaas veel te weinig gedaan...

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

limburger schreef:ziet er allemaal mooi uit! en gewoon weer een leuk verhaal om te lezen!

ik neem aan dat die 1cm niet voor extreme problemen gaat zorgen... ben bijvoorbeeld wel benieuwd of je het tentdoek mooi strak gespannen krijgt, weet niet of die cm daar invloed op heeft?

succes met de verdere ombouw, en foto's blijven maken! dat heb ik zelf helaas veel te weinig gedaan...

:driveT4 :T44EVER
Gelukkig past de tent perfect( ook met ouderwetse uitstelmechanisme) bedankt voor het compliment :yes
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Ziehier...de achterste alu-tentrail is gemonteerd bovenop de achterste dakversteviging cq bedplank houder. Je verzint het niet... :bonk (nog goed afgelopen)
Bijlagen
Het donordak..
Het donordak..
2012-06-22_154626.jpg (6.93 KiB) 1579 keer bekeken
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
kolebrie

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door kolebrie »

Ik dacht die zijn nog wel even bezig met de grote klus, dus en ik zie en lees de vorderingen later wel van Thomas.
Vandaag effe weer kijken... :groteogen , nou nou. dat gaat als een Speedy (Gonzalez).
Geweldig hoor :klappen

Ik vind deze rubriek " T4 projecten" moeilijk om aan te klikken en te kijken wie wat weer onderneemt om de "GROTE" klus te klaren. Wat een prestaties worden hier geleverd :werkaanT4, da's effe slikken.
Ik gun het jullie van harte, met zoveel inzet en energie heb ik maar een woord voor RESPECT!!
Ik moet ook het een en ander doen aan mijn bussie, maarrre.....ik duik liever weg :lach de tijd en energie ontbreekt mij (na uitstel komt afstel :nuts ).

Zo ik ga maar weer van deze rubriek af, van zulke geweldige projecten wil ik even niks meer zien/lezen :toppie


:zwaai


Richard
Gebruikersavatar
jorritK
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:13

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door jorritK »

Wat een prachtig verslag. En wat een herkenning! Top gedaan hoor. Erg leuk om te lezen weer. Even wat doorlezen op het forum is altijd weer erg leuk :toppie
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Bedankt voor de steun in de rug, voelt goed! :yes
Gelijk maar doorgepakt...eerst het op MP verkregen draaiplateau voor de bijrijdersstoel maar eens onderhanden genomen, borstelen ontvetten primer en zwarte lak. Na droging passen en met geschikte bussen en stevige ringen op de console gemonteerd.
Een stukje rode krimpkous op de ontgrendelhandle gekrompen, kleurt mooi bij het interieur :toppie
Nu nog het gordelprobleem oplossen...Bij een stoel van voor 1996 zit de gordel op een rail aan de console. Beetje kak constructie eigenlijk. Bij het draaien zit ie in de weg. Er kwam nog een klusje bij.... :bonk MAAK NOOIT JE DEURPANELEN SCHOON MET CILITBANG MET BLEEK :alarm resultaat: uitgebleekte vlekken. Dus de boel uit elkaar en vast in de kunststofprimer gespoten. Achteraf ook wel strakker...
Bijlagen
In de primer
In de primer
passen en monteren
passen en monteren
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door matje86 »

jan thomas bedoelt de gordelgeleiding welke aan de console zit, maar oplossing is snel gevonden :knipoog
moet alleen nog ff naar almere, wanneer is de rdw keuring?
Bijlagen
foto 002.jpg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Ha, Jan de keuring is na de vakantie hoor...Maar ik heb zitten vogelen en die korte die je daar hebt op de foto is lang genoeg denk ik. (En de vakantie is over drie weken) Tot die tijd schroef ik de originele gordelhouder er weer op. Ik hoor het wel van je. :jumpklap
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

De deurpanelen gespoten..in vrijwel exact de kleur die ze oorspronkelijk waren, als nieuw :gekte
Verder gegaan met de inbouw van het interieur, we zaten nog met de achterste speakers. Ik zag dat in de Westfalia-interieur er een bovenkast is met de speakers erin. Ik heb iets soortgelijks gemaakt, maar dan een opbergvak van 10 cm (voor boeken, een laptop of reisgidsen) En dan voortgeborduurd op het al bestaande natuurlijk. De speakers komen eronder, dus niet in het front. Ook hadden we bij de Zweedse groot-inboedel gigant al een warm-kleurige 12v led lampen setje gekocht met 4 ronde superdunne led-lampjes. Omdat het schijnt dat Led verlichting niet tegen de wisselende accu spanning kan (14 v) een DC/DC 12v converter gekocht en deze achter in een speakergat ingebouwd en aangesloten op de huishoudaccu via de gezekerde schakelaar. Even meten wat + en - is uit het orginele adaptertje en goed aansluiten. Nu nog een kwestie van "lampen ophangen" en inpluggen.
Bijlagen
Voorkant...
Voorkant...
bovenkast
bovenkast
Als nieuw
Als nieuw
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Multivan Generation »

heel fraai gedaan :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Multivan Generation »

@ Jan,
er staat toch dat ze gespoten zijn ? :nuts
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Gewone ordinaire zijdeglans lak van praxis... :jump
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Gewoon verder met de (voorlopig) laatste loodjes...de bovenkast geschuurd, gelakt . Zeil in de bus, weet nog niet of het zal bevallen, we zullen de komende weken zien of het voldoet. Cyrix scheidingsrelais en victron acculader geinstalleerd. M. heeft schitterende opbergzakjes gemaakt van vinyl. Fietsdrager opgehangen.....en een nachtje proefgeslapen bij pa & moe op de oprit :jump . Ok....tis effe wennen.....twee keer mien kop gestoten en drie keer mijn knie, wel erug knus :yingyang :groteogen en gelijk de volgende dag toch nog even een Nasaschuim opdekmatras gekocht. Die past nog wel op het dak erbij. (3,5 cm dik)Nu nog de laatste zaken nog doen. Kleine zaken...
Bijlagen
mooi he..
mooi he..
...
...
zeil..
zeil..
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Gelukkig ook een paar mega-wolkbreuken onderweg gehad....waterdicht :gekte
Bijlagen
lampje in ere hergebruikt..
lampje in ere hergebruikt..
victron
victron
hoekstukjes gemaakt
hoekstukjes gemaakt
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Plaats reactie