Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ben der eigenlijk wel klaar mee

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Zo snif snif, ben even een beetje emotioneel :adhd :adhd


Maar mn cilinderkoppie is weer thuis, :wjw
Nu snel even een broodje eten, en dan als de wiedeweerga aan de klus. Vanavond nog de kleppen, diesel leiding, en nog een aantal dingen. Als het goed is komen morgen de nieuwe seal's / o ringen voor de verstuivers binnen, ondanks dat deze compleet met goede o ringen zijn geleverd wil ik er toch nieuwe op zetten.

Even een foto van de cilinderkop met bussen
DSC08461.JPG
Duidelijk te zien dat ze rond het originele gat eerst versteviging hebben opgelast. Voor de rest kan ik er weinig van zeggen :toppie De cilinderkop is gecontroleerd en is vlak.

Ondertussen de turbo besteld en morgen even bellen voor de uitlaatspruitstuk. En ik twijfel nog over een gloed nieuwe via Ebay voor 320 euro mhhhh :bonk
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door robertTREBOR »

jacobsentertainment476 schreef:Morgen komt ie terug :gekte :adhd :adhd :gekte Kan niet wachten :adhd :adhd

Volgens mij vindt onze Topic starter "Ben der eigenlijk wel klaar mee" het wel stiekum gewoon hardstikke leuk :lach :lach
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 28 mei 2013, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

robertTREBOR schreef:
jacobsentertainment476 schreef:Morgen komt ie terug :gekte :adhd :adhd :gekte Kan niet wachten :adhd :adhd

Volgens mij is onze Topic starter "er helemaal niet klaar mee" maar vindt hij het stiekum gewoon hardstikke leuk :lach :lach
Nou om heel eerlijk te zijn, ben er inderdaad nog niet klaar mee :bifun Maar goed ook, als ik nu de kosten bekijk en dat vergelijk met wat ik verloor als ik de T5 zou hebben verkocht met defecte motor tja.....

Totaal zonder turbo en uitlaatspruitstuk zit ik op €1600,- En de uren reken ik maar niet :muur Maar voor dat geld heb ik wel alles volgens het boekje gedaan, en alle onderdelen vervangen die ik nodig vond om te vervangen (incl verstuivers). En zeker nu alles weer een beetje op z'n plaats begint te vallen wordt het eigenlijk nog wel leuk ook :ie ik hoop dat dit de remedie is om weer zorgeloos 100 a 150 duizend kilometer te kunnen :driveT5
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door ratlookcalifornia »

[quote="jacobsentertainment476"]Zo snif snif, ben even een beetje emotioneel :adhd :adhd




Even een foto van de cilinderkop met bussen
DSC08461.JPG

Wauw, ziet er uit als nieuw !!!! Mooi stukje vakwerk, ben benieuwd naar het eindresultaat, succes met dit mooie project :gekte
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Oviivo »

Ik zou zelf bijna gaan dromen van het moment dat je je bus weer voor het eerst start, na zo'n ingrijpende hartchirurgie :yes
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Zo pfff, net de handen weer schoon :toppie
DSC08473.JPG
Cilinderkop zover klaar dat als morgen de nieuwe O ringen binnen zijn de verstuivers er in kunnen. Dan ben ik ook gelijk zover dat de verstuivers afgesteld kunnen worden.
En dan kan de kop weer op het blok :ie :knipoog

Ik ben geen auto monteur, en dit heb ik ook nog niet eerder gedaan. Maar het valt me tot nu toe 100% mee om dit zelf te doen, begin het zelfs nog leuk te vinden ook :ie
Maar hoop dit voorlopig niet nog eens te doen :bonk Morgen gaan we hopelijk weer verder prutsen :wjw
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door robertTREBOR »

Pim 328 schreef:Garantie gaat tot 2 jaar. onbeperkt km

Dan heb je nog coulance.
Coulance kan gegeven worden, maar dit hoeft niet.
Bij coulance wordt gekeken of de auto netjes door de dealer is onderhouden en of er geen beurt overschrijdingen zijn geweest.
Maar bij coulance is het normaal gesproken ook max. 5 jaar (officieel zelfs 3) en max. 150.000 km


Bij montage van de verstuivers let op de juiste montage hoek. zet je ze fout erin dan staat de boel onder spanning en kan het zijn dat er een verstuiver door de klepdeksel naar buiten komt.
Boutjes allemaal vervangen en met moment vast zetten. Zijn namelijk rek bouten.
Bij vervangen van de cil. kop, moet je de aandrijftandwielen ook opnieuw afstellen ook hier goed opletten dat dit allemaal goed gebeurd, dit ivm extra slijtage aan de tandwielen bij een foute afstelling.

Coulance ??

Toen mijn T5 128kw 8-2008 115.000km altijd dealeronderhouden 26-02-2013 dus exact 4 jr en 6 mnd. oud en toen 110.000 km gereden , weggesleept moest worden vanwege een kapotte verstuiver, was coulance totaal onbespreekbaar , ik moest
gewoon 1250 euro betalen met de mededeling dat de overige verstuivers er ook aan zaten te komen.
Tevens moet ik regelmatig mijn stuurbekrachtiger bijvullen want die lekt. (bovenop de r. koplamp.)
Ik heb nog nooit van mijn leven zulke prutskwaliteit meegemaakt !! vandaar dat ik er WEL klaar mee ben !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Coulance ??

Toen mijn T5 128kw 8-2008 115.000km altijd dealeronderhouden 26-02-2013 dus exact 4 jr en 6 mnd. oud en toen 110.000 km gereden , weggesleept moest worden vanwege een kapotte verstuiver, was coulance totaal onbespreekbaar , ik moest
gewoon 1250 euro betalen met de mededeling dat de overige verstuivers er ook aan zaten te komen.
Tevens moet ik regelmatig mijn stuurbekrachtiger bijvullen want die lekt. (bovenop de r. koplamp.)
Ik heb nog nooit van mijn leven zulke prutskwaliteit meegemaakt !! vandaar dat ik er WEL klaar mee ben !
Robert, als de andere verstuiver en de cilinderkop nu nog niet ingeslagen zijn, zou ik persoonlijk zsm de seal's gaan verwisselen op de andere verstuivers. Een setje seals kost niet zo gek veel, en als je de cilinderkop een slag voor kunt zijn voor dat die er af moet. Dan scheelt het zeker veel geld. En zoals ik al in mijn bovenstaande topic zij, het valt mij heel erg mee om het zelf te doen.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door sep »

jacobsentertainment476 schreef:
robertTREBOR schreef:
jacobsentertainment476 schreef:Morgen komt ie terug :gekte :adhd :adhd :gekte Kan niet wachten :adhd :adhd

Volgens mij is onze Topic starter "er helemaal niet klaar mee" maar vindt hij het stiekum gewoon hardstikke leuk :lach :lach
Nou om heel eerlijk te zijn, ben er inderdaad nog niet klaar mee :bifun Maar goed ook, als ik nu de kosten bekijk en dat vergelijk met wat ik verloor als ik de T5 zou hebben verkocht met defecte motor tja.....

Totaal zonder turbo en uitlaatspruitstuk zit ik op €1600,- En de uren reken ik maar niet :muur Maar voor dat geld heb ik wel alles volgens het boekje gedaan, en alle onderdelen vervangen die ik nodig vond om te vervangen (incl verstuivers). En zeker nu alles weer een beetje op z'n plaats begint te vallen wordt het eigenlijk nog wel leuk ook :ie ik hoop dat dit de remedie is om weer zorgeloos 100 a 150 duizend kilometer te kunnen :driveT5
..
In mijn ogen is dat jouw "bus"wel waard...tis een schitterende uitvoering !!!!..succes met sleutelen :yes ...ik volg jouw klus met grote interesse....zeer leerzaam !

Mvg sepster
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Vanmorgen zat ik dus bij de voordeur met een kop koffie te wachten op de postbode die mij de O ringen zou bezorgen, en tot mijn verbazing rijdt die mijn huis zo voorbij :huilen :huilen :huilen Ik ben zelfs nog de straat opgegaan om de auto in de verte te zien verdwijnen :huilen

Ben vervolgens maar naar Groenlo gegaan en heb daar bij de firma Klein Gunnewiek een gereviseerde uitlaatspruitstuk opgehaald :yes €180,- ex btw. Maar dan wel eentje zo goed als nieuw, bijna geen onderscheid te maken tussen een nieuwe en deze. Aan de hand van het EGR Topic Maar even een EGR plaatje gemaakt ( 6mm RVS) En uit verveling ook nog even het inlaatspruitstuk netjes in de zilver verf gezet :nuts

Al met al wacht ik dus nog op een set O ringen, de turbo en een grote kan 0W30 olie van Agip.
Ik heb geen banden met de firma, maar voor de mensen die ook de 0w30 nodig hebben, is dit wel een prijs knaller Ebay linkje Na het Topic en tips en trucs en TDI-Wiki te hebben gelezen over welke olie ik op mijn AXE motor zou moeten gooien ben ik dus opzoek gegaan naar een motor olie die dus specifiek de VAG norm hanteert. En die wou ik graag met jullie delen. En ga dus AGIP ENI I-sint Tech 0W-30 gebruiken :wjw Gelijk een kan van 20 ltr besteld, dus als er niets lekt kan ik er hopelijk een hele tijd mee doen :knipoog
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door robertTREBOR »

jacobsentertainment476 schreef:
Coulance ??

Toen mijn T5 128kw 8-2008 115.000km altijd dealeronderhouden 26-02-2013 dus exact 4 jr en 6 mnd. oud en toen 110.000 km gereden , weggesleept moest worden vanwege een kapotte verstuiver, was coulance totaal onbespreekbaar , ik moest
gewoon 1250 euro betalen met de mededeling dat de overige verstuivers er ook aan zaten te komen.
Tevens moet ik regelmatig mijn stuurbekrachtiger bijvullen want die lekt. (bovenop de r. koplamp.)
Ik heb nog nooit van mijn leven zulke prutskwaliteit meegemaakt !! vandaar dat ik er WEL klaar mee ben !
Robert, als de andere verstuiver en de cilinderkop nu nog niet ingeslagen zijn, zou ik persoonlijk zsm de seal's gaan verwisselen op de andere verstuivers. Een setje seals kost niet zo gek veel, en als je de cilinderkop een slag voor kunt zijn voor dat die er af moet. Dan scheelt het zeker veel geld. En zoals ik al in mijn bovenstaande topic zij, het valt mij heel erg mee om het zelf te doen.

Beste Jacob

Ik snap dat je het allemaal goed bedoeld, maar mijn tijdsbesteding ligt in het vastgoed en alles er direct omheen.
Ik heb gewoon de tijd niet om zelf aan mijn bus te gaan lopen klooien met mijn 12 man personeel.
Ik verwacht gewoon van een produkt als VW dat dit een jaar of 6/7 probleemloos mee gaat, en niet
dat ik tussen de 4 en 5 jr. oud met 110.000 km kapotte verstuivers, lekke stuurbekrachtiger, gescheurd spruitstuk en
kapotte vertanding van een R. aandrijfas heb, wat je allemaal maar normaal moet vinden volgens VW.
In deze ben ik dus teleurgesteld in de kwaliteit van het product maar ook de "coulance" van VW .
Er is keuze zat en binnenkort zal ik hier netjes afscheid nemen op het forum en laten weten waar mijn keuze op gevallen is.
Ik hoef helemaal geen bus, het past mooi bij de uitstraling van mijn bedrijf ,maar een mooie SUV of grote stationcar kan ook prima.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ja Robert, ik ben het geheel met je eens. Hoe dan ook links of rechts om er moet nog steeds hard gewerkt worden voor de centen, en je kunt ze maar één keer uitgeven.
Of je nou prive of zakelijk eigenaar bent maakt weinig uit. En inderdaad de VW bus is een dure aanschaf en dan verwacht je ook voor dat geld een kwaliteit's product. Zeker mogen slijtdelen slijten.
Het is een erg lastig punt, want inderdaad hoe ver moet garantie en of coulance gaan in zo'n geval. Van mijn zijde bekeken zou ik het graag hebben gehad.

En inderdaad een mooie SUV of station staat ook niet verkeerd :knipoog Ik heb gelukkig nog de passat naast de bus, dus ben niet geheel overgeleverd aan de fiets :ie
Maar die oude passat 2003, is wel 3 sec gloeien en starten en ronken. Tja zo wil je het gewoon hebben toch !

Succes Robert, en we horen je besluit vast wel :yes


Tevens ter info,
heb achter een Engelse producent aan gemaild over een zelf gemaakt uitlaat spruitstuk. Hier heb ik tot op heden dag nog steeds geen antwoord op terug. En denk niet dat dat gaat gebeuren.

Tevens heb ik aan Motoren revisie Valkenswaard gevraagd wat de mogelijkheden zijn met een extra bevestiging op de verstuiver, ook hier geen antwoord op gekregen. Ik denk dat hier, A: weinig opties voor zijn B: geen enkele fabrikant/leverantesier zijn vingers voor in het vuur wil steken. Dus optioneel blijft over, zelf iets prutsen en zelf het risico nemen :ie
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door robertTREBOR »

Mijn liefde voor VW werd geheel ontkracht toen ik met mijn altijd VW dealer onderhouden T5 van toen exact 4,5 jr. oud met
110.000 km op de teller, weggesleept moest worden voor een stoplicht vanwege een verstuiver.
Eenmaal bij de vw dealer maarten de koning vroeg of ik nog voor enige vorm van garantie in aanmerking kwam,
omdat het toch niet normaal is voor een bus van ca 50.000 euro ! van die leeftijd en zo'n km stand.
Ze trokken zo'n vies gezicht dat wil je niet weten !
Twee dgn. later werd ik schaamteloos gebeld dat me bus klaar was tegen betaling van 1250 euro en
met de mededeling erbij dat de andere verstuivers er ook aan zaten te komen.
Hoe BOT kan je zijn tegen je klant !!
Een week daarna was de olie helemaal op van de stuurbekrachtiger, dat moet ik nu steeds bijvullen, deze rep. kost ook ca 1500 euro. Kijk zo jaag je je klanten keihard weg toch?
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door ktmkrik »

Vraag me af Robert waarom je dan niet eens een goede garage zoekt die voor veel minder en doorgaans veel beter jou bus repareert/onderhoud als ze toch geen garantie/coulance willen geven.
De dealer die jij noemt trekt jou in mijn ogen letterlijk en figuurlijk het vel over de neus, en nog erger toont daar dan ook nog eens asociaal gedrag bij richting de klant toch!
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Pascal-141 »

ktmkrik schreef:Vraag me af Robert waarom je dan niet eens een goede garage zoekt die voor veel minder en doorgaans veel beter jou bus repareert/onderhoud als ze toch geen garantie/coulance willen geven.
De dealer die jij noemt trekt jou in mijn ogen letterlijk en figuurlijk het vel over de neus, en nog erger toont daar dan ook nog eens asociaal gedrag bij richting de klant toch!
vind ik ook !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie