Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Definitief Afscheid van de T5

vragen over de T5
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door robertTREBOR »

Even als goede TIP voor de T5 rijders hier op het forum.

Een haperende pompverstuiver kondigt zich aan middels een schokkende / zeer onregelmatig lopende
motor rond de 2000 omw./min. dit begon bij mij al op 120.000 km.

Na ca 2 maanden op 125.000km ging de pompverstuiver helemaal kapot, dit houd in dat de motor afslaat en
ook NOOIT meer aan wil slaan , je belt het vw hulpdienst nummer en je wordt gratis middels mobiliteitsgarantie naar de dichtsbijzijnde dealer gesleept, na 2 dagen kan je je bussie weer ophalen 1230 euro armer en een nieuwe pompverstuiver en met de mededeling van de receptionist erbij dat de overige 4 er ook wel binnenkort aankomen. :-( m.a.w. 4 x 1230 euro aan kosten ! in het vooruitzicht :-(

De film terug draaiend, had ik ACHTERAF toen de pompverstuiver nog haperde, naar Duitsland moeten rijden en daar mijn
klacht neer moeten leggen en 5 stuks gemodificeerde pompverstuivers moeten vragen, het zou een coulance claim zijn van bijna 6000 euro ! Volgens verhalen op het www circulerend vallen pompverstuivers in Duitsland en Frankrijk onder coulance garantie tot 250.000km , sterker nog er is daar zelfs een terugroepactie geweest .
Helaas hebben wij in NL de pech met PON te maken te hebben met een hele andere visie op coulance garantie.
De vraag is natuurlijk wel hoe zo'n Duitse Dealer met jouw klacht omgaat, je bent er geen klant en komt alleen voor je garantie gezeur, daarnaast spreek ik denk niet voldoende Duits voor een goed gesprek. En hoe kom je weer thuis ?
Met een leenfiets of even in de metro springen met je OV gaat hem ook niet worden.

Op 133.000 km ging de dieselmotor steeds slechter aanslaan, op het www had ik al gelezen dat de uitgeslagen pompverstuiver schachten hier de oorzaak van zouden zijn.

Hup weer volgas naar Duitsland , Hallo wie getz ! ich bin wieder dahr, ich brauche eine neue cijlinderkopf ? en als je toch bezig bent zet er ook even een ander stuurhuis onder want die lekt ook. Hopla weer voor 5500 euro aan coulance garantie

Ze zien me er alweer aankomen ! In Duitsland zou dit zeker gezien de lage km stand WEL ?? coulance garantie zijn geweest.

Al met al toch wel een hele gecompliceerde zieke toestand toch ??

In ieder geval als TIP, woon je niet te ver bij de grens vandaan laat je VW Bus in Duitsland onderhouden en wordt dikke mattie's met de werkplaatschef, ga met hem naar de Partytreff en zorg dat hij het onderste uit de kan haalt voor je qua
coulance garantie want het kan je gewoon 10.000 euro besparen t.o. van de NL (PON ) dealer !!

Kijk zo heb je nog eens wat aan een Forum.......................
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie