Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door ktmkrik »

:bifun Zal dan wel Zeeuwse humor zijn
:zwaai
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ach het mag duidelijk zijn dat ik veel kan verdragen :bonk :muur
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door jacobsentertainment476 »

InfoMuis schreef:Zou er iets met de tolerantie zijn van de bus waar de scheur is gekomen ?
Dit is dus iets wat ik eigenlijk ook wil weten, hoe dicht bij zit de bus van het waterkanaal en dergelijke. En zou de kracht waar mee de bus zich in de kop vast zet na het uitzetten etc de kop uit scheuren. Voorlopig eerst maar even genieten van een rijdende auto zolang het duurt...... :driveT5
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ik heb afgelopen nacht even een beetje aan mijn website gewerkt en een rits foto's er op geprakt. Dus wil je schade foto's zien Hiero klikken. Aangezien ik er niet heel erg op gefocust was zou het goed kunnen dat er een spelvautje in kan zitten dus laat maar horen dan. Viel spaß
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door Oviivo »

HEEL VEEL R.E.S.P.E.C.T. voor jou :wjw :yes :toppie :jumpklap
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door Jakob G »

Opa is weer helemaal bij bedankt jochie, wel gedaan. :jumpklap :jumpklap :jumpklap

Uit waardering zal nog dit jaar een groot deel van de forumers veel achterstelling klusjes voor je doen, schilderen, de tuin, de garage een goede beurt geven, je lekker een grote stap vooruit helpen.

Met wat humor bedacht, en geschreven, maar het zou best wel een voor elkaar kunnen komen.

Groetjes je opa.

De home-link is een afstandbediening voor de garagedeur, poort, hek of andere afstandbediening met radio golven. En heeft drie programmeerbare knoppen. Officieel is ie in deze uitvoering alleen geleverd in de touareg, maar gelukkig is die passend in de T5 multivan. Home-link

Voor info over de motor problemen kan ik je hier heen verwijzen, wel beetje scherp blijven he opa.
Weetjewel-T5-ben der bijna klaar mee
En Mijn site

En ja ik ben al bezig geweest om alles te documenteren, bij de les blijven :wjw :bonk :bifun :bifun
Jacobsentertainment476
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door Jakob G »

Jakob G schreef:Opa is weer helemaal bij bedankt kleinzoon, wel gedaan. :jumpklap :jumpklap :jumpklap

Uit waardering zal nog dit jaar een groot deel van de forumers veel achterstelling klusjes voor je doen, schilderen, de tuin, de garage een goede beurt geven, je lekker een grote stap vooruit helpen.

Met wat humor bedacht, en geschreven, maar het zou best wel een voor elkaar kunnen komen.

Groetjes je opa.

De home-link is een afstandbediening voor de garagedeur, poort, hek of andere afstandbediening met radio golven. En heeft drie programmeerbare knoppen. Officieel is ie in deze uitvoering alleen geleverd in de touareg, maar gelukkig is die passend in de T5 multivan. Home-link

Voor info over de motor problemen kan ik je hier heen verwijzen, wel beetje scherp blijven he opa.
Weetjewel-T5-ben der bijna klaar mee
En Mijn site

En ja ik ben al bezig geweest om alles te documenteren, bij de les blijven :wjw :bonk :bifun :bifun
Jacobsentertainment476
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door jacobsentertainment476 »

Zo nog even een klein momentje wezen prutsen, en heb nog een drama foto gemaakt.
Ondertussen al weer een kleine 3000km gereden en motortje snort heerlijk.
DSC_0510.JPG
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door heemskerk »

Kijk, mooi dat het goed gaat! heb jij je al een beeld kunnen vormen van wat nu uiteindelijk de oorzaak is geweest of blijft het koffiedik kijken?
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door jacobsentertainment476 »

voorlopig is het tussendoor een beetje pielen en dus koffie dik kijken.

Kijk maar even mee, van links naar rechts zuiger 5-4-3-2-1
Afbeelding
Kan nou niet echt zeggen dat er overmatige slijtage aan de lagerschalen is te zien, de cilinderwand is nog gaaf. de cilinderwand van #2 heeft een klein randje maar is dat de oorzaak of schade ? ik denk eerder schade, ik kon de zuigers er stuk voor stuk zo uitdrukken. Meer foto's volgen nog.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door Oviivo »

toch blijft het een mooie gezicht, 5 van die jongens op een rij :gekte
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door heemskerk »

Zeker mooi, vijf van die raketten... Alhoewel, ik was sceptisch over de 2.0ltr maar; Ik heb inmiddels een verse 132kw/DSG: Wat een souplesse en, waar ik het meest content mee ben: Die zak knikkers ben ik kwijt, wat een beschaafd geluidsniveau tov de 5-pitter! Ik heb er inmiddels van de T3 (2x) T4 (2x) en de T5 nu ook twee stuks gehad maar dat geratel van die T5.0 vond ik het minst aangenaam van de hele bubs...

@Olaf; heb je al overwogen om de (aangepaste) software eens kritisch tegen het licht te laten houden of heb je daar geen reden tot?
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door robertTREBOR »

Als een pompverstuiver stuk gaat moet de elektronica de boel blokkeren om "waterslag" te voorkomen.
Ik heb dat zelf meegemaakt voor een stoplicht en moest weggetakeld worden richting werkplaats.
Kan het niet zo zijn geweest dat de pompverstuiver stuk is gegaan en deze veels te veel diesel heeft ingespoten waardoor alsnog "waterslag"heeft plaats gevonden?
De krachten die dan vrijkomen zijn gigantisch omdat een vloeistof zich niet laat samenpersen.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door sgsdebruijn »

Kom bijna nooit in de T5 sectie maar bleef hier wel ff hangen, respect voor hoe je door bent gegaan en je problemen hebt opgelost. Btw mooi schuurtje om je klus uit te voeren.

Hopen op veel probleemloze km's
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door jacobsentertainment476 »

Bij het kaal maken van het onderblok kwam ik nog iets moois tegen
Afbeelding
Gelukkig is dit tussen het olie en water gedeelte in dus je hebt er geen last van, maar misschien is het wel goed om deze voor montage in te spuiten met tectiel of dergelijke. Goed weer terug naar de motor, en nog meer drama foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor mij wordt het nu echt vreemd, ik had gedacht dat zuiger #4 in de cilinder was vastgelopen. Maar de schade aan de cilinderwand is nihil en dat kleine randje is wellicht een schade gevolg en niet een oorzaak. Dus ik denk al meer aan een kapot gelopen lager schaal of zoiets. Eerst weer een aantal dagen nachtdienst door worstelen en daarna weer zien zodra ik tijd heb.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie