Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
van Multivan naar California met dubbele climatronic
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Nieuw Projectje
We moesten anders maar eens een standkachel dagje plannen, want dat ding bij mij doet het helaas ook nog steeds niet en het lijkt mij wel erg fijn om in de winter een lekkere snelle warme motor te krijgen.
René
René
Re: Nieuw Projectje
Lijkt me een goed idee,
welke standkachel(s) heb je? (type) en is 'ie (zijn ze) kompleet?
Bel of mail me anders even ,spreken we wat af.
Hoor wel,
welke standkachel(s) heb je? (type) en is 'ie (zijn ze) kompleet?
Bel of mail me anders even ,spreken we wat af.
Hoor wel,
Groet, Oskar.
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Nieuw Projectje
Heb een motor bijverwarmer (3DW) Alles is zover ik weet aangesloten, alleen dat ding heeft het helaas nog nooit gedaan. Wordt dus zoeken/uitpluizen waarom hij het niet doet. Komt goed.
René
René
Laatst gewijzigd door René op 03 apr 2009, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Nieuw Projectje
@Oskar,
Mijn D3L werkt,
Mijn D3W net als bij rene werkt nog niet.Bij rene is alles aangesloten maar hij doet niets.
Bij mij komen we er niet uit welke waterslangen waar aangesloten moeten worden.
We wilden hem op de climatronic zetten met restwarmte functie, dus met de 2 de waterpomp.
Materialen zijn aangekocht maar .......
Berrie
Mijn D3L werkt,
Mijn D3W net als bij rene werkt nog niet.Bij rene is alles aangesloten maar hij doet niets.
Bij mij komen we er niet uit welke waterslangen waar aangesloten moeten worden.
We wilden hem op de climatronic zetten met restwarmte functie, dus met de 2 de waterpomp.
Materialen zijn aangekocht maar .......
Berrie
Re: Nieuw Projectje
Hoi Berrie en René,
wordt inderdaad een "standkachel dagje" met twee bussen.
lijkt me geen probleem, hoewel ik me even afvraag wat je precies met restwarmte functie bedoelt. Dit ken ik wel van het merk met de ster maar niet van de VW T4.
We hebben de D3WZ als bij verwarmer (water) en dan de D4WZ als bij- verwarmer met standkachel functie (water), deze werkt met je bestaande koelvloeistof naloop pomp en twee vacuüm gestuurde kachel kranen en schakel je in met je klokje (geprogrammeerd) of met een afstand bediening, een kabelboom onder de mat naar je tweede accu en een dik relais voor de aansturing.
Hoor het wel,
wordt inderdaad een "standkachel dagje" met twee bussen.
lijkt me geen probleem, hoewel ik me even afvraag wat je precies met restwarmte functie bedoelt. Dit ken ik wel van het merk met de ster maar niet van de VW T4.
We hebben de D3WZ als bij verwarmer (water) en dan de D4WZ als bij- verwarmer met standkachel functie (water), deze werkt met je bestaande koelvloeistof naloop pomp en twee vacuüm gestuurde kachel kranen en schakel je in met je klokje (geprogrammeerd) of met een afstand bediening, een kabelboom onder de mat naar je tweede accu en een dik relais voor de aansturing.
Hoor het wel,
Groet, Oskar.
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Nieuw Projectje
Oskar,Oskar 725 schreef:Hoi Berrie en René,
wordt inderdaad een "standkachel dagje" met twee bussen.
lijkt me geen probleem, hoewel ik me even afvraag wat je precies met restwarmte functie bedoelt. Dit ken ik wel van het merk met de ster maar niet van de VW T4.
We hebben de D3WZ als bij verwarmer (water) en dan de D4WZ als bij- verwarmer met standkachel functie (water), deze werkt met je bestaande koelvloeistof naloop pomp en twee vacuüm gestuurde kachel kranen en schakel je in met je klokje (geprogrammeerd) of met een afstand bediening, een kabelboom onder de mat naar je tweede accu en een dik relais voor de aansturing.
Hoor het wel,
Ik wil de restwarmte functie laten vervallen. Wordt allemaal te moeilijk zijn geen schema's van te krijgen.
Restwarmte dan blijft de auto zichzelf warm houden via de klimatronic zolang er nog warmte uit het motorblok komt na een lange rit.
Ik wil de D3W in simpelste uitvoering als motorbijverwarming of eventueel simpelste standkachel functie.
Heb de d3L voor het interieur.
Berrie
Re: Nieuw Projectje
Prik maar een datum en plaats, wat het makkelijkste is, zaterdags of zondags kan bij mij allebei.
Ga 18 en 19 april naar het kamper weekeinde in Dinxperloo, de 25e heb ik de bus niet, 26 wel... laat maar horen
Lijkt me een leuke uitdaging.
Dat rest warmte verhaal is leuk en werkt best wel mooi, maar bedenk even dat er bij een T4 een motor bij-verwarmer toegepast wordt omdat 'ie winterdag bij langzaam rijden niet op temp. komt en al helemaal niet als je de climatronic op AUTO laat staan.
De regel systemen die bv. Mercedes toepast zijn ontwikkeld voor het betreffende type, ook AUDI kent het principe van rest warmte regeling in zijn "duurdere" modellen. Ik denk, met alle respect voor de uitdaging, dat je je inderdaad in een groot, duur avontuur stort.
Ga 18 en 19 april naar het kamper weekeinde in Dinxperloo, de 25e heb ik de bus niet, 26 wel... laat maar horen
Lijkt me een leuke uitdaging.
Dat rest warmte verhaal is leuk en werkt best wel mooi, maar bedenk even dat er bij een T4 een motor bij-verwarmer toegepast wordt omdat 'ie winterdag bij langzaam rijden niet op temp. komt en al helemaal niet als je de climatronic op AUTO laat staan.
De regel systemen die bv. Mercedes toepast zijn ontwikkeld voor het betreffende type, ook AUDI kent het principe van rest warmte regeling in zijn "duurdere" modellen. Ik denk, met alle respect voor de uitdaging, dat je je inderdaad in een groot, duur avontuur stort.
Groet, Oskar.
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Nieuw Projectje
Ik denk eerlijk gezegd,
dat het bij die andere merken aangestuurd wordt via het can-circuit.
Als je dit bij een T4 wilt laten werken,
lijkt me een van de voorwaarden dat je beide climatronic units, voorziet van spanning uit de 2de accu.
Dit om de bedrijfszekerheid/startcapaciteit te kunnen blijven waarborgen..
Had Chris trouwens niet zoiets al uitgevoerd??
dat het bij die andere merken aangestuurd wordt via het can-circuit.
Als je dit bij een T4 wilt laten werken,
lijkt me een van de voorwaarden dat je beide climatronic units, voorziet van spanning uit de 2de accu.
Dit om de bedrijfszekerheid/startcapaciteit te kunnen blijven waarborgen..
Had Chris trouwens niet zoiets al uitgevoerd??
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Nieuw Projectje
Dus toch nog gelukt, Berrie?
En aan de andere zijde ook in de lijst,
of in het hangkastje?
En aan de andere zijde ook in de lijst,
of in het hangkastje?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Nieuw Projectje
Vers van de pers,
nu de andere kant erook in.
Past maar op een plek, maar zo mooi alsof het ervoor gemaakt is.
Wij weten wel beter.
California mit doppel climatronic gibts nicht.
Kan dus nu het kastje achter ook iets hoger hangen omdat ik nu geen plenum over het kastrandje hoef te maken.
nu de andere kant erook in.
Past maar op een plek, maar zo mooi alsof het ervoor gemaakt is.
Wij weten wel beter.
California mit doppel climatronic gibts nicht.
Kan dus nu het kastje achter ook iets hoger hangen omdat ik nu geen plenum over het kastrandje hoef te maken.
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: van Multivan naar California met dubbele climatronic
En VW maar zeggen dat het niet kan...
Soms kunnen ze niet "out of the box"-denken he....
Maar het is zeker weten een aanvulling hoor,
dat je achter weer gewoon koeling hebt..
Van het weekend hebben we er al weer van kunnen genieten
Mooi opgelost zo,
dus er zijn 2 mogelijkheden
Enige moeilijkheid die je nu nog hebt,
is hoe je het gaat aanstromen.
Dus hoe breng je de koude lucht naar het rooster..
Maar we laten ons zeer graag verrassen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: van Multivan naar California met dubbele climatronic
Multivan Generation schreef:
En VW maar zeggen dat het niet kan...
Soms kunnen ze niet "out of the box"-denken he....
Enige moeilijkheid die je nu nog hebt,
is hoe je het gaat aanstromen.
Dus hoe breng je de koude lucht naar het rooster..
Maar we laten ons zeer graag verrassen
Ik ga ze aanstromen met die buizen die in de caravanwereld gebruikt worden als luchtverwarming.
Deze steek ik in de zwarte buis die naarboven geleid, en dicht ik met ( PUR, steenwol ) of iets dergelijks af.
Als 2de ga ik de climatronic van de 12 Volt voeding van de auto afhalen en op de 12 Volt voeding van de camper zetten.
Voordeel dat ik daarmee kan bereiken is dat ik de climatronic kan laten ventileren ( niet koelen ) op warme dagen.
En met een zwarte camper kan dat prettig zijn.
Berrie
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: van Multivan naar California met dubbele climatronic
Hela zwartrijder
Heb je al een oplossing bedacht voor de D-stijl bekleding aan de achterzijde,
want dat was onder andere één van de redenen dat ik de california lijsten heb geskipt...
Heb je al een oplossing bedacht voor de D-stijl bekleding aan de achterzijde,
want dat was onder andere één van de redenen dat ik de california lijsten heb geskipt...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: van Multivan naar California met dubbele climatronic
Multivan Generation schreef:Hela zwartrijder
Heb je al een oplossing bedacht voor de D-stijl bekleding aan de achterzijde,
want dat was onder andere één van de redenen dat ik de california lijsten heb geskipt...
Wat bedoel je?
Dit is er zo ingebleven hoor.