Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2400d turbo plaatsen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Roger B. (11)61 »

je zegt dat die motor van die TDI redelijk opgepept is , dus zeg ik dat het dan kwa motorkoppel en vermogen niet zo'n probleem mag zijn als die 5e versnelling aangepast wordt.....

gewoon reactie op jouw antwoord op mijn opmerking.......................................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

:toppie
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

ik zit nog met en probleem..je ziet aan de turbo dat rood darmpje.maar het vertakt nog 2keer
waar zal dit geen gaan.of op wat is dit aan gesloten
en iets lager loopt er ook nog en rood buisje naar beneden (op de inlaatcollector)
waar loopt dit naar toe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat slangetje onderaan op dat zilver-blinkende trommeltje dat is van de EGR (knap dat een 2,4D met turbo die aangesloten heeft, daar meot je toch IETS van motormanagement voor hebben om dat aan te sturen lijkt me) die WIL je nieteens aansturen, dus dat is overbodig.

Dat trommeltje bij de turbo is je Wastegate bediening, die moet bij een bepaalde turbodruk je wastegate open drukken/trekken om de turbodruk te begrenzen.

een kant zit op de turbo-uitgang (om turbodruk in het slangetje te krijgen) een tweede zit dus op dat wastegate-membraan, de derde gaat hoogstwaarschijnlijk naar een inspuitpomp met laaddruk afhankelijke inspuitregeling, die ook de laaddruk moet weten om aan de hand daarvan te kunnen regelen.


Ik heb enerzijds respect dat je je zo aan het informeren bent over de techniek, aan de andere kant mis je zo veel basiskennis van (diesel)motortechiek dat ik het ook wel erg onverstandig vind dat je er zelf aan gaat rommelen.

Ik heb een opleiding eerste monteur gedaan maar ik zou er niet aan beginnen, ik mis de specifieke kennis en apparatuur en ervaring om het allemaal veilig afgesteld te krijgen. De kans je motor om zeep te helpen is wel degelijk aanwezig. Als je dat risico nemen niet erg vindt is het een leuk studieprojectje
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

ik ben een zeer goede dakwerker :toppie (dit is mijn job)
maar ik heb nooit technisch opleiding gehad kwa auto mechanica
maar heb wel al zeer hoge risico's genomen.van versnellingsbakken van moto's tot cillinderkoppen plaatsen van auto's.en het is mij altijd goed gelukt.
maar ik ben iemand dat eerst veel uitleg vraag voor ik er aan begin.
ik probeer zo veel mogelijk prenten en foto's te bekomen.zo weet ik hoe alles er uit zie......
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Roger B. (11)61 »

het ombouwen is ook niet zo lastig, maar zorgen dat je turbo en pomp goed afgesteld zijn en de motor niet naar zijn grootje geholpen wordt is het lastige, dat red je niet met plaatjes
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

je bent nog van mij niet vanaf hoor..er zullen nog vragen komen

hier is al en bedankje voor de goede tips :yes
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door rick_k »

Op het plaatje lijkt het wel alsof de wastegate dubbel aangestuurd wordt. Of hij heeft er misschien een turbodruk meter tussengeplaatst. Roger, je kan al zien dat de EGR eraf is, bij het blindplaatje, dan is het slangetje voor afstoppen, denk ik.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Roger B. (11)61 »

Als je de EGR niet gebruikt en niet wil gaan gebruiken, waarom zou je dat membraanboxje dan moeten afdoppen, dat staat niet in verbinding met wat dan ook...

die extra turbodruk aansluiting kan uiteraard ook hel goed naar een turbodrukmeter lopen inderdaad..
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

hoe groot moet en olie koeler zijn.
en min kanaalen?????
tot hoeveel bar
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Roger B. (11)61 »

kun je dat iets duidelijker formuleren?

als je de oliekoeler van een TDI monteerd is het een water gekoelde oliekoeler die tussen het oliefilter en de steun daarvan gemonteerd zit.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door Multivan Generation »

ik denk dat een extra oliekoeler wil gaan monteren..

Pascal heeft daar eens een stukje over geschreven op het Belgian T4 club forum.
Ik dacht dat hij een 16 rijen had gekocht voor een 1,9 TD+ destijds :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

dit bedoel ik.....als ik en extra oliekoeler plaats.hoe groot moet die zijn,hoeveel rijen.
en hoeveel bar moet de oliekoeler aan kunnen
Multivan Generation schreef:ik denk dat een extra oliekoeler wil gaan monteren..

Pascal heeft daar eens een stukje over geschreven op het Belgian T4 club forum.
Ik dacht dat hij een 16 rijen had gekocht voor een 1,9 TD+ destijds :lach
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door rick_k »

Hoe ga je de bus eigenlijk nog door de Belgische keuring krijgen met een turbo opbouw?

mvg Rick
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: 2400d turbo plaatsen

Bericht door TRANSPRTER »

geen probleem.. :yes
Plaats reactie