Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Het Candy White Projectuur

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Deki »

Hoi Kevin een klein vraagje :yes

Zo'n Vmax onderstel hoe rijd dat op de weg voel je geen trillingen meer enzo ... ik rijd nog steeds op mijn normale T5 onderstel van 2005 en als ik op een Slechte wegdek rij dan voel ik van alles in de auto ... of is daar niks aan te doen?

Ik hoor het wel THX :driveT5

Groetjes,

Deki.
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Deki schreef:Hoi Kevin een klein vraagje :yes
Zo'n Vmax onderstel hoe rijd dat op de weg voel je geen trillingen meer enzo ... ik rijd nog steeds op mijn normale T5 onderstel van 2005 en als ik op een Slechte wegdek rij dan voel ik van alles in de auto ... of is daar niks aan te doen?
Ik hoor het wel THX :driveT5
Groetjes,
Deki.
Hoi Deki,

Met de V-Maxx rijdt het op goed wegdek lekker, bij slecht wegdek zul je misschien wat stuiteren,
de veren zijn korter en stugger dan standaard, maar de schokdempers zijn hier ook weer op afgestemd.
Bij normaal wegdek heb ik eigenlijk geen trillingen, en voel ik geen rare dingen.
Ook niet met de 20" er onder, je voelt alles wel beter maar niet storend in ieder geval.

Je kan je V-Maxx set ook zelf in hardheid instellen, dus ook op z`n zachts.
Dat verschil merk je dan weer wel, hard of zacht.

Als je omlaag gaat lever je lever je altijd wel in op comfort, maar het is maar wat je zelf wil, natuurlijk.
Maar ik vind dat het met deze set, tijdens het normale rijden reuze meevalt.
Bij echte flink hobbels en hoge drempels ga je het pas merken.
De progressieve veren werken in ieder geval goed. Het eerste stukje is zacht, daarna hard(er).

Met het standaard onderstel heb ik een jaar gereden, maar kan mij geen bijzondere slechtwegdek problemen herinneren.
Maar ik reed toen wel met stalen velg met geloof ik een R65 band of iets in die geest.

Mocht je nog tijd hebben, kan je het op de nieuwjaarsmeeting zelf ervaren... :wjw
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Nog voor de geïnteresseerden:

Na enig speurwerk het exacte model TFT LCD, wat ik in de bus heb op de plaats van de spiegel heb.
Dus met 4 AV kanalen met mogelijkheid van 3 beelden tegelijk. (de meesten kunnen er namelijk maar 1 tegelijk)
Kosten: US $109.00

http://www.ebay.com/itm/New-10-2-TFT-3- ... 3f133aa9ef

Afbeelding
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Deki »

Bedankt voor je reactie Kevin.. :yes

Kijk het is geen ramp al dat geluid hoort erbij op een normale weg dek hoor ik amper wat natuurlijk ... maar op een oude stenen straat weg dan komen sommige klappen wel hard aan ! weet niet of 18 inch banden er wat mee te maken hebben ....

Tof man die V-maxx kan je alles zelf instellen wou je zeggen en past die schroefset wel op een oudere T5 model 2005 ?? ben bang van niet toch :nuts ...

Op die oudejaars meeting zal je mij niet zien ben ik bang ! ben een grote liefhebber van Transporters (T3/T4/T5) in de familie gehad vooral mijn vader die was er gek van ... maar ik volg elke dag :wjw om op de hoogte te blijfen en zeker als ik hulp of advies nodig heb dan word ik snel geholpen door iedereen hier TOP :yes

En nog iets hoe lang duurt de montage van die schroefset ?? kan toch geen dagen duren :nuts

Groetjes,

Deki.
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Deki schreef:Bedankt voor je reactie Kevin.. :yes
Kijk het is geen ramp al dat geluid hoort erbij op een normale weg dek hoor ik amper wat natuurlijk ... maar op een oude stenen straat weg dan komen sommige klappen wel hard aan ! weet niet of 18 inch banden er wat mee te maken hebben ....
Tof man die V-maxx kan je alles zelf instellen wou je zeggen en past die schroefset wel op een oudere T5 model 2005 ?? ben bang van niet toch :nuts ...
Op die oudejaars meeting zal je mij niet zien ben ik bang ! ben een grote liefhebber van Transporters (T3/T4/T5) in de familie gehad vooral mijn vader die was er gek van ... maar ik volg elke dag :wjw om op de hoogte te blijfen en zeker als ik hulp of advies nodig heb dan word ik snel geholpen door iedereen hier TOP :yes
En nog iets hoe lang duurt de montage van die schroefset ?? kan toch geen dagen duren :nuts
Groetjes,
Deki.
Tuurlijk past dat ook onder jou bus, ik denk dat de set ook precies het zelfde is.

Hier een link van de V-maxx site:
http://www.v-maxx.com/nl/show-products/ ... 3064/3153/
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
bobkim
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jan 2013, 16:58

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door bobkim »

Hoi Kevin,

Gisteren bij mijn T5 Gp het mfsw aan de praat geholpen. Als je af fabriek cruise control hebt zit er waarschijnlijk al het goede regelapparaat en sleepring in. Alleen programeren hielp bij mij ook niet. Er ontbraken 2 draden. 1 van de zekeringkast naar het regelapparaat en 1 van het regelapparaat naar de sleepring. Deze erbij gemonteerd en alles werkt. Let wel op want de regelapparaten moeten er wel voor geschikt zijn.
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

bobkim schreef:Hoi Kevin,
Gisteren bij mijn T5 Gp het mfsw aan de praat geholpen. Als je af fabriek cruise control hebt zit er waarschijnlijk al het goede regelapparaat en sleepring in. Alleen programeren hielp bij mij ook niet. Er ontbraken 2 draden. 1 van de zekeringkast naar het regelapparaat en 1 van het regelapparaat naar de sleepring. Deze erbij gemonteerd en alles werkt. Let wel op want de regelapparaten moeten er wel voor geschikt zijn.
Heej bedankt voor de tip! :toppie
Ik heb af fabriek cruisecontrol, en mijn sleepring past inderdaad. VW zou het uitzoeken, maar uiteraard heb ik nog niks gehoord 3 weken later. :muur Ben wel benieuwd welken draden dat zijn dan.. :adhd
Zou je dat wat verder uit kunnen leggen? :jumpklap
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Het is alweer een poosje stil op dit topic, heb helaas 2 weken zonder bus gezeten... :huilen
Dus hebben de lopende projecten even stil gelegen, maar we gaan weer vrolijk verder.

Iemand wou botsautootje spelen op de rijksweg, maar de bus won uiteraard :knipoog
Gelukkig niet mijn fout, maar je word er uiteraard nooit wijzer van..

Tijdens de meeting was mijn bus dus ook nog niet klaar :muur


Afbeelding
Band en velg aan gort, koplamp beschadigd en naar binnen gedrukt en zijscherm ingedeukt...

Afbeelding
Alle delen van de bumper beschadigd..

Afbeelding
Op deze foto niet tezien, maar alle oplegletters zijn van de kentekenplaat af, en de houder is kapot.

Afbeelding
En ook links op de bumper schade en een kleine deuk in deze velg.

Afbeelding
Weinig van het wiel over, band is ook kapot.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door ktmkrik »

Kevin schreef:Het is alweer een poosje stil op dit topic, heb helaas 2 weken zonder bus gezeten... :huilen
Dus hebben de lopende projecten even stil gelegen, maar we gaan weer vrolijk verder.

Iemand wou botsautootje spelen op de rijksweg, maar de bus won uiteraard :knipoog
Gelukkig niet mijn fout, maar je word er uiteraard nooit wijzer van..

Tijdens de meeting was mijn bus dus ook nog niet klaar :muur


Afbeelding
Band en velg aan gort, koplamp beschadigd en naar binnen gedrukt en zijscherm ingedeukt...

Afbeelding
Alle delen van de bumper beschadigd..

Afbeelding
Op deze foto niet tezien, maar alle oplegletters zijn van de kentekenplaat af, en de houder is kapot.

Afbeelding
En ook links op de bumper schade en een kleine deuk in deze velg.

Afbeelding
Weinig van het wiel over, band is ook kapot.
Dat is een beste klapper geweest Kevin, door gladheid soms ontstaan?
Bus nu helemaal weer in oude staat neem ik aan.
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door RITC »

Zonde,

Alles weer gefixt??
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

RITC schreef:Zonde,Alles weer gefixt??
Ja en nee.. op de volgende pagina staat waarom.
Laatst gewijzigd door Kevin op 27 jan 2013, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Uiteraard kon deze reparatie ook niet goed gaan..

De vrijdag voor de meeting kreeg ik mijn bus terug, met 1 nieuwe band + velg, de andere velg had de verzekering nog geen toestemming voor gegeven. (?)
De schadebehandelaar had nog niet eens mijn schadeformulier en het taxatierapport binnen, terwijl ik al in de bus reed..
Maar het kantoor bij hun is ook héél groot volgens deze mevrouw. :bifun

Maar goed, ik had dus 1 nieuwe band vóór, en 1 die al redelijk aan vervanging toe was. En mijn achterbanden bleken zo goed als kaal, veel meer nog dan de voorbanden, nog geen 15.000 mee weg :nuts
Het schade bedrijf rekent per band €130,- (!!) meer dan de zaak waar ik de velgen had gekocht, dus heb ik de andere banden niet daar laten monteren.
Dit scheelde mij toch alweer €390,-

Met 3 versleten banden in de sneeuw was best spannend, en de auto trok flink naar links.
Met een slakkengangetje de 30km naar de velgenwinkel gereden en 3 stuks nieuw rubber eronder laten zetten.

De monteur die dit deed merkte op dat ze bij het schadebedrijf heel mooi mijn zwarte velgen mee hadden gespoten.. :censor
Allemaal witte verf spikkels op 3 velgen. (behalve op de nieuwe, die zat er tijdens het spuiten nog niet op.)

Bij de terugreis bleek dat het naar links trekken een héél klein beetje minder was, maar het stuur stond nog steeds flink scheef.
Gelijk terug naar het schadebedrijf dus...

De uitlijning kwam door de versleten banden, zeiden ze daar. Alleen had ik nu 4 nieuwe.. :bonk
En de verf gaan ze eraf poetsen hebben ze beloofd. Alleen werd dat wel allemaal pas maandag..
Dat word dus niet naar de meeting.. ff 300km met een stuur op 10 voor 12.. :muur

De maandag erop hebben ze de uitlijning laten doen bij een bandenbedrijf, alleen voor de velgen hebben ze een brug nodig en deze was bezet,
of ik een andere afspraak kon maken.. Nu aankomende maandag. En dan mogen ze gelijk het zijscherm recht op de bus monteren, deze zit scheef.

Al met al kan ik nu wel weer rijden, wacht nog op 1 velg (vervanging of reparatie) en kan nu dus voor de 2e keer terug om de reparatie uit te laten voeren.

Wel jammer dat er zoveel pruts bedrijven bestaan. En het zijn allemaal grote jongens, met veel vestigingen.
Zie de VW met de bearlock verkrachting, en nu weer een groot en bekend schadebedrijf wat steken laat vallen. Jammer..

Maar het is natuurlijk ook raar om wielen af te plakken tijdens het spuiten! :klappen
Ben benieuwd of ze het er morgen af krijgen..
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Nu alles weer vers is toch goed de bandenspanning in de gaten houden, toch vreemd dat die achterbanden zo snel weg waren.
Aan de uitlijning licht het in iedergeval niet (meer). Banden waren niet scheef weggesleten. Misschien was de druk te hoog, waar door hij bol ging staan.
Ik pomte er 4bar in achter. Maar volgens de bandenzaak is het draag vermogen al optimaal bij 3,5bar. Ook bij zware belading.
We zullen zien, de komende 15.000km.

De projecten die stil lagen gaan weer verder, en het laaste nieuwe is een nieuwe chinees in het dashboard.
Nu met een dualcore 1,5GhZ processor en 2GB ram erin. 4x zo snel als de vorige chinees en deze kan nog veel meer! :jump

Het spul draaid op Android 4.03, en is eigenlijk net als een tablet. Maar kan ook een 'normale' interface weergen, zoal RNS 510 bijvoorbeeld.
Wifi, Bluetooth, 3G en internet zit er op, dus je kan overal bellen en internetten met het ding.
Apps kun je waar je ook bent uit de google market downloaden, heel grappig allemaal. Later zal ik nog een review van het apparaat posten.
Maar weer leuk (en goedkoop) spul uit China dus.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door RITC »

Die grote bedrijven verdien veels te makkelijk veel geld. Het is zo vervelend dat je er allemaal zelf weer achter aan moet vangen en regelen.
Je blijft maar bezig met updaten :toppie
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door caddy »

Klote van de schade, je wordt er nooit beter van.

Maar hou ons op de hoogte van je chinees.
Ik wil ook weer iets anders en jou beschrijving staat me wel aan
gr, Jan.
Plaats reactie