Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ben der eigenlijk wel klaar mee

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door frank884 »

Voor mij is het ook nog maar de vraag of in Na de T4 naar een T5 ga,

Die nieuwe bus van Ford (kwaliteit moet zich nog bewijzen) maar hun hebben een giga stap gemaakt
tegenover het vorige model,..dat was echt een tractor,..
ik zou me die bus best ooit een keer kunnen voorstellen als opvolger van mijn T4
eerst eens een jaartje of 5 kijken hoe die het gaat doen als ik niet plotseling van mijn T4 afscheid moet nemen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Multivan Generation »

Even een hele kort door de bocht redenatie;
maar ik lees eigenlijk niets over problemen met de 1,9 TDI.

Zijn die probleemloos dan..?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door frank884 »

Multivan Generation schreef:Even een hele kort door de bocht redenatie;
maar ik lees eigenlijk niets over problemen met de 1,9 TDI.

Zijn die probleemloos dan..?
Die motor zit in vrijwel alle VAG producten daar zijn er veel en veel meer van gebouwd
dan zou het ondertussen ook wel bekend zijn als daar problemen mee waren??

Alleen die motoren zijn wat licht, voor een bus die 85 pk is al helemaal geen optie, en de 105 pk levert ook
op papier het zelfde aantal NM koppel als die 5 cylinder in de T4 maar in de praktijk haalt die het er lang niet van
dan blijft er niet veel meer over bij de T5.

De benzine TSI motoren daar zijn wel problemen van bekend met die distibutieketting
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Multivan Generation »

Wat is er mis met die 1,9 tdi met 105 pk?
Brengt je ook overal..
Ik zie steeds meer 174 pk's komen eventueel nog elektronisch geholpen ook,

Het gewichtsnadeel van de T5 tov de T4 is er wel.
Maar een 88 pk tdi in de T4 brengt je ook overal en best prima.

Waarom is er dan die "hunkering" naar de 130 en 174 pk,
als er toch wel wat problemen mee zijn.

Ik snap ook niet dat VW de T5 nog de pompverstuivers uitbracht.
Commonrail lag al op de plank..

Of krijgen wel collectief steeds meer last van haast?
Ook op vakantie>?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door frank884 »

Als je kijkt hoeveel NM koppel je hebt per kilo te verplaatsen gewicht, en de hoogte van een bus
tegenover wat men in personenwagens heeft zitten,... dan is een minimum van 250 nm helemaal niet overdreven.
het zijn werkpaarden die vaak 2700 kilo wegen en nog aanhangers trekken.
er moet voor mensen die met 4½ ton gewicht rijden ook motoren zijn die daar bij passen,
want dat vermogen moet over een heel lange periode geleverd kunnen worden, en niet alleen effe 10 sec
met inhalen als bij een personenwagen.

er rijden ook polo's en golfjes rond met die zelfde motoren die wegen stukken minder en ook dito aanhangers.
en waarom moet een wagentje als een Audi A6 wel een 3.0 TDI hebben, die komt er ook met een veel kleinere motor.

Ik heb een ABL motor gehad met 140 nm ook die kwam er, maar het rijdt voor geen meter

Pompverstuivers heb ik ook in de vrachtwagen, 836000 km nu (van 2004) nog nooit een pompverstuiver kapot gehad
het is maar hoe het is gebouwd!!!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Zo ff tijd voor een broodje en de koffie pot bijvullen. Vanmorgen weer de postbode afgewacht en verdomme geen O ringen :muur Heb de VW dealer maar gebeld, en gelukkig had hij ze op de plank liggen !! ( toeval of komt het veel voor ?) Maar goed dit was dus het onderdeel waar ik nog op aan het wachten was. En ben vanmiddag maar begonnen met het opbouwen van de AXE motor. Was trouwens op één bout van de cilinderkop nog best even spannend, deze kapte er over bij het opspannen. Maar goed de kop zit er weer op :yes
DSC08496.JPG
Zoals ik al zij nu eerst even een broodje en de koffie opzetten, straks gaan we verder en wil ik op de turbo na ( die hopelijk morgen komt) alles in elkaar hebben.

Trouwens ik vraag mij af waarom de VW monteurs zo'n top salaris hebben ( hoog uurloon wat VW rekent :knipoog ) want ik kan het ook :ie
Laatst gewijzigd door jacobsentertainment476 op 30 mei 2013, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door robertTREBOR »

frank884 schreef:Als je kijkt hoeveel NM koppel je hebt per kilo te verplaatsen gewicht, en de hoogte van een bus
tegenover wat men in personenwagens heeft zitten,... dan is een minimum van 250 nm helemaal niet overdreven.
het zijn werkpaarden die vaak 2700 kilo wegen en nog aanhangers trekken.
er moet voor mensen die met 4½ ton gewicht rijden ook motoren zijn die daar bij passen,
want dat vermogen moet over een heel lange periode geleverd kunnen worden, en niet alleen effe 10 sec
met inhalen als bij een personenwagen.

er rijden ook polo's en golfjes rond met die zelfde motoren die wegen stukken minder en ook dito aanhangers.
en waarom moet een wagentje als een Audi A6 wel een 3.0 TDI hebben, die komt er ook met een veel kleinere motor.

Ik heb een ABL motor gehad met 140 nm ook die kwam er, maar het rijdt voor geen meter

Pompverstuivers heb ik ook in de vrachtwagen, 836000 km nu (van 2004) nog nooit een pompverstuiver kapot gehad
het is maar hoe het is gebouwd!!!!
===================================================================

In mijn vw bus zitten deze pompverstuivers;

vw. parts nr; 07Z 130 073 NX pompverstuiver 533.50 ex. btw. = ca 650 euro inkl. btw PER STUK !!!

na 4,5 jr. en 110.000 km gereden te hebben ging de eerste stuk en moest ik weggesleept worden ,

volgens vw de normaalste zaak v.d. wereld dat de andere 4 binnenkort ook aan vervanging toe zijn ,

(citaat werkplaatchef vw dealer. )

kijk daarom "ben ik der eigenlijk wel klaar mee" !

Het maakt niet uit dat je DUUR bent want daar kies ik zelf voor, maar dan moet je ook de kwaliteit leveren die
aan dat prijskaartje hangt !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door frank884 »

robertTREBOR schreef:
frank884 schreef:Als je kijkt hoeveel NM koppel je hebt per kilo te verplaatsen gewicht, en de hoogte van een bus
tegenover wat men in personenwagens heeft zitten,... dan is een minimum van 250 nm helemaal niet overdreven.
het zijn werkpaarden die vaak 2700 kilo wegen en nog aanhangers trekken.
er moet voor mensen die met 4½ ton gewicht rijden ook motoren zijn die daar bij passen,
want dat vermogen moet over een heel lange periode geleverd kunnen worden, en niet alleen effe 10 sec
met inhalen als bij een personenwagen.

er rijden ook polo's en golfjes rond met die zelfde motoren die wegen stukken minder en ook dito aanhangers.
en waarom moet een wagentje als een Audi A6 wel een 3.0 TDI hebben, die komt er ook met een veel kleinere motor.

Ik heb een ABL motor gehad met 140 nm ook die kwam er, maar het rijdt voor geen meter

Pompverstuivers heb ik ook in de vrachtwagen, 836000 km nu (van 2004) nog nooit een pompverstuiver kapot gehad
het is maar hoe het is gebouwd!!!!
===================================================================

In mijn vw bus zitten deze pompverstuivers;

vw. parts nr; 07Z 130 073 NX pompverstuiver 533.50 ex. btw. = ca 650 euro inkl. btw PER STUK !!!

na 4,5 jr. en 110.000 km gereden te hebben ging de eerste stuk en moest ik weggesleept worden ,

volgens vw de normaalste zaak v.d. wereld dat de andere 4 binnenkort ook aan vervanging toe zijn ,

(citaat werkplaatchef vw dealer. )

kijk daarom "ben ik der eigenlijk wel klaar mee" !

Het maakt niet uit dat je DUUR bent want daar kies ik zelf voor, maar dan moet je ook de kwaliteit leveren die
aan dat prijskaartje hangt !
Ja robert,

ben ik helemaal met je eens,
650 euro voor verstuiver is belachelijk :ie zeker bij die kwaliteit, en dan bij maar 110.000 km :muur zou de VW op zijn minst het eens moeten hebben over coulance 1/3 vd prijs ( moet gemakkelijk dik 4-5 ton mee kunnen)
ipv de arrogante opstelling van VW dat het de normaalste zaak v.d. wereld zou zijn dat de andere 4 binnenkort ook aan vervanging toe zijn. het is dan echt wel geen kwaliteit, ben blij dat ik nog een ouderwetse motor heb,...

maar ik bedoelde te zeggen dat Pompverstuivers niet altijd problematisch zouden moeten zijn
met mijn voorbeeld over die in de vrachtwagen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door robertTREBOR »

Ja robert,

ben ik helemaal met je eens,
650 euro voor verstuiver is belachelijk zeker bij die kwaliteit, en dan bij maar 110.000 km zou de VW op zijn minst het eens moeten hebben over coulance 1/3 vd prijs ( moet gemakkelijk dik 4-5 ton mee kunnen)
ipv de arrogante opstelling van VW dat het de normaalste zaak v.d. wereld zou zijn dat de andere 4 binnenkort ook aan vervanging toe zijn. het is dan echt wel geen kwaliteit, ben blij dat ik nog een ouderwetse motor heb,...

maar ik bedoelde te zeggen dat Pompverstuivers niet altijd problematisch zouden moeten zijn
met mijn voorbeeld over die in de vrachtwagen.
========================================================================================

Het is idd. de arrogantie van de VW dealers die kwaad bloed zet !
Je zou je rot moeten schamen als Dealer organisatie dat je een altijd trouwe VW Dealer klant na 4,5 jr. rijden en 110.000 km op de teller een rekening van 1250 euro presenteert voor het verv. van EEN pompverstuiver ! Nee nix schamen gewoon er VOL overheen dat de rest van de verstuivers er ook aan zitten te komen..............................
En nog maar te zwijgen over mijn lekke stuurbekrachtiger die ik iedere mnd. moet bijvullen , kosten volgens de dealer
ca 1500 euro, ook de normaalste zaak van de wereld volgens hun.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door sep »

Multivan Generation schreef:Wat is er mis met die 1,9 tdi met 105 pk?
Brengt je ook overal..
Ik zie steeds meer 174 pk's komen eventueel nog elektronisch geholpen ook,

Het gewichtsnadeel van de T5 tov de T4 is er wel.
Maar een 88 pk tdi in de T4 brengt je ook overal en best prima.

Waarom is er dan die "hunkering" naar de 130 en 174 pk,
als er toch wel wat problemen mee zijn.

Ik snap ook niet dat VW de T5 nog de pompverstuivers uitbracht.
Commonrail lag al op de plank..

Of krijgen wel collectief steeds meer last van haast?
Ook op vakantie>?
Die hunkering naar de 130 of 174 is wel logisch.....je hebt bakken met koppel en veeeeel lol op een tussensprint....even inhalen ....moeiteloos....
Ik denk dat de problemen wel mee vallen ....elk merk heeft wel zijn zwakke plekken ...
Ik denk dat ook de t4 z,n vaste kwaaltjes heeft...en de t6 gaat ze ook krijgen...geheid !!!...
Ik rij nu al 8,5 jaar in mn 174 t5.....en heb afgezien van een gescheurd spruitstuk nog helemaal niks gehad.....das geluk hebben of als het tegen zit pech hebben ....
Wat ook enorm meespeelt bij de aanschaf van een transporter denk ik ..is emotie....het uiterlijk en imago spreekt ook een hoop mensen tot de verbeelding ...en dan mag het wat kosten ....
Maar om nou vw helemaal af te kraken op kwaliteit ,dat gaat me te ver.....de houding van de dealer verschilt helaas wel...en kan flink bijdragen aan een negatieve ervaring....maar das iets wat ook bij de ford dealer gebeurt....of bij mercedes..etc
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

:yes
DSC08498.JPG
Zo bijna klaar, het is nu 02:30 :bonk En alles is klaar om de donor turbo te ontvangen. Alle vloeistoffen weer opgevuld, en na een test rit controleren en bijvullen.
Tevens de motor met olie geflushed, ik had met opzet dus al een 20ltr kan besteld en lekker 5 ltr olie verknoeid.

Nog te doen,
-turbo monteren
-uitlaat monteren
-lucht filter en buizen monteren
-bodemplaat monteren
-auto wassen
-werkplaats opruimen


Morgen hoop ik dus echt de turbo te mogen ontvangen. :muur Dan kan ik het project afsluiten en overgaan tot het volgend project, camera plaatsen in de achterklep :nuts
Maar goed eerst maar de motor weer aan de loop hebben, en eerlijk gezegd zie ik er heel erg tegen op om de motor te starten. Wat nou als ik iets verkeerd heb gedaan :ie in het ergste geval heb ik de kleppen krom met alles wat daarbij komt kijken, ik hou m'n hart vast :wjw

Snel onder de douche en snel slapen, in de tussen tijd duimen dat morgen de turbo er is. :knipoog
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door ktmkrik »

jacobsentertainment476 schreef::yes
DSC08498.JPG
Zo bijna klaar, het is nu 02:30 :bonk En alles is klaar om de donor turbo te ontvangen. Alle vloeistoffen weer opgevuld, en na een test rit controleren en bijvullen.
Tevens de motor met olie geflushed, ik had met opzet dus al een 20ltr kan besteld en lekker 5 ltr olie verknoeid.

Nog te doen,
-turbo monteren
-uitlaat monteren
-lucht filter en buizen monteren
-bodemplaat monteren
-auto wassen
-werkplaats opruimen


Morgen hoop ik dus echt de turbo te mogen ontvangen. :muur Dan kan ik het project afsluiten en overgaan tot het volgend project, camera plaatsen in de achterklep :nuts
Maar goed eerst maar de motor weer aan de loop hebben, en eerlijk gezegd zie ik er heel erg tegen op om de motor te starten. Wat nou als ik iets verkeerd heb gedaan :ie in het ergste geval heb ik de kleppen krom met alles wat daarbij komt kijken, ik hou m'n hart vast :wjw

Snel onder de douche en snel slapen, in de tussen tijd duimen dat morgen de turbo er is. :knipoog
Je kan voor de zekerheid terwijl je zit te wachten op je donor turbo de voorwielen even los zetten van de grond, de zesde versnelling inschakelen en de wielen rond draaien....mocht je een fout hebben gemaakt die ik niet verwacht dan zal die zeker aan het licht komen en op deze manier draai je dan niets stuk!
Succes!!
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Pascal-141 »

sep schreef:Ik denk dat de problemen wel mee vallen ....elk merk heeft wel zijn zwakke plekken ...
Ik denk dat ook de t4 z,n vaste kwaaltjes heeft...en de t6 gaat ze ook krijgen...geheid !!!...
Ik rij nu al 8,5 jaar in mn 174 t5.....en heb afgezien van een gescheurd spruitstuk nog helemaal niks gehad.....das geluk hebben of als het tegen zit pech hebben ....
Wat ook enorm meespeelt bij de aanschaf van een transporter denk ik ..is emotie....het uiterlijk en imago spreekt ook een hoop mensen tot de verbeelding ...en dan mag het wat kosten ....
Maar om nou vw helemaal af te kraken op kwaliteit ,dat gaat me te ver.....de houding van de dealer verschilt helaas wel...en kan flink bijdragen aan een negatieve ervaring....maar das iets wat ook bij de ford dealer gebeurt....of bij mercedes..etc
Inderdaad sep , hier op dit forum heb je natuurlijk een "concentratie" van T5 gebruikers , en dus komen hier ook de problemen ter sprake . Hier op dit forum lijkt het wel of er aan de T5 niks goed is , als je de commentaren van sommigen leest ...
Maar ik denk dat de realiteit er wel anders uit ziet . Een vriend van me heeft zelf een garage , en die werken veel aan Transporters (alle T-"generaties" ) , en als ik hem dan spreek over wat hier vaak als "vaak voorkomende problemen" voorbij komt , dan krijg ik vaak te horen : "dat hebben we nog niet vaak moeten vervangen"
Hier in Belgie rijd zowat het hele Politie korps met T5 , een groot deel van het hele ambulancepark bestaat uit T5 , en wat betreft de aannemers/bouwvakkers : dat zal zowat 50/50 zijn tussen VW en Mercedes .
Als je dan gaat kijken hoeveel T5's er wel niet rondrijden (héél veel) , dan denk ik dat het percentage dat stilstaat met defecte verstuivers enz wel klein zal zijn.

Het werd al vaker gezegd : op een dergelijk forum komen vaak de problemen (geconcentreerd) naar voren , diegenen die al jaren probleemloos rondrijden worden vaak niet vermeld ...

Zelf gebruik ik mijn T5 heel vaak voor zware aanhangers te trekken , hij is gechipt , heeft een berg koppel , en ik durf gerust te zeggen dat ik iedere Nm koppel dat er in zit dagelijks ook daadwerkelijk gebruik , toch heb ik motorisch nog geen enkel probleem gekend . Hij verbuikt ook géén olie . De koppeling heb ik vorig jaar er al eens doorgetrokken (slippen) , dit door het zware aanhanger gebruik . Het enige "niet normale slijtage" dat ik al gehad heb is de bekende rechter aandrijfas .
Vind ik niet slecht na 160.000km "sleurwerk" .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

ktmkrik schreef: Je kan voor de zekerheid terwijl je zit te wachten op je donor turbo de voorwielen even los zetten van de grond, de zesde versnelling inschakelen en de wielen rond draaien....mocht je een fout hebben gemaakt die ik niet verwacht dan zal die zeker aan het licht komen en op deze manier draai je dan niets stuk!
Succes!!
Dat zal ik eens gaan proberen, vandaag toch even de auto aan de computer leggen, kijken of er nog een storing is. Misschien wel een stekker vergeten aan te sluiten.


@Pascal-141,
Ik weet natuurlijk ook niet hoe de T5 van mij is gebruikt voor dat ik deze kocht. En ik wil ook zeker niet 100% negatief zijn over de T5. Maar zelfs de dealer zegt dat dit inderdaad bekende problemen zijn, wellicht niet bij de verkoop. Maar bij het magazijn/werkplaats zijn ze daar wel van op de hoogte. En het is ook gewoon erg slordig dat zo'n aandrijf as zich zelf opvreet. En dat ze verstuiver seals op de plank klaar hebben liggen zegt natuurlijk ook wel iets. En sinds 2004 kunnen we wel stellen dat er een verandering is geweest in het VW beleid, waar voorheen de Duitse Gründlichkeit (Bosh, Valeo, etc) gemonteerd was, zit nu Poolse en Tsjechische onderdelen verbouwd. En de plastic onderdelen in de T4 waren veel veerkrachtiger, de plastic's in de T5 hoef je maar aan te kijken en het breekt al. Is gewoon erg jammer dat ze deze weg in zijn geslagen. Volgende week wil ik dus ook nog een achteruit rij camera monteren, en ik ben benieuwd hoeveel plastic ik ga breken met mijn grote handen.

Ach met dit tempo heb ik over 5 jaar nog steeds een nieuwe auto :wjw

Goed ik hoop in ieders geval weer vele kilometers veilig en met zekerheid te kunnen rijden. Want als de T5 het doet is het wel een rete fijne auto :jumpklap
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

ktmkrik schreef: Je kan voor de zekerheid terwijl je zit te wachten op je donor turbo de voorwielen even los zetten van de grond, de zesde versnelling inschakelen en de wielen rond draaien....mocht je een fout hebben gemaakt die ik niet verwacht dan zal die zeker aan het licht komen en op deze manier draai je dan niets stuk!
Succes!!
Gedaan :yes Ik heb echter het andere wiel op de grond gelaten, ik kan er zo verschrikkelijk slecht bij om deze tegen te houden :muur :bonk
Maar tijdens het rond draaien, geen weerstand gevoeld ( abnormale weerstand) Tevens nog een drup koel vloeistof gevonden, één slang op de achterkant lekt een beetje. Goed er op gezet en het klipje anders geplaatst :toppie

Dank voor de tip Krik....
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie