Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ons project: Talulah Transporter

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

TADAAAA!

Bericht door Daggie »

Alle drukkers zitten op de kussens
Afbeelding
Het metertje waarop we kunnen zien hoeveel stroom er nog in de accu zit.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

een mooie riem voor het oventje/koffiezetapparaat
Afbeelding
de riem zorgt ervoor dat het apparaat niet beweegt tijdens het rijden, ik heb hem gemaakt van bijpassende stretchy stof. Hij is bevestigd aan het muurpaneel door middel van twee ringen en haakjes.
Afbeelding

ventilatierooster gebouwd in de kast waar de koelbox mooi een warm eind weg kan brommen.
Afbeelding

Een magneetbord voor souvenirs e.d.
Afbeelding

deze haakjes vond ik bij IKEA. IK vind ze superhandig omdat je ze kunt inklappen en ze verliezen hun 'strakheid' niet want je kunt de schroefjes aandraaien.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Schoenenopbergvak onder de bank/bed
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

schilderijtje hangt aan de muur.
Afbeelding

Klapstoeltje erbij elkaar voor het avontuur zijn we!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Multivan Generation »

Is een mooi, verrassend en vooral anders interieur geworden.
Ik ben benieuwd hoe het er live uit ziet :jump

Vanaf de foto's ziet het er fraai uit :yes
Sven_Stoffelen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:18
Locatie: ittervoort

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Sven_Stoffelen »

zeer creatief, mijn complimenten. Over het vastzetten van het oventje heb ik mijn bedenkingen, kan bij ongeluk toch loskomen en door de auto slingeren.

Verder ga zo door.

groeten Sven
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Tallulah on the road, terug van maand vakantie

Bericht door Daggie »

Zo..daar zijn we weer.. Terug van een maand lang roadtrippen met ons busje. Het was geweldig en ze heeft het goed gedaan. We hebben zoveel profijt gehad van het feit dat we ons huisje altijd bij ons hadden.

Hier een visuele impressie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
pronkstuk: gepimpt schemerlampje aan het plafond.
Afbeelding

Afbeelding
ons lief rijdend huisje...
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1395
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Gretschi »

En zie ik daar een gitaar? Op de volgende meeting effe spelen?

groetjes
Mac
Berichten: 769
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Mac »

[quote="Gretschi"]En zie ik daar een gitaar? Op de volgende meeting effe spelen?

Camper weekend 17-18-19 april 2015, mooie gelegenheid :campingT4 :koffie
It's not what you buy
It's what you create.
Gebruikersavatar
Rauwesnuit
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
Locatie: Regio Kortrijk

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Rauwesnuit »

Mooi, heel knap gedaan! :toppie
De stijl van de kastdeurtjes + look van de vloer, zo zou ik ook een camperinterieur maken :yes
fotogalerij NR 330
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Daggie »

Dankjewel!!!
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2714
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Erdem50 »

Wat ontzettend creatief en leuk gedaan! Geniet ervan!
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Oviivo »

Wow, dit is erg stijlvol gedaan. Helemaal :peace :wjw :jumpklap
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Rafke 108 »

schitterend !
zal wel leuke reacties met zich meebrengen op campings / meetings...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

sjaal

Bericht door Daggie »

Ter voorbereiding op het weetjewel kampeeravontuur van aankomend weekend hebben ook wij eindelijk een kampeersjaal aangeschaft! :jumpklap

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Titus
Berichten: 116
Lid geworden op: 07 nov 2014, 09:09

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Titus »

Deze prachtige hebben we op het wjw weekend mogen bekijken.
Dat was erg leuk.
We hebben op je pb gereageerd maar blijkbaar is die niet aangekomen?
Ons mailadres: treith-zakelijk@outlook.com
Impressie van ons T5-campertje 'Wad-Heerlijk': https://goo.gl/photos/9X9B2zApM8rKuerN9
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

update: zooolang niet op het forum geweest!

Bericht door Daggie »

Zo, dat is een hele tijd geleden dat ik op het forum was. Ik ben hartstikke geschrokken te lezen over het overlijden van Matje86. Wat een lieve, behulpzame man. Echt een gangmaker op de meetings en een oneindige bron van transporter kennis. Hij zal gemist worden..
Ik heb nog een mooie foto van hem gemaakt tijdens het laatste kampeerweekend. Jemig, zo'n jonge vent nog.

Tussen het laatste kampeerweekend en nu zijn er veel dingen gebeurd, ook met onze lieve Talulah. Hier en daar een veranderingetje in het interieur, twee mooie reizen, ontelbare tripjes.
Afbeelding
Er scheen een flauw zonnetje, net genoeg voor Jimbo om lui op de grond van Tallulah te liggen chillen!

Er is zoooveel gebeurd sinds het laatste kampeerweekend met het weetjewelforum in 2015. Tijdens dat weekend werden we op zoveel goede ideeën gebracht.

Zo hebben we bijvoorbeeld destijds voor onze aanstaande reis naar Scandinavië een tafeltje aan het interieur toegevoegd dat tevens dient als afdekplank onder de zitbank. Het idee om dit te bevestigen met klittenband kreeg ik van de aardige meneer die mij 's avonds een theezakje heeft gegeven toen ik erachter kwam dat ik geen kopje thee kon drinken voor het naar bed gaan. Ik weet de naam van de betreffende meneer niet meer maar hierbij dank voor de inspiratie! Ik heb wel een kleine aanpassing gemaakt; ik heb heavy duty industrieel sterk klittenband gebruikt, het soort dat en profil lijkt op paddenstoelhoofdjes zeg maar.

Afbeelding
Afbeelding
als afdekplank onder achterbank... opgeruimder gezicht, toch? En dat is Parker, ons reizend konijn.


Afbeelding

Afbeelding
...En zo ziet het eruit als tafel!!!


We hebben gekozen om het tafeltje van hetzelfde hout te maken als de rest van ons interieur: osb met een witte laag erover. Om de plank als tafel aan de zijkant te bevestigen hebben we gebruik gemaakt van een railing systeem, gekocht bij dewit in Schijndel. De poot heb ik in Duitsland besteld, bij Reimo. We wilden graag een poot die in en uit kon schuiven, we wilden namelijk niet dat hij uit zou steken als we het tafelblad als afdekking onder de bank gebruiken.

Boekenplank:

Afbeelding
Afbeelding
Want wat is een campervakantie zonder leesvoer en koffie? :-)


Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
En hier ons nieuwe houten lampje!!! Door mij ontworpen en bedrukt. Home is wherever we park...

Ik wilde al zo lang heel graag een mooi warm ledlampje in de camper. Ik heb zo'n hekel aan dat harde witte licht dat James heeft ingebouwd onder het werkblad, het heeft totaal geen sfeer. Ook veel van de kampeerlantaarns die op LED werken vind ik totaal sfeerloos. Ik heb in dit kleine houten kapje gekozen voor een kleine fitting waar ik een heel mooi ledlampje in kan doen, ik moest wel even een snoer doortrekken naar ons nieuwe omvormertje in de tweede accu opbergruimte, maar het was niet al teveel gepiel.











En dan het nu... het moment supreme...

We hebben de stoelen opnieuw laten bekleden!!!! We hadden een geweldige buitenkans om dit gratis te laten doen bij een fabriek in Duitsland. Nou ja, niet helemaal gratis, in ruil voor een fotografieopdracht die ik voor ze heb uitgevoerd. En dit duitse bedrijf is ook niet de minste, ze zijn o.a. verantwoordelijk voor alle bekleding in Frankfurt airport, the London Eye en het hoofdkantoor van Mercedes benz.

We hebben lang getwijfeld over wat we wilden met de stoelen: James is meer van het leer, ik helemaal niet. Allebei wilden we een retro twist en een natuurlijke uitstraling. James vond donker mooi, ik wilde liever licht.

Eerst moesten de stoelen eruit. onze oude, trouwe, vieze stoelen. Wat een blote Tallulah.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
En dit was er uiteindelijk over van de oude bekleding:
Afbeelding

Een zak met vodden!




En dan hier het resultaat. Oordeel zelf! Drumroll please....

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Een prachtige combinatie van donkergrijs/bruin leer met een middengedeelte van natuurlijk ogend stoer grijs canvas en een creme/grijze bies van dik leder.


Afbeelding
De combinatie van het grijze tapijt, de structuur van het vergrijsde hout en de stof- en lederoppervlakken... Ben zo blij!!!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Vakmanschap!!!!
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

update: zooolang niet op het forum geweest!

Bericht door Daggie »

Zo, dat is een hele tijd geleden dat ik op het forum was. Ik ben hartstikke geschrokken te lezen over het overlijden van Matje86. Wat een lieve, behulpzame man. Echt een gangmaker op de meetings en een oneindige bron van transporter kennis. Hij zal gemist worden..
Ik heb nog een mooie foto van hem gemaakt tijdens het laatste kampeerweekend. Jemig, zo'n jonge vent nog.

Tussen het laatste kampeerweekend en nu zijn er veel dingen gebeurd, ook met onze lieve Talulah. Hier en daar een veranderingetje in het interieur, twee mooie reizen, ontelbare tripjes.
Afbeelding
Er scheen een flauw zonnetje, net genoeg voor Jimbo om lui op de grond van Tallulah te liggen chillen!

Er is zoooveel gebeurd sinds het laatste kampeerweekend met het weetjewelforum in 2015. Tijdens dat weekend werden we op zoveel goede ideeën gebracht.

Zo hebben we bijvoorbeeld destijds voor onze aanstaande reis naar Scandinavië een tafeltje aan het interieur toegevoegd dat tevens dient als afdekplank onder de zitbank. Het idee om dit te bevestigen met klittenband kreeg ik van de aardige meneer die mij 's avonds een theezakje heeft gegeven toen ik erachter kwam dat ik geen kopje thee kon drinken voor het naar bed gaan. Ik weet de naam van de betreffende meneer niet meer maar hierbij dank voor de inspiratie! Ik heb wel een kleine aanpassing gemaakt; ik heb heavy duty industrieel sterk klittenband gebruikt, het soort dat en profil lijkt op paddenstoelhoofdjes zeg maar.

Afbeelding
Afbeelding
als afdekplank onder achterbank... opgeruimder gezicht, toch? En dat is Parker, ons reizend konijn.


Afbeelding

Afbeelding
...En zo ziet het eruit als tafel!!!


We hebben gekozen om het tafeltje van hetzelfde hout te maken als de rest van ons interieur: osb met een witte laag erover. Om de plank als tafel aan de zijkant te bevestigen hebben we gebruik gemaakt van een railing systeem, gekocht bij dewit in Schijndel. De poot heb ik in Duitsland besteld, bij Reimo. We wilden graag een poot die in en uit kon schuiven, we wilden namelijk niet dat hij uit zou steken als we het tafelblad als afdekking onder de bank gebruiken.

Boekenplank:

Afbeelding
Afbeelding
Want wat is een campervakantie zonder leesvoer en koffie? :-)


Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
En hier ons nieuwe houten lampje!!! Door mij ontworpen en bedrukt. Home is wherever we park...

Ik wilde al zo lang heel graag een mooi warm ledlampje in de camper. Ik heb zo'n hekel aan dat harde witte licht dat James heeft ingebouwd onder het werkblad, het heeft totaal geen sfeer. Ook veel van de kampeerlantaarns die op LED werken vind ik totaal sfeerloos. Ik heb in dit kleine houten kapje gekozen voor een kleine fitting waar ik een heel mooi ledlampje in kan doen, ik moest wel even een snoer doortrekken naar ons nieuwe omvormertje in de tweede accu opbergruimte, maar het was niet al teveel gepiel.











En dan het nu... het moment supreme...

We hebben de stoelen opnieuw laten bekleden!!!! We hadden een geweldige buitenkans om dit gratis te laten doen bij een fabriek in Duitsland. Nou ja, niet helemaal gratis, in ruil voor een fotografieopdracht die ik voor ze heb uitgevoerd. En dit duitse bedrijf is ook niet de minste, ze zijn o.a. verantwoordelijk voor alle bekleding in Frankfurt airport, the London Eye en het hoofdkantoor van Mercedes benz.

We hebben lang getwijfeld over wat we wilden met de stoelen: James is meer van het leer, ik helemaal niet. Allebei wilden we een retro twist en een natuurlijke uitstraling. James vond donker mooi, ik wilde liever licht.

Eerst moesten de stoelen eruit. onze oude, trouwe, vieze stoelen. Wat een blote Tallulah.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
En dit was er uiteindelijk over van de oude bekleding:
Afbeelding

Een zak met vodden!




En dan hier het resultaat. Oordeel zelf! Drumroll please....

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Een prachtige combinatie van donkergrijs/bruin leer met een middengedeelte van natuurlijk ogend stoer grijs canvas en een creme/grijze bies van dik leder.


Afbeelding
De combinatie van het grijze tapijt, de structuur van het vergrijsde hout en de stof- en lederoppervlakken... Ben zo blij!!!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Vakmanschap!!!!
Plaats reactie