Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee ***Part III***

Bericht door jacobsentertainment476 »

robertTREBOR schreef:Als een pompverstuiver stuk gaat moet de elektronica de boel blokkeren om "waterslag" te voorkomen.
Ik heb dat zelf meegemaakt voor een stoplicht en moest weggetakeld worden richting werkplaats.
Kan het niet zo zijn geweest dat de pompverstuiver stuk is gegaan en deze veels te veel diesel heeft ingespoten waardoor alsnog "waterslag"heeft plaats gevonden?
De krachten die dan vrijkomen zijn gigantisch omdat een vloeistof zich niet laat samenpersen.
Als er elektrisch iets is met een verstuiver dan stopt de motor ook met lopen, bij mij liepen de stekkers los. En dan stopt de motor ook echt met lopen en slaat ook niet meer aan.
Afbeelding
Om een water slot te krijgen in je cilinder moet je toch echt over een behoorlijke hoeveelheid vloeistof spreken, en een eetlepel vol zal die niet fijn vinden maar overleeft die vast. een thee kop vol is iets anders. Waar jij op doelt Robert met te veel diesel is ook geen mogelijkheid, (ik probeer het even simpel en duidelijk uit te leggen )de verstuiver heeft een elektrisch aangestuurde poort in de return, de computer stuurt de verstuiver aan met een stroompje en daardoor gaat de return dicht, en zolang de return dicht staat spuit deze in zeg maar. Ook op deze manier wordt dus de hoeveelheid inspuiting bepaalt door de tijd van de klep dicht te sturen door de computer. Maar andersom als er dus geen signaal wordt gegeven ( auto van contact of een storing of dergelijk) dan staat de return open en circuleert de diesel dus rond in het systeem. ( lees deze SSP eens) Dus hiermee is eigenlijk een waterslot met diesel zoals jij voorstelt uitgesloten.

En dan nog de hoeveelheid vloeistof die aangezogen zou worden, bij 1000 toeren p/min gaat de zuiger in 0,06 seconden op en neer, de motor is een 2,5 tdi dus dan spreek je ook over een vloeistof lek van heb ik jou daar.

Zoals ik begin van de avond al zij, ik denk steeds meer aan een vast gelopen drijfstang lager of zo.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie