Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

speakers uitbouwen van laadruimte

vragen over de T5
Plaats reactie
Walter Zander
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 mar 2007, 17:50

speakers uitbouwen van laadruimte

Bericht door Walter Zander »

Hallo

Ik ben in het bezit van een 128 Kw caravelle omgebouwd naar een dubbele cabine. nu zit er in de huidige laadruimte (was vroeger voor de ombouw, passagiersruimte) standaard speakers ingebouwd die ik wil "verhuizen"naar de achterzijde van de dubbele cabine. Wie kan mij vertellen hoe ik bij die twee speakers kom zonder de boel te beschadigen ( Hoe demonteer en monteer ik de bekleding weer netjes)

Alvast bedankt en heel veel veilige kilometers,

Walter (Fotogallerij Nr 236)
Bassie
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:15
Locatie: Enschede

Re: speakers uitbouwen van laadruimte

Bericht door Bassie »

Hallo,
Volgens mij had ik het zelfde probleem. Heb eeb Caravelle met tussen schot. Helaas kun je de achterzijpanelen er niet uithalen zonder de tussenwand te verwijderen. Deze tussenwand zit bij mij met kit en 1toers schroeven vast dus geen optie. Ik heb voorzichtig met een kleine schroevendraaien de kapje los(gebroken) en toen de stekker uit de luidspreker gehaald en de aansluiting opgezocht. Hierna draden aangesoldeerd en de kabels achter de zijwand met een lasdraad naar beneden getrokken om zo bij de tussenwand te komen.Ik heb ook een subwoofer met versterker geplaatst in de tussenwand. In de laadruimte een MDF plaat op maat gezaagd en deze met stof weer bekleed en geplaatst. Wil je meer weten hoor ik het wel.
Gr Bassie (Murano rode T5 Caravelle)
T5 Caravelle DC, twee schuifdeuren, TDI met automaat
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: speakers uitbouwen van laadruimte

Bericht door painter »

Walter Zander schreef:Hallo

Ik ben in het bezit van een 128 Kw caravelle omgebouwd naar een dubbele cabine. nu zit er in de huidige laadruimte (was vroeger voor de ombouw, passagiersruimte) standaard speakers ingebouwd die ik wil "verhuizen"naar de achterzijde van de dubbele cabine. Wie kan mij vertellen hoe ik bij die twee speakers kom zonder de boel te beschadigen ( Hoe demonteer en monteer ik de bekleding weer netjes)

Alvast bedankt en heel veel veilige kilometers,

Walter (Fotogallerij Nr 236)
Je hoeft helemaal niks te slopen in je achterruimte (ik heb zelf ook een Caravelle van 2006) met dc.
onder beide stoelen zitten de aansluitpunten van de boxen die achterin zitten.
Op bijgaande link kan je zien hoe ik mijn boxen naar Multivan boxen heb omgezet, incl het beplakken van de binnenzijde van de deuren (dit is echt een must).
Kortom, schuif je stoelen naar voren, ontkoppel de bestaande draden naar de achterkant, en sluit je nieuwe boxen aan op deze punten.

http://www.mijnalbum.nl/Album=OEW8N8KT

Dus om een lang verhaal kort te maken, je hebt helemaal niets te zoeken in je laadruimte.
En mocht het helemaal niet lukken, stel ik voor dat je even langsrijd, en dan kan je zien welke draad in welk gaatje moet,maar als je naar de laatste 2 foto,s kijkt, kan je het haast zelf al zien.
Je kan ook de afgeknipte draden zien zitten, welke voorheen naar de achterboxen liepen.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Walter Zander
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 mar 2007, 17:50

Re: speakers uitbouwen van laadruimte

Bericht door Walter Zander »

He Painter,

Bedankt voor je antwoord, ik ga er zeker mee aan de gang.
Trouwens we hebben exakt dezelfde wagen, alleen heeft die van mij een Feyenoord sticker

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: speakers uitbouwen van laadruimte

Bericht door painter »

Walter Zander schreef:He Painter,

Bedankt voor je antwoord, ik ga er zeker mee aan de gang.
Trouwens we hebben exakt dezelfde wagen, alleen heeft die van mij een Feyenoord sticker

Groeten,

Walter
Wat betreft die sticker: elke gek heeft zijn gebrek.
Succes,
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Plaats reactie