Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

piepen na starten

vragen over de T4
Plaats reactie
jeroen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:14

piepen na starten

Bericht door jeroen »

wanneer ik mijn t4 (2.5 1999 ) start klink er af en toe 3 korte piepgeluiden ( net zoals bij een lege tank..maar dan drie keer kort ..) ook komt er dit teken ...(!)... in beeld.

Verder gebeurt er niets ...

Vanavond starte hij vlot, vorige week nieuwe accu en na een korte rit (2km) heel kort even stilgezet en 2 min later startte hij in het geheel niet meer.. startkabels, zekeringen ...niets hielp. uiteindelijk aangeduwd en naar huis. thuis deed ie het weer niet meer..

Iemand ideen ???
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: piepen na starten

Bericht door Paulus »

Jeroen,ben bang dat je sluiting in je startmotor hebt,zoek maar eens terug in het forum,dit is wel vaker aan de orde geweest.

Succes,

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
jeroen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:14

Re: piepen na starten

Bericht door jeroen »

was er ook al bang voor, maar vanwege dat piepen dacht ik mischien aan iets anders..verder is het inderdaad net of er plots geen stroom meer bij de startmotor komt...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: piepen na starten

Bericht door René »

Wat de piepjes betreft, misschien eens uit laten lezen door vagcom, dan weet je al wat meer. Weet niet wat een defekte startmotor met de piepjes te maken zou (kunnen) hebben.

Als ie het helemaal niet meer doet (startmotor in de rondte laten draaien) zou ik ook denken, startmotor stuk.

René
jeroen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:14

Re: piepen na starten

Bericht door jeroen »

Zomaar een rare gedachte, maar het kwam een beetje over als en beveiliging. eerst het gepiep en daarna een startblokering..Uit laten lezen is een goed plan gaan we doen, bedankt
jeroen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:14

Re: piepen na starten

Bericht door jeroen »

Oorzaak starten was kapotte kabel van startmotor, 45 minuten later weer klaar ( ruilmotor ) lijkt wel 6 volt exemplaar..hij draait sneller rond dan die van mijn honda cb 600..

Piepen is wat ik als eerste dacht...remvloeistof niveau.. geen lekkages kunnen ontdekken en schijven nog ruim binnen de tollerantie.. toch vloeistof pijl laag.. bijgevuld ...nu maar in de gaten houden..
Plaats reactie