Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nokkenastandriem

vragen over de T4
Plaats reactie
moas
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2008, 08:56

nokkenastandriem

Bericht door moas »

Hallo collega t4 ders. Wij hebben een T4 uit 2003 en de garage heeft de nokkenastandriem vervangen. Kosten ruim € 550,00 :muur Ze zeggen dat dat iedere 5 jaar moet. In het onderhoudsboekje staat alleen maar bij 120 000 km. Hij heeft er pas 85 000 km opzitten. klopt dit ?????????

gr moas
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: nokkenastandriem

Bericht door Wim T4 935 »

Ik ga er even van uit dat het de beide distributieriemen betreft. Daar wordt hier menig topic over vol geschreven. De meeste liefhebbers hier vervangen ruim voor de 120.000, 90.000 is redelijk gangbaar. Ook de leeftijd speelt een rol daar de riemen verdrogen en scheurtjes krijgen, 6 jaar lijkt het maximum. Realiseer je ook dat als de riem knap je een grote schadepost van duizenden euro's hebt.

Al met al heb ik begrip voor je garage en kan hun vervanging begrijpen en ook billeken. Of ze een dergelijke vervanging niet eerst even hadden moeten overleggen blijft een andere hekel punt.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
dukerider
Berichten: 185
Lid geworden op: 01 sep 2007, 16:54
Locatie: Wuustwezel Belgium

Re: nokkenastandriem

Bericht door dukerider »

Ik heb zo een perfecte motor in puin gereden :ie
5 jaar oud en welgeteld 70123km :alarm
Nokkenasriem gebroken en heel het blok in puin.
Ik was van plan om de riem te vervangen op 90000km in plaats van de voorgeschreven 120000km, maar het heeft niet mogen baten.
Ze hadden het inderdaad even mogen melden op voorhand, maar geloof me 5000€ voor een nieuw blok is toch net iets duurder :bonk
RON
moas
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2008, 08:56

Re: nokkenastandriem

Bericht door moas »

Oke, duidelijk bedankt voor jullie reacties. De garage had trouwens eerst netjes gebeld. Verdere hebben ze ook alle andere riempjes vervangen maar dat waren de kosten niet. Wel nog katalysater, middendemper, blokken achter etc. Hij is weer in topconditie. Succes met jullie eigen bussen allemaal.
:ikrij
gr moas.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: nokkenastandriem

Bericht door Harry 341 »

Ik heb ooit vreselijk geluk gehad,gebroken op 93000 km...en GEEN schade!!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
dukerider
Berichten: 185
Lid geworden op: 01 sep 2007, 16:54
Locatie: Wuustwezel Belgium

Re: nokkenastandriem

Bericht door dukerider »

moas schreef:Oke, duidelijk bedankt voor jullie reacties. De garage had trouwens eerst netjes gebeld. Verdere hebben ze ook alle andere riempjes vervangen maar dat waren de kosten niet. Wel nog katalysater, middendemper, blokken achter etc. Hij is weer in topconditie. Succes met jullie eigen bussen allemaal.
:ikrij
gr moas.
Alles perfekt zoals het moet dan :jumpklap

Mag ik vragen wat de totale faktuur was ??
Is maar uit nieuwsgierigheid hoor, als je het liever niet zegt mij goed, no problemo :zwaai
RON
moas
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2008, 08:56

Re: nokkenastandriem

Bericht door moas »

Alles totaal zou op zo,n 2300 euri :nuts moeten komen maar heb de definitieve factuur nog niet. Vrijwel alle riemen en snaren, airco reiniging, grote beurt, blokken achter, ruitenwissers rondom, remvloeistof vervangen, katalysator, middendemper en nog wat frutsels. Alles bij VW dealer.

Klap geld maar kapotte motor is erger.
dukerider
Berichten: 185
Lid geworden op: 01 sep 2007, 16:54
Locatie: Wuustwezel Belgium

Re: nokkenastandriem

Bericht door dukerider »

moas schreef:Alles totaal zou op zo,n 2300 euri :nuts
AUW :ie :knipoog
RON
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: nokkenastandriem

Bericht door Roger B. (11)61 »

Inderdaad AAAAUUUUWWW... ik weet niet hoe dat bij jullie zsit, maar voor mij is dat 2 maandsalarissen bijna...... en die dealer maar verwachten dat ie binnen 14 dagen betaald wordt...

Het is toch voor bijna geen mens te betalen om je auto te LATEN onderhouden? of ligt dat weer aan mij?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie