Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

1.9 tdi in 1.9 transporter

vragen over de T4
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

1.9 tdi in 1.9 transporter

Bericht door bartt4 »

heb vraag past een 1.9 tdi in een t4 op een 1.9 bak? dat je veel moet veranderen snap ik gaat mij er om past het op een bak etc? wie is hier al eens mee bezig geweest? wie heeft tips of links>? :wjw
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: 1.9 tdi in 1.9 transporter

Bericht door Oskar 725 »

Bak zou moeten passen, alleen moet je kijken hoe je met je vliegwiel en koppeling uitkomt. :ie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: 1.9 tdi in 1.9 transporter

Bericht door bartt4 »

ja snap het en ook aan het zoeken hoe en wat ik overweeg een tdi 110 of 130 er in te zetten. ivm het 4 cilinder op kenteken. kabelboom en computer is wel om te zetten koop dan toch een gehele auto ( schade) voor de onderdelen. wie tips heeft welkom
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: 1.9 tdi in 1.9 transporter

Bericht door Oskar 725 »

Vergeet ook je motor steun aan poelli zijde niet. De motor steun van een transporter (ABL/1Z motor) past niet op op een TDI motor uit een Golf.
Heb een keer zo'n ombouw gezien maar zoals het daar opgelost was zou ik het niet willen (zag er onbetrouwbaar uit).
Het is te doen, maar er komt heel veel bij kijken en heeft mij er toe bewogen om er vanaf te zien.
Ik ga voor de "makkelijke" weg door er een 5 cyl. 102 Pk in te gaan leggen en om te laten keuren.
Succes, :klappen
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: 1.9 tdi in 1.9 transporter

Bericht door Dirk/970 »

Bobbie had er toch één (die metallic geel/goudkleurige) maar volgens mij heeft hij hem inmiddels verkocht. Hij is ook al een poos niet meer op het forum.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
remco.m
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 jan 2008, 02:21
Locatie: vlaardingen

Re: 1.9 tdi in 1.9 transporter

Bericht door remco.m »

bartt4 schreef:ja snap het en ook aan het zoeken hoe en wat ik overweeg een tdi 110 of 130 er in te zetten. ivm het 4 cilinder op kenteken. kabelboom en computer is wel om te zetten koop dan toch een gehele auto ( schade) voor de onderdelen. wie tips heeft welkom
hallo je moet wel naar de rdw ook met een 4 cilinder :politie ( motorblok heb ander nummer)
en een tdi is zwaarder en heb meer vermogen gaat harder langeren remweg dus ook de remmen aan passen voor de keuring ps:ik heb m'n :T44EVER laten keuren voor dubbele cabine en dat was 42 euro :ie en weegkosten 17.50 euro (59.50 :jump dus voor het geld hoef je het niet telaten)
suc6 groet:remco :T44EVER :ikrij
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: 1.9 tdi in 1.9 transporter

Bericht door bartt4 »

remmerij aan passen snap ik dat zal ook niet het probleem geven. Motersteun aan passen moet ook wel lukken denk ik. Vroeger ook ombouw project gedaan was een kadett combo en daar in een 2.016v turbo met 6 bak uit calibra in geplaatst.
Op kenteken van me bus staat inderdaad het aantal kw maar daar ben ik nog niet zo bang voor . voor apk kijken ze daar niet na. Ga het een en ander uitzoeken moter nr is eventueel ook wel te wijzigen. Of het een tdi of een 1.9 td word. Bus gaat binnen kost ff tijdje de schuur in voor de aanpassingen en het hier en daar bij spuiten vanwege nog niet het juiste resultaat. :wjw :T44EVER
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: 1.9 tdi in 1.9 transporter

Bericht door Oskar 725 »

Succes, en hou ons op de hoogte. Ben wel nieuwsgierig naar wat je bedenkt. :adhd :jumpklap
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 1.9 tdi in 1.9 transporter

Bericht door Roger B. (11)61 »

bij de APK kijken ze er misschien niet naar... maar hoop dat je niet aangehouden wordt bij zo'n uitgebreide verkeerscontrole (waar ze ook naar omgekatte auto's zoeken en dergelijke... grote kans dat die jongens wel opvalt dat het niet 100% is zoals het hoort en dan een dieper onderzoek instellen.... dan kan het duur worden (rij je dus met verboden voertuig dat dan misschien zelfs ter plekke in beslag genomen wordt.....

ombouw naar 2,5TDI incl remmen en naar de RDW lijkt me het makkelijkst en goedkoopst en zeker veiligst... vooraf even vragen bij RDW of je dat goedgekeurd gaat krijgen, of dat ze het zeker niet goedkeuren...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: 1.9 tdi in 1.9 transporter

Bericht door bartt4 »

weet inderdaad ook wel de dingen waar ze op letten. 1.9 d is geen 1.9 tdi ben ook destijds wel aan gehouden met me combo alles aangepast etc ook remmen. niks geen problemen papieren er bij van waar de moter vandaan kwam. kijk ga je beestachtig veel pks er in hangen of gigantisch verbouwen of met gejat spulk werken dan word het wat anders. melding er van maken dat je andere moter er in heb ff bij rdw langs en gaan maar weer. denk dat het een 110 pk tdi word uit type 3 golf dat moet zoals ik nu uit gezocht heb op idd 1 steun na goed lukken en die en steun is wel zelf te maken. word vervolgd
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: 1.9 tdi in 1.9 transporter

Bericht door GerJol 716 »

Binnen welke termijn denk je aan deze klus te beginnen?
Is wel interessant om te volgen, hoe je het gaat aanpakken, en wat er bij komt kijken.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 1.9 tdi in 1.9 transporter

Bericht door Multivan Generation »

bartt4 schreef:weet inderdaad ook wel de dingen waar ze op letten. 1.9 d is geen 1.9 tdi ben ook destijds wel aan gehouden met me combo alles aangepast etc ook remmen. niks geen problemen papieren er bij van waar de moter vandaan kwam. kijk ga je beestachtig veel pks er in hangen of gigantisch verbouwen of met gejat spulk werken dan word het wat anders. melding er van maken dat je andere moter er in heb ff bij rdw langs en gaan maar weer. denk dat het een 110 pk tdi word uit type 3 golf dat moet zoals ik nu uit gezocht heb op idd 1 steun na goed lukken en die en steun is wel zelf te maken. word vervolgd
Goed blok :toppie
Maar de carterpan zul je aan moeten passen, ook de tellerunits, er komt namelijk een motorcomputer in. Veel meer kabelboom. Andere sleutels, andere sloten, andere pedalen.
En de versnellingsbak is eigenlijk niet geschikt voor gebruik in een zware auto zoals de T4.

Serviel 214 is daar toen ook mee aan de gang geweest.
Misschien kun je hem eens polsen? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: 1.9 tdi in 1.9 transporter

Bericht door Oskar 725 »

:toppie Wat ik al heb proberen aan te geven, het ziet er simpeler uit dan dat het is. Er komt zoveel meer bij kijken dan "alleen" een ander blok er in met wat aanpassingen.
Nogmaals ben vanwege het "meer werk" van het idee afgestapt. (ben twee jaar aan het puzzelen geweest, om het technisch verantwoord op de weg te krijgen). Was een leuke bezigheid, maar vond het voor mezelf niet verantwoord (financieel en materieel) om het uit te voeren.
Mogelijk is het maar tegen welke prijs/tijds inspanning.
Maar ben nog altijd benieuwd of iemand de uitdaging aan wil gaan om het officieel (lees gekeurd) voor elkaar te krijgen. Ik heb er vanaf gezien. :politie :klappen ,
Veel geluk en wijsheid. :zwaai
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: 1.9 tdi in 1.9 transporter

Bericht door bartt4 »

Als het doorgaat word het een 1.9 tdi 90 pk of 110 uit een golf 3. Klopt inderdaad dat carterpan moet worden aan gepast. Als het doorgaat neem ik ook complete donor auto zodat kabelboom etc kan worden overgezet net zoals tellers pedalen etc. Ben nog druk aan het uitzoeken. via mijn werk (klant van ons ) die doet veel in vw (groep).
Bak aan passen kan door middel van andere overbrengingen.
Kom er achter da net als bij opel ook bij vw veel onderling te gebruiken is.
Begin pas echt aan project moter als ik denk dat het me gaat lukken. destijds mijn combo heeft ook 2 jaar geduurd voort ik het aan durfde. Maar is uit eindelijk ook gelukt.
Ben nu bezig met me schuur op te knappen dan me bus er in. passat grille,aan passen golf4 koplampen proberen er in te zetten etc. Tis een uitdaging een hobby die door gaat en iets wat niet mogelijk lijkt toch mogelijk maken. :T44EVER :wjw
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 1.9 tdi in 1.9 transporter

Bericht door Multivan Generation »

bartt4 schreef: Tis een uitdaging een hobby die door gaat en iets wat niet mogelijk lijkt toch mogelijk maken. :T44EVER :wjw

En zo is het maar net :yes

Ik kwam eens bij de dealer en die vroeg mij waarom ik zo moeilijk deed.
Letterlijk zei hij: "je hebt een Philips tv en je wilt er een Sony van maken, dan had je beter meteen een Sony kunnen kopen"
Heb hem toen maar uitgelegd dat ik nieuw geen Sony centen had en dat het nu eenmaal hobby is.

Nu complimenteert hij me met mijn "project".

Dus kop op en als je er de tijd voor neemt, en rustig blijft, dan moet het lukken/slagen.
:toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie