Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

3-punts gordel in middelste zitplaats op achterbank caravel

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartVK
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2008, 01:54
Locatie: Londen

3-punts gordel in middelste zitplaats op achterbank caravel

Bericht door bartVK »

Op het forum heb ik het een-en-ander gelezen over gordels monteren in dubbele cabines maar niet in mulivans of caravelles.

Ik ben benieuwd of er een oplossing bekend is om een 3-punts gordel te (laten) installeren
op de middelste zitplaats op de achterbank
of de middelste zitplaats van de midden-rij van een T4 caravelle. (niet een dubele cabine)

Mijn caravelle (bj. 2002 met 8 zitplaatsen) heeft alleen 3-punts gordels op 6 zitplaatsen (bestuurder, passagier, beide buitenkanten van middelse rij en beide buitenkanten op de achterbank) en heupgordels in beide middenplaatsen van achterbank en midden-rij.

Tot nu toe was een heupgordel voldoende omdat mijn kleinste in een kinderstoeltje zat, maar is er nu uitgegroeid en moet in een stoelverhoger.

Iemand een idee/oplossing? (behalve om een T5 multivan/caravelle te kopen!) Alvast bedankt! bart
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: 3-punts gordel in middelste zitplaats op achterbank caravel

Bericht door matje86 »

tuurlijk is dat te plaatsen, gewoon een gordel houder van een LT-Sprinter bijrijdersbank aan schaffen en die d.m.v. een houder op de bodem achter de bank monteren
of de bank(breedte 150 ) van een t5 er in zetten die zijn al voorzien van
Laatst gewijzigd door matje86 op 10 feb 2008, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: 3-punts gordel in middelste zitplaats op achterbank caravel

Bericht door ardesch 879 »

Heupgordel kan toch ook met een stoelverhoger, of stoel verhoger verplaatsen.
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
bartVK
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2008, 01:54
Locatie: Londen

Re: 3-punts gordel in middelste zitplaats op achterbank caravel

Bericht door bartVK »

Hoi allemaal, ontzettend bedankt voor jullie hulp;
ardesch 879 schreef:Heupgordel kan toch ook met een stoelverhoger, of stoel verhoger verplaatsen.
Ik heb begrepen dat een stoelverhoger met heup gordel een slechte combinatie is, heupgordels kunnen veel schade aan doen bij jonge kinderen bij een ongeluk omdat zij lichamelijk niet sterk genoeg zijn? Als ik het aan het verkeerde eind heb, laat het me dan vooral weten! Kind met stoelverhoger te verplaatsen is helaas geen optie, ik heb 5 kinderen en momenteel maar 4 drie-punts gordels achterin. (beide zijden van midden rij en beide zijden op de achterste bank)
matje86 schreef:tuurlijk is dat te plaatsen, gewoon een gordel houder van een LT-Sprinter bijrijdersbank aan schaffen en die d.m.v. een houder op de bodem achter de bank monteren
Mijn excuses als ik erg dom klink; maar wat is precies een gordel houder? (is dat het 'oprol katrol' waar de gordel zich in terugtrekt als hij niet wordt gebruikt?)
matje86 schreef: of de bankjes van een t5 er in zetten die zijn al voorzien van
Begrijp ik goed dat een 3-sits achterbank van een T5 caravelle of een T5 multivan zonder probleem in een standaards T4 caravelle past? Ik dacht dat een T5 aanzienlijk breder was dan een T4? (dus ook bank?) dat zou een ideale oplossing zijn!

Als ik het goed heb staat een achterbank van een T5 Multivan op rails gemonteerd, zou ik de bank ook kunnen plaatsen zonder de rails? De bank van een T5 Caravelle is gemonteerd met een soort 'rechthoekige quickfit montage punten', zijn die te monteren in de plaats van T4 bank montage punten?

alvast bedankt, Bart
T4 Caravelle bj.2002 2,5tdi 102pk handgeschakeld 'dragon green' dubbele schuifdeuren aircon
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: 3-punts gordel in middelste zitplaats op achterbank caravel

Bericht door matje86 »

neen bank van een t5 staat op een rails, die zal je dus moeten aanbrengen, of slijptol langs de onderkant en hem op je t4 gedeelte lassen

een gordel houder van een lt bank is een koker met gordel, welke in een houder op de console wordt geplaatst
dit soort houders zal je dus moeten maken-plaatsen achter jou bestaande bank

ben je handig met ijzer dan kan je zelf een beugel maken met de rolgordel er aan,
en deze aan de bank - of bodem bevestigen
zie als voorbeeld gordels plaatsen in een dc
http://www.weetjewel.com/gordels.htm
Laatst gewijzigd door matje86 op 10 feb 2008, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 3-punts gordel in middelste zitplaats op achterbank caravel

Bericht door Multivan Generation »

Hallo,
als ik het zo lees, dan zoek je zoiets als dit?

Afbeelding


Dat is ook voor een 2 zits voorbank te verkrijgen en als je dat zou kopen/vinden dan zul je zelf toch creatief moeten zijn, omdat het eigenlijk niet voor een 3 zits bank te krijgen is..

Kijk zoals dit:
Afbeelding

Doe er je voordeel mee...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie