Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

suisend voorraam

vragen over de T4
Plaats reactie
arie oudshoorn
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:56

suisend voorraam

Bericht door arie oudshoorn »

mijn voorraam vam mijn t4 van 1998 suisde als een gek bij harde tegen wind. nu had ik hier op het forum pas een tip zien staan over zeepsop. Om tekijken of mijn voorraam inderdaat lekte besloot ik om zeep sop in de rechter hoek van het raam te sproeien en dan te gaan rijden tegen wind. terwijl ik stil stond drukte ik rustig tegen mijn voorraan recht onder. Tot mijn grote schrik duuwde ik het raan zo een mm of 5 naar buiten. Nou de test met het zeep sop hoefde ik dus niet meer te doen. Ben gelijk naar car glas gereden. Heb daar verteld dat zij bijna 2 jaar geleden voor mij een nieuw voorraam hadden geplaatst. dit voorraam had ik bij hun via de verzekering verkregen . Voor car glas dit raam zou plaatsen had ik het weg gebracht om daar vlak bij in de buurt een donkere coating op het voorraam te laten aan brengen. de volgen de dag nadat de coating was uitgehard haal de ik het weer op bij dat bedrijf. met het raam weer naar car glas die het voorraam voor mij hebben geplaatst.

Ik werd direct geholpen door car glas en het voorraam bleek slechts nog op enkelle centimeters vast tezitten op de kit laag. Volgens car glas kwam dat vermoedelijk door de coating die was aan gebracht, waardoor er geen goede hechting was ondstaan.

Car glas heeft het raam weer netjes voorzien van een nieuwe laag kit en het raam werd weer geplaatst. KOSTEN. nul, nul. Wilde ik toch even kwijt hier. Klasse van car glas. arie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: suisend voorraam

Bericht door Multivan Generation »

:toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: suisend voorraam

Bericht door hendrikus »

maar gaat je ruit nu over 2 jaar weer loslaten?? Vind het trouwens wel slecht dat de coating ook op de uiteinden vd ruit zijn geplaatst waar de kit komt.

Maar het kan ook komen als een ruit niet goed geactiveerd is, kan dus meerdere oorzaken hebben als een ruit loslaat.

En dit was toch ook wel het minste wat ze konden doen lijkt mij, een rekening was ook niet echt op zn plaats geweest.
T4 2.5TDI 88pk 1999
arie oudshoorn
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:56

Re: suisend voorraam

Bericht door arie oudshoorn »

Inderdaat,, nu 2 jaar verder en weer zit m,n voorraam los.
Groet arie.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: suisend voorraam

Bericht door hendrikus »

van een bedrijf als Carglass mag je beter verwachten. Kun je schuld wel op de coating schuiven, maar zij zijn degene die de ruit hebben geplaatst. Dan hadden ze dit van te voren al niet moeten doen, of ze hebben hem gewoon slecht schoongemaakt en geactiveerd voor het plaatsen
T4 2.5TDI 88pk 1999
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: suisend voorraam

Bericht door ailko vos »

hebben ze de zwarte primer wel aangebracht en of goed laten drogen .moet n.m.l een kwartier uitharden anders ligt het raam er zo weer uit
frits k

Re: suisend voorraam

Bericht door frits k »

Hallo,heb ook ervaring met Carglass,had een ruit probleem,niet goed opgelost. :bonk
Zijn in mijn ogen,prutsers,later bij Auto totaal glas perfect geregeld (geen binding mee)

:yes
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: suisend voorraam

Bericht door hendrikus »

ailko vos schreef:hebben ze de zwarte primer wel aangebracht en of goed laten drogen .moet n.m.l een kwartier uitharden anders ligt het raam er zo weer uit
Dat is alleen bij Teroson kit, bij Sika kit hoef je alleen te activeren en paar minuten wachten en dan kun je kitten
T4 2.5TDI 88pk 1999
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: suisend voorraam

Bericht door Harry 341 »

hendrikus schreef:
ailko vos schreef:hebben ze de zwarte primer wel aangebracht en of goed laten drogen .moet n.m.l een kwartier uitharden anders ligt het raam er zo weer uit
Dat is alleen bij Teroson kit, bij Sika kit hoef je alleen te activeren en paar minuten wachten en dan kun je kitten
Misschien een "domme"vraag..maar hoe/waarom activeer je kit?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: suisend voorraam

Bericht door koos 890 »

Harry 341 schreef:Misschien een "domme"vraag..maar hoe/waarom activeer je kit?
grtz.Harry

Dat hebben ze bij jou ook geprobeert maar dat is NOOIT gelukt hé Harry :ie :ie
( dat activeren , zelfs niet na 3 uur drogen ) :bifun :bifun :bifun :bifun
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
kempkens
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 jan 2010, 23:33
Locatie: duitsland

Re: suisend voorraam

Bericht door kempkens »

Harry 341 schreef:
hendrikus schreef:
ailko vos schreef:hebben ze de zwarte primer wel aangebracht en of goed laten drogen .moet n.m.l een kwartier uitharden anders ligt het raam er zo weer uit
Dat is alleen bij Teroson kit, bij Sika kit hoef je alleen te activeren en paar minuten wachten en dan kun je kitten
Misschien een "domme"vraag..maar hoe/waarom activeer je kit?
grtz.Harry
bij volkswagen zit er rond het raam vaak al een rubber laag. waar precies de kit komt te zitten
door er activator erover te smeren activeer je die laag
die word als het ware een primerlaag.
de activator zit meestal in een potje met blauw dopje primer groen dopje

zet zelf ook regelmatig ruiten maar ik gebruik in alle gevallen nog een primer
zekerheid voor alles is mij geleerd goed schoonmaken en de tijden aanhouden
zijn erg belangrijk

:werkaanT4 :werkaanT4
als het maar rijd stinkt en rookt
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: suisend voorraam

Bericht door hendrikus »

Harry 341 schreef:
hendrikus schreef:
ailko vos schreef:hebben ze de zwarte primer wel aangebracht en of goed laten drogen .moet n.m.l een kwartier uitharden anders ligt het raam er zo weer uit
Dat is alleen bij Teroson kit, bij Sika kit hoef je alleen te activeren en paar minuten wachten en dan kun je kitten
Misschien een "domme"vraag..maar hoe/waarom activeer je kit?
grtz.Harry
je activeert niet de kit, de te kitten delen activeer je. Dus de carosserie en de ruit op de plek waar de kit komt.
Als je bv 1 van bijde dele niet activeert zal de jit op den duur los laten van het deel wat niet geacctiveerd is. Ik heb het zien gebeuren bij een Renault Kangoo. Liet de voorruit na een weekje simpelweg los. Konden we de ruit er zo uitpakken, oude kit van ruit afsteken. Alles goed schoonmaken, activeren en weer erin plakken.

Het is inderdaad heel erg van belang om goed schoon temaken, activeren, eventueel primeren en netjes te kitten.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: suisend voorraam

Bericht door Harry 341 »

Oke..maar wat is activeren nou?Iets met positieve/negatieve lading of zo?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: suisend voorraam

Bericht door Multivan Generation »

oppervlakte structuur chemisch veranderen, waardoor er een betere hechting zal plaatsvinden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie