Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Sensor kapot?

vragen over de T4
Plaats reactie
Tvier
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:28

Sensor kapot?

Bericht door Tvier »

Hallo allen,

Gisteren overkwam mij iets vreemds, bij het wegrijden dat ik mijn koppeling omhoog laat komen en gas wil geven valt de auto uit. In eerste instantie dacht ik dat ik de koppeling iets te ver omhoog had laten komen en dat die daarom dus uitviel. Maar vandaag gebeurde exact hetzelfde. En sindsdien had ik ook geen 'power' meer in de acceleratie, alsof de turbo kapot was en ik een 2.4 reed..

Dit alles deed mij besluiten om naar huis te rijden dus ik onderweg en eenmaal stilstaand bij een stoplicht vraag ik me af of die start als ik hem uitzet.. Je raadt het al, inderdaad!posting.php?mode=smilies&f=2#
:bonk
Terwijl ik mezelf hoor denken, dat ik dit beter kan doen als ik thuis ben zie ik mijn hand de sleutel omdraaien.. Hij startte inderdaad niet meer en door de ANWB opgehaald die hem morgen naar de dealer brengt. Nu zei die aardige man van de ANWB dat het waarschijnlijk een sensor was die kapot is gegaan. Het is de sensor die bepaalt hoeveel inspuiting die doseert en wat ook te maken heeft met de nokkenas en krukas ??

Heeft iemand ervaring in een soort gelijk verhaal? Graag wil ik hier meer over te weten komen aangezien ik deze T4 net 2 weken in bezit heb en nog niet eens een fatsoenlijk adresje heb gevonden voor de onderhoud & reparaties.

Dus graag jullie ervaringen en kennis in deze.

groetjes Tvier.
VW T4 102PK 75kW LWB Black Metallic met de meest afschuwelijke bekleding ooit, TOTO!
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: Sensor kapot?

Bericht door Christoffel »

Hoi Tvier

Mijn gedachten gaan uit naar relais 109.

Chris
Afbeelding
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Sensor kapot?

Bericht door René »

Wat voor motor, welk bj??

Lijkt mijn inziens op noodloop. Dit kan veroorzaakt worden door vele storingen.
Je schrijft, start niet meer:
a startmotor doet het niet, of
b motor slaat niet aan.

Zijn twee wezenlijke verschillende dingen.

Even uitlezen met vagcom, dan weet je al veeeeeel meer.

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Sensor kapot?

Bericht door Multivan Generation »

Christoffel schreef:Hoi Tvier

Mijn gedachten gaan uit naar relais 109.

Chris
Als hij dan koud is, het relais dus afgekoeld, dan zou hij weer moeten kunnen starten zo lijkt me.
Ik lees even tussen de regels door, dat er een turbo op zit en dat hij hem, toen hij zo rottig liep, vergeleek met een 2.4 diesel.
Hiermee ga ik er even van uit dat hij zelf een 2.5 TDI heeft.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tvier
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:28

Re: Sensor kapot?

Bericht door Tvier »

Ok, We zijn erachter waarom die niet meer wilde starten.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb benzine getankt, in plaats van diesel... :censor :boos :censor :boos
Gaat me verdomme 350 euro kosten bij de dealer! Dit zijn nou van die momenten dat je kan janken van woede. :boos

Maar goed dat staat nog steeds los van het uitvallen bij het optrekken. Ohja, het is inderdaad 2.5
VW T4 102PK 75kW LWB Black Metallic met de meest afschuwelijke bekleding ooit, TOTO!
www.Hoochiemama.nl
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Sensor kapot?

Bericht door www.Hoochiemama.nl »

Ach, kan iedereen een keer overkomen. Zo had mijn vriendin een keer in haar Buick uit 1975 eens een keer Diesel getankt een plaats van benzine. (Ze vond het al zo goedkoop... :nuts ) Nu maar hopen dat je dieselpomp het overleefd heeft.

Success.
Mijn T4 beats a Chevy Van! (Hoewel dat ook leuk is hoor...)
Plaats reactie