Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

Bericht door Christoffel »

Na een jaar was het vandaag zover.

Mijn om en verbouwde Caravelle ter keuring aangeboden.
De keuring zou twee zaken omvatten.

Als eerste de keuring voor de ombouw naar kamper. De keuring was een kleine technische controle voertuig en controle inrichtingseisen. Geen probleem.

Ik kan mij nog een stukje herinneren wat Rene geschreven had omtrend het keuren, waarin vermeld stond dat als je een chassisnummer hebt met een 2 ipv een 1 ( dus WV2ZZZ....) dat je dan niet gewogen werd. Helaas, niets is minder waar. Bij ombouw wordt altijd gewogen. Mijn voertuig kwam uit op , JA WEL, 2130 kg schoon aan de haak. Wel even slikken, origineel was dat 1732 kg.

Nu mijn tweede keuring, dit was mijn motor ombouw van AJT naar AXG, dus van 65 kw naar 111 kw. Netjes bij de importeur een motorverklaring aangevraagd. Tot dusver alles okee.
Wat blijkt, mijn voertuig is te nieuw om even een wijziging op kenteken te krijgen voor wat betreft motorvermogen. Vanaf 01-01-1997 moeten voertuigen via een europees goedkeuringsnummer herleidt kunnen worden. Nu blijkt mijn voertuig van fabriekswege een variantcode en E nummer ( EUROPEES GOEDKEURINGSNUMMER) te hebben, maar in die lijst komt nog geen voertuig voor met een AXG motor, logisch want toen was het nog de AHY.
Doordat mijn voertuig dus niet te conformeren is naar een bestaand voertuig, dit door zijn bouwjaar van 1998, moet ik nu het voertuig bij het IKS te Lelystad gekeurd worden.

Momenteel nog bezich of ik misschien niet op een andere manier toch aan de juiste papieren kan komen.

Tot nader bericht.

Chris
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

Bericht door Oskar 725 »

Hallo Chris,
dat is een tegenvaller, als ik jou goed begrijp heb je dus een CVO van Pon gekregen voor de motor ombouw?
Ben zelf bezig met ombouw van ABL naar ACV en heb navraag gedaan bij de RDW wat ik in welke volgorde moet doen en hier werd mij verteld dat als ik een CVO van Pon kon krijgen ik niet naar Lelystad hoef omdat dit altijd duurder is en langer duurt.
Moet er wel bij vertellen dat ik een 2001 transporter heb en er een +/- 2001 ACV blok bij zoek.
Maar als zo'n CVO niet helpt kan ik beter dat geld in mijn knip houden en rechtstreeks een afspraak maken in Lelystad, of zie ik iets over het hoofd? :groteogen :nuts
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

Bericht door Christoffel »

Je slaat de spijker op de kop , Oskar

Een CVO verklaring kan ik krijgen bij PON, maar alleen met de gegevens zoals het voertuig destijds de fabriek verlaten heeft, dus met een AJT motor. Wijzigingen hierin worden niet gemaakt. Ik heb alleen een motorverklaring gekregen.

Door het ontbreken van een CVO met de AXG motor moet ik dus naar Lelystad.

Chris
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

Bericht door Oskar 725 »

Dat is echt balen,
ben heel benieuwd hoe dit afloopt, sterkte en succes. :kijkt
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

Bericht door Multivan Generation »

Allereerst, gefeliciteerd.
Ten tweede balen... :muur

Nederland regeltjes land he :ie :ie
Dus begrijp ik nu goed dat je auto goedgekeurd is als kamper, maar de weg niet op mag omdat de papierwinkel voor de motor niet in orde is?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

Bericht door Christoffel »

Inderdaad.

Voertuig is overigens ook nog geschorst.

Als de keuring bij de IKS uitgevoerd is krijg ik mijn kentekenbewijs.

Tot die tijd nog even geduld.

Maar ach, een paar weken langer wachten kan er dan nog wel bij, ben al met al ruim een jaar bezich geweest. Niet non stop, maar in de vrije weekendjes en avonden.

Chris
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

Bericht door Multivan Generation »

wel veel gewicht :ie
Je hebt hem toch wel gestript laten keuren he :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

Bericht door Christoffel »

Ja, vloeistoffen zo weinig mogelijk, tweede accu eruit enz.

Maar de twee draaistoelen van de tweede zitrij erin gelaten, ivm aantal zitplaatsen op kenteken.

Ik had er origineel 7 en nu weer 7 op kenteken, en die wegen helaas wel wat.

Ook de andere motor, en alle verdere opties die erbij gekomen zijn hebben voor de gewichts toename gezorgd.

PS, mijn bus in oude staat leeg gewogen, dus voor de strippartij, woog met bijna lege tank 1890 kg. Terwijl op kenteken 1732 vermeld stond. rara hoe kan dit.


Chris
Afbeelding
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

Bericht door René »

Chris, dat is balen man, dit had ik dus niet verwacht en vind het jammer. Zo zie je maar dat als je als eerste iets gaat ondernemen je alsnog je neus stoot tegen de nederlandse papieren wet en regelgeving.
Soms weten ze zelf niet eens hoe of men het moet toepassen/lezen.

Ik hoop dat lelystad minder problemen gaat geven.
Aantal zitplaatsen werd bij mij niet naar gekeken hoor,staat 0 ingevuld.

Wat dat wegen betreft, als je een auto vanuit duitsland invoerd en je veranderd er niets aan en gaat er zo mee rijden, dan wordt ie niet herwogen. (dat schreef je wel, maar even voor de duidelijkheid) Ze nemen dan zo het gewicht over van het duitse kenteken bewijs.


René
Fred-15
Berichten: 1183
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:25
Locatie: Almere 0612039470

Re: RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

Bericht door Fred-15 »

Christoffel schreef:Ja, vloeistoffen zo weinig mogelijk, tweede accu eruit enz.

Maar de twee draaistoelen van de tweede zitrij erin gelaten, ivm aantal zitplaatsen op kenteken.

Ik had er origineel 7 en nu weer 7 op kenteken, en die wegen helaas wel wat.

Ook de andere motor, en alle verdere opties die erbij gekomen zijn hebben voor de gewichts toename gezorgd.

PS, mijn bus in oude staat leeg gewogen, dus voor de strippartij, woog met bijna lege tank 1890 kg. Terwijl op kenteken 1732 vermeld stond. rara hoe kan dit.


Chris
Jawel ook ik moest schrikken na het wegen bij de RDW de bus ging van 1620 Kg in eens naar 1680 Kg schoon aan de haak, men wist mij te vertellen bij de RDW dat de importeur een kaal chassis laat wegen en het gewicht er van word dan op al de types gebruikt die ik heb.
Suc6 in Lelytown
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

Bericht door Oskar 725 »

Wat ik in het verhaal over gewicht/aantal zitplaatsen niet begrijp is waarom de een wel het aantal zitplaatsen vermeld krijgt en de ander niet, ook die gekke gewichts verschillen vind ik vreemd :vraagteken :vraagteken :vraagteken
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

Bericht door pluuke »

Hoi Chris,

Hmm, idd shit maar oke, kwestie van tijd.
Je geduld wordt nog iets verder op de proef gesteld, maar dan ben je ook helemaal de koning te rijk.

Ik heb de mijne omgekeurd van grijs naar geel. (en weer helemaal in originele staat gebracht)
Originele MV II, die dus op grijs kenteken was gezet.
Bij het omkeuren naar geel is ie ook niet herwogen.
Op mijn kenteken staan ook 2 gewichten, massa leeg voertuig (1727) en massa rijklaar (1827).
Daar klopt dus ook geen ^%$# van, bus weegt echt (!) meer (heb een weegbrug op het werk).
Massa op het oude grijze kenteken was ook weer anders... :nuts
Dus ik denk dat men het gewicht overneemt van een eerder afgegeven typegoedkeuring.

Succes met het vervolg..

p.s. ziet er geen embleem in de grill of is het zwart ??
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

Bericht door Oskar 725 »

Hoi Patrick,
begint jouw chassis nr. dan met WV2ZZZ... en heb jij het aantal zitplaatsen nu op kenteken staan? :groteogen
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

Bericht door Multivan Generation »

Lijkt wel dat van oorsprong geel kenteken auto's wel een vermelding van het aantal zitplaatsen op het kentekenbewijs krijgen,

en een van oorsprong grijs kenteken auto, geen vermelding van het aantal zitplaatsen op het kentekenbewijs krijgt; bij omkeuren naar camper...

Klopt dit???
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: RDW keuring niet geheel vlekkeloos.

Bericht door pluuke »

Yo Oskar

Chassisnr begint idd met WV2zzz

Op mijn deel 1A (voertuigbewijs) staan het volgende :

s.1. Zitplaatsen
-
Typegoedkeuring
k. -
D.2. -
D.2. -
Bijzonderheden
Basis ETGK: E1*98/14*0095*03
Variant: AXGBNX0
Uitvoering: N1P4J2SGFM52G007S
Wijziging: 03

Dus geen vermelding aantal zitplaatsen.
Had de 2 draaistoelen er wel inzitten bij de keuring.

ETGK zal betekenen Europese Type Goedkeuring ? (goed he)
Deze zal in '98 dan afgegeven zijn, en volgens deze is mijn bus dan ook gekeurd.
Hier zal het kentekengewicht ook uit voortkomen (?)
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Plaats reactie