Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

elektrische schuifdeuren

vragen over de T5
Plaats reactie
16 bs ns
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2008, 18:40

elektrische schuifdeuren

Bericht door 16 bs ns »

Wie van alle weet je wellers heeft een Multivan higline met elektrische schuifdeuren.
Wij hebben deze bus vanaf maart 2005, en de schuifdeuren leiden geregeld een eigen leven.
als ik smorgens naar mijn bus loop en je draagt wat spullen in je handen en met de afstandsbediening probeer je de schuifdeur aan bijrijderszijde te openen gebeurt 3 van de 4 keer niets. Dan zet je dus je spullen maar op de voorstoel neer. Na op je werk te zijn aangekomen probeer je de schuifdeur weer en voila ( is Frans ) hij doet het weer.
Wie heeft dit probleem ook of heeft dit gehad.
De bus is al meerdere malen teruggeweest maar zodra hij de garage ziet is het probleem over.
je zou er hopeloos van worden.
Alvast bedankt voor de reacties.
16 bs ns
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: elektrische schuifdeuren

Bericht door vaniac »

Waaschijnlijk is er sprake van slechte massaverbindingen in het elektrisch systeem van de deuren. De remedie is het schoonmaken van deze massaknooppunten en ze na montage behandelen met een kontakspray.
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: elektrische schuifdeuren

Bericht door Pim 328 »

Waarschijnlijk een probleem van je schuifdeur motoren of de leesspoel, hier hebben de eerste multivans met elec. schuifdeuren namelijk vaker last van gehad.

De nieuwe hebben gewijzigde software en andere motoren en leesspoelen.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Re: elektrische schuifdeuren

Bericht door Ruud PS »

Welnu ik heb dat probleem met de linkerschuifdeur. Mijn Multivan van september 2007 heeft met deze deur vanaf de showroom problemen met het openen of/en het sluiten. Dus, hij wil niet open, of hij wil niet dicht, of hij wil niet openen en sluiten. Maar niet altijd, maar wel regelmatig. Bij mijn, overigens uitstekende VW garage, stak de monteur de armen vertwijfelend in de lucht. Volgens hem is het knap complex met die electrische deuren.
Vanmorgen trouwens, ging die niet open bij het trekken aan de deurhendel, dus schuif je maar met brute kracht de deur open. Vervolgens wil je die weer dicht, en zo af en toe is die dan genegen, om met dezelfde handeling wel vriendelijk zelf dicht te schuiven. Maar vanmorgen dus niet. Wat ik nu voor het eerst probeerde, was om de knop op het dashboard in te drukken, en warempel de deur schoof automatiek dicht, echt waar!
16 bs ns
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2008, 18:40

Re: elektrische schuifdeuren

Bericht door 16 bs ns »

gisteren de garage gebeld en gevraagd om nieuwe motoren voor de deur en gelijk nieuwe software. Dit zou met de hoofdgarage worden opgenomen ( texel - den helder )
Nu geloof het of niet vanmorgen werkte de deur weer, t,is net als bij de tandarts.
Maar gelukkig was dat maar tijdelijk, want vanmiddag deed hij weer niets. Bij mijn bus is het zo dat als de deur niet werkt de knop op het dashboard ook niet functioneert.
Dus het moet wel een storing zijn in de elektronica.
De deur aan de bestuurderszijde doet het wel altijd ( tot nu toe dan ).
De garage had laatst gezegd dat als het zo bleef de monteur het slot zou vervangen maar ik denk dat daar het probleem niet in schuilt.
Bedankt voor de reacties en jullie horen wel hoe het verder afloopt.
16 bs ns
Gebruikersavatar
pee
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 nov 2007, 19:20
Locatie: knokke Heist

Re: elektrische schuifdeuren

Bericht door pee »

de el schuifdeuren zullen altijd voor problemen zorgen.
als wagen op helling staat gaan mijn schuifdeuren tijdens sluiten terug open.
met helling bedoel ik gewoon enkele centimeters verschil. :ie

in garage zeggen ze voor goede werking moet voertuig vlak staan :bonk
Mvg,
Pee
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

Re: elektrische schuifdeuren

Bericht door herman94 »

ik heb ook mv highline en ook elec deuren bj 2004. in het begin ook veel problemen gehad. nieuwe rubbers gehad nog niet goed dan wel dan niet .
maar als ik weer problemen heb met de deuren dan wrijf of masseer de deurrubber op de schuifdeur aan de voorkant daar zitten sensoren in die als er b.v. iemand nog tussen de deur staat en je sluit hem dan springt hij weer open als veiligheid. die sensoren blijven ooit plakken dan doen de deuren rare dingen. ik heb dit een paar maal gedaan en heb er nu al een half jaar geen last meer van ik hoop dat jullie hier iets aan hebben
herman 94
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: elektrische schuifdeuren

Bericht door Roel »

Pas maar op, ik weet niet of jullie de film "de lift" nog kunnen herinneren :bifun :bifun :bifun
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Plaats reactie