Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

CV - Nieuwe kabels solderen

vragen over de T4
Plaats reactie
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

CV - Nieuwe kabels solderen

Bericht door Die Bruine »

Ook mijn CV werkt niet meer. Dat wil zeggen, meteen op slot gaan zonder dat linksvoor het palletje überhaupt omhoog schiet. Ik ga er dus van uit, gezien de vele topics die ik heb gevonden, dat ik een kabelbreuk heb. Het linkerslot gaat echt niet open, dus de veer in het slot werkt vermoedelijk nog. Nu is mijn vraag alleen welke / wat voor kabels hebben jullie gebruikt? Zaterdag haal ik de bekleding los en ga ik de bekabeling vervangen in de hoop dat ik het hiermee op los. Maar nogmaals, wat hebben jullie dan gebruikt? Ik zit er aan te denken om kabels met een siliconen coating te gebruiken. Deze zijn flexibel en zullen denk ik, hoop ik, niet zo snel breken. En weten jullie mij misschien ook te vertellen hoeveel aders en welke lengte ik nodig heb? Anders koop ik gewoon 5 meter, daar moet het toch wel mee lukken...
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: CV - Nieuwe kabels solderen

Bericht door j.d.hukema »

je bebt maar een twee aderige kabel naar het motortje nodig. En ik zou zelf geen siliconenkabel kopen.Willen ook wel stuk gaan.Maar heb je al getest of je inderdaad kabel breuk hebt.Bij mij was het stangtje los geschoten en hij moet ook heel soepel lopen anders doet hij het ook niet.

Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Re: CV - Nieuwe kabels solderen

Bericht door black caravelle »

Die bruine schreef:
Ook mijn CV werkt niet meer. Dat wil zeggen, meteen op slot gaan zonder dat linksvoor het palletje überhaupt omhoog schiet. Ik ga er dus van uit, gezien de vele topics die ik heb gevonden, dat ik een kabelbreuk heb. Het linkerslot gaat echt niet open, dus de veer in het slot werkt vermoedelijk nog. Nu is mijn vraag alleen welke / wat voor kabels hebben jullie gebruikt? Zaterdag haal ik de bekleding los en ga ik de bekabeling vervangen in de hoop dat ik het hiermee op los. Maar nogmaals, wat hebben jullie dan gebruikt? Ik zit er aan te denken om kabels met een siliconen coating te gebruiken. Deze zijn flexibel en zullen denk ik, hoop ik, niet zo snel breken. En weten jullie mij misschien ook te vertellen hoeveel aders en welke lengte ik nodig heb? Anders koop ik gewoon 5 meter, daar moet het toch wel mee lukken...
Ik ben even naar de autosloop gegaan en daar uit verschillende auto's stukken kabelboom getrokken
vooral die kabels die vanuit het dashboard langs de dorpel naar achter lopen onder de bekleding zijn bruikbaar en mooi schoon
:nouwatkostdat hele maal niets !! kon het zo meenemen :jump

zo zag mij kabelboom in de deur eruitAfbeelding

hier de nieuwe stukken kabelboom van de sloopAfbeelding
groetjes black caravelle 111kW
Plaats reactie