Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

parkeersensoren plaatsen Welk merk??

vragen over de T4
Plaats reactie
carl
Contacteer:

parkeersensoren plaatsen Welk merk??

Bericht door carl »

Tjong jonge zech afgelopen week maar liefs 3 x jawel 3 x :muur :muur :muur achteruit tegen een paal gereden :gif twee keer in de pakeergarage waar ik hem elke dag inzet dus bekent, en een keer tegen een grindt paaltje GRRRRRRRRR heb barsten in de bumperlak maar die grindt paal heeft meer schade gebracht :muur
er word van alles aangeboden van 15 euro tot 169 euro. dan nog met camera enz :ie wie heeft er een en hoe is die?

Groet

Carl
Afbeelding
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.:happy
Leo45

Re: parkeersensoren plaatsen Welk merk??

Bericht door Leo45 »

Over merken weet ik niets maar zelfs met sensoren moet je uitkijken ik "miste" laatst een paal van ongeveer 20 cm dik, gelukkig heb ik ongelakte bumpers maar toch nog weer zo'n grind afdruk erin. Kortom nog steeds uitkijken geblazen.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
koos 890

Bericht door koos 890 »

Carl wordt het niet tijd voor een brilletje ???? :nuts :nuts
Ik heb de achteruitrij- camera in het nav. systeem en dat bevalt mij prima.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Ron---63---

Bericht door Ron---63--- »

Gewoon sensoren op je mistlampen plaatsen en unit in de laadruimte met leds en piepgeluid. Kost 30 euro bij de kijkshop, werkt super e ngoedkoop. Zelf heb ik het alweer 4 jaar ,vorige maand bij mn pa ingebouwd, stelt niks voor
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Portuvier

Bericht door Portuvier »

Ik heb deze:
http://cgi.ebay.co.uk/Einparkhilfe-Ruec ... dZViewItem

Inbouwen een eitje, gewoon in de acherbumper gaatje boren met de bijgeleverde boor, draden trekken via chterlichtunit naar binnen, kastje ook ergens achter monteren, aansluiten op het achteruitrij licht, de sensor onder de achterbank, en klaar is Klara.

Heb hier ooit eens een heel inbouwverslag geschreven, staat niet bij tips en trucs, zou wel daar horen, maar als je hier terug zoekt op achteruitrij sensor oid moet het te vinden zijn.

Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
GerJol 716

Bericht door GerJol 716 »

Ron---63--- schreef:Gewoon sensoren op je mistlampen plaatsen en unit in de laadruimte met leds en piepgeluid. Kost 30 euro bij de kijkshop, werkt super e ngoedkoop. Zelf heb ik het alweer 4 jaar ,vorige maand bij mn pa ingebouwd, stelt niks voor
Deze heb ik er ook op zitten Ron, dit is van het merk Hapé, en werkt inderdaad zeer goed.
Bovendien kan je ook via de binnenspiegel de leds in de gaten houden, als de unit goed geplaatst is.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Ron---63---

Bericht door Ron---63--- »

GerJol 716 schreef:
Ron---63--- schreef:Gewoon sensoren op je mistlampen plaatsen en unit in de laadruimte met leds en piepgeluid. Kost 30 euro bij de kijkshop, werkt super e ngoedkoop. Zelf heb ik het alweer 4 jaar ,vorige maand bij mn pa ingebouwd, stelt niks voor
Deze heb ik er ook op zitten Ron, dit is van het merk Hapé, en werkt inderdaad zeer goed.
Bovendien kan je ook via de binnenspiegel de leds in de gaten houden, als de unit goed geplaatst is.

Gerard
Ik weet het Gerard heb ik toen de laatste meeting gezien bij you
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
kroonhome

Bericht door kroonhome »

Beste Carl,

Ik wil je mijn ervaringen met de parkeersensoren van Beijer Autotechniek niet onthouden. Dit zijn parkeersensoren van het type EPS (Elektromagnetisch Parkeerhulp Systeem), het voordeel is dat je hiervoor geen gaten in de bumper hoeft te boren. Het is namelijk één parkeersensor welke als een zelf klevende metalen strip aan de binnenzijde van de kunststofbumper wordt geplakt, van om de hoek tot aan de andere zijde om de hoek. verder bestaat het uit een elektronische unit en een speaker. Het inschakelen vindt plaats via de achteruit versnelling (achteruitrijlampen). Het systeem meld zich eerst met een drietal piepjes dat het actief is daarna reageert het op obstakels binnen de 60 cm, hoe dichterbij hoe sneller en hoger de geluidsignalen, bij 20 cm en dichterbij wordt het een lage continue toon.
Nu mijn ervaringen bij een T4 :wjw :
Mijn conclusie is dat de bumper van een T4 eigenlijk te laag zit, omdat het systeem ook reageert op de straat steenjes, stoepranden e.d. (vals alarm), ondanks het feit dat de sensor zo hoog mogelijk in de bumper is geplaatst. Pas na lange tijd kan ik aardig onderscheidt maken tussen vals alarm en of er inderdaad wat in de weg staat. Ik zou graag een oplossing willen vinden waardoor de parkeersensor wat minder gevoelig is zodat vals alarm uitblijft. Het systeem opzich werkt goed. :klappen
Het andere systeem van Hapé werkt waarschijlijk nog beter (4 sensoren), maar dan heb je gaten. Het EPS systeem was ca € 130,-.
Een camera vind ik persoonlijk de beste oplossing welke ook bij nacht goed werkt (speciale video chip). :toppie Veel succes met je zoektocht naar een parkeerhulp! :zwaai

Groetjes,
Arjan
:ikrij
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
carl
Contacteer:

Bericht door carl »

Leo45 schreef:Over merken weet ik niets maar zelfs met sensoren moet je uitkijken ik "miste" laatst een paal van ongeveer 20 cm dik, gelukkig heb ik ongelakte bumpers maar toch nog weer zo'n grind afdruk erin. Kortom nog steeds uitkijken geblazen.

Leo
Ha zal ik onthouden ja mogt ik er een op hebben.

Groet

carl
Afbeelding
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.:happy
carl
Contacteer:

Bericht door carl »

koos 890 schreef:Carl wordt het niet tijd voor een brilletje ???? :nuts :nuts
Ik heb de achteruitrij- camera in het nav. systeem en dat bevalt mij prima.
:bifun :bifun :bifun dacht het niet of meschien wel?????

camera is ook een optie

hummmm
Afbeelding
carl
Contacteer:

Bericht door carl »

Whaaaa dacht gaat julie alle maal maar ff eandworden maar het is nu wel laat gaat zo maar naar bed hihihihi

maar bedankt heren gaat nu op jacht voor zo een ding.

Groet

Carl
Afbeelding
Plaats reactie